قیمت‌های جدید اینترنت نامحدود اعلام شد

رسانهکلیک – صادق عباسی شاهکوه، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات جزئیات قیمت‌های و طرح‌های جدید اینترنت نامحدود ثابت را اعلام کرد.

قیمت‌های جدید اینترنت نامحدود اعلام شد

به گزارش کلیک ، قیمت‌ها و طرح‎‌های جدید اینترنت نامحدود ثابت که اول مرداد ماه به تصویب رسید، از سوی صادق عباسی شاهکوه، معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام شده است.

صادق عباسی شاهکوه در رابطه با جزئیات مصوبه جدید گفت: در این مصوبه نرخ های جدید بر مبنای ۶ مدل سرعت اینترنت درنظر گرفته شده است که با توجه به میزان مصرف کاربران ADSL هزینه ماهانه اینترنت برای کاربران کاهش یافته است اما محدودیت ارائه تکنولوژی نیز برداشته شده است و اپراتورها می توانند متناسب با تقاضای سرعت کاربر به آنها اینترنت ADSL ، فیبرنوری و VDSL ارئه بدهند تا کاربران کیفیت بیشتری را تجربه بکنند.

قیمت و طرح‌های جدید اینترنت نامحدود ثابت به شرح زیر است:

اینترنت نامحدود

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات خاطر نشان کرد: مصوبه جدید به تمامی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات اینترنت ابلاغ شده است و این شرکت‌ها یک هفته زمان خواهند داشت تا این مصوبه را در تعرفه‌های خودشان ابلاغ کنند. در واقع حداکثر از اول شهریورماه، کاربران اینترنت را با سرعت و قیمت متفاوت دریافت خواهند کرد.

صادق عباسی شاهکوه در رابطه با مصوبه جدید گفت: مصوبه جدید بر اساس اینترنت اتصال محور است. در این سرویس، مبنای قیمت گذاری سرعت است و کاربران به جای خرید حجم دانلود، بابت میزان سرعتی که دریافت می کنند هزینه پرداخت خواهند کرد و این استانداری است که در تمام دنیا وجود دارد و به آن اینترنت نامحدود گفته می‌شود.

وی افزود: در دنیا این مدل سرویس دهی که ما قرار است پیاده سازی کنیم به مصرف منصفانه یا Fair Usage Pallsy معروف است و کاربر بابت سقف حجم تعریف شده، باید هزینه پرداخت کند.

عباسی شاهکوه در پاسخ به این سوال که چرا حجم محتوای داخلی ۲ برابر حجم محتوای بین الملل است، گفت: حجم استفاده از اینترنت داخلی ۲ برابر اینترنت بین الملل تعریف شده که این موضوع با هدف تقویت ترافیک ارتباطات داخل کشور و افزایش میزان محتوای داخلی است. طبق این مصوبه، در صورتی که فردی ۵ تا ۸ ساعت در روز به طور مداوم هم محتوای داخلی دانلود کند، بازهم حجم مصرفی اش به اتمام نمی رسد. این مصوبه به نفع کاربرانی است که از ویدئو استفاده می کنند.

وی افزود: در مصوبه جدید اینترنت نامحدود اپراتورهای اینترنت مجاز هستند حداکثر تا سقف ۱۰ برابر اینترنت بین الملل نیز به کاربران با همان قیمت مقطوع درنظر گرفته شده و به شرط تامین ظرفیت شبکه انتقال، اینترنت داخلی بدهند. با این تبصره و با هدف افزایش میزان رقابت میان اپراتورها، انتظار داریم میزان استفاده از سرویس های داخلی افزایش چشمگیری یابد..

صادق عباسی شاهکوه در رابطه با نحوه نظارت بر واقعی بودن سرعت اینترنت در حال ارائه به کاربران اظهار کرد: کنترل سرعت از کنترل حجم راحتتر بوده و کاملا مشخص است. تا پیش از این اپراتورها مجاز بودند که تا میزان یک هشتم سرعت اینترنت کاربر را پایین بیاورند اما در مصوبه جدید این موضوع لغو شده و برای سرعت قابل ارائه به کاربران کف و سقف درنظر گرفته ایم و روی آن نظارت خواهیم داشت.

معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات در رابطه با کاهش قیمت ایجاد شده در مصوبه جدید اعلام کرد: تا پیش از این اینترنت با سرعت ۲ مگابیت برثانیه با حجمی حدود ۱۰ گیگابایت برای استفاده از اینترنت بین الملل حدود ۵۵ هزار تومان در ماه هزینه داشت اما هم اکنون با حدود ۳۵ هزار تومان کاربر می تواند اینترنت با سرعت ۲ تا ۶ مگابیت را در یک ماه مصرف کند.

ارسال نظر