شماره تلفن ابری چیست و چه تفاوتی با تلفن ثابت دارد؟

شاید این روزها اصطلاحاتی مثل شماره تلفن مجازی یا تلفن ابری را زیاد شنیده باشید اما مفهوم آنها را ندانید؛ در ادامه به بررسی مقایسه ای شماره تلفن ابری با تلفن ثابت و مزایا و تفاوت های آن می پردازیم.

شماره تلفن ابری چیست و چه تفاوتی با تلفن ثابت دارد؟

شماره تلفن ابری چیست و چه تفاوتی با تلفن ثابت دارد؟

سیستم تلفن ثابت بر روی خطوط تلفنی مخابرات است. بنابراین برای این که یک شماره تلفن ثابت داشته باشید، باید به مخابرات بروید و درخواست بدهید تا شماره ای به شما واگذار شود. شماره تلفن ثابت، همان طور که از نامش پیداست، محدود به مکان است و تنها در صورتی می توانید از آن استفاده کنید که در مکان مورد نظر حضور داشته باشید.

اما این محدودیت با ذات کسب و کارهای امروزی که مدام در حرکت و پویایی اند در تناقض است. یعنی اگر می خواهید شماره تلفن ثابتی به طور اختصاصی برای کسب و کار خود تهیه کنید، ناگزیرید که دفتر کاری نیز تهیه کنید و یک نفر را برای پاسخگویی به تماسها استخدام کنید.

اینجاست که شماره تلفن ابری یا مجازی به کمک کسب و کارهای امروزی می آید.مرکز تماس ابری بر روی بستر اینترنت است، بنابراین محدود به مکان خاصی نیست. یعنی شما با تهیه یک شماره تلفن ابری از سرویس دهنده های خدمات دفتر کار مجازی صاحب شماره تلفن ثابت می شوید که می توانید از هر نقطه گوشه دنیا از آن استفاده کنید. امکاناتی مانند فکس اینترنتی و صندوق صوتی را نیز بر روی خطوط مرکز تلفن ابری دریافت کرد.

مزایا و تفاوت تلفن ابری نسبت به شماره تلفن ثابت

سرعت: در مرکز تماس ابری بدون سخت افزار، عملیات اجرایی سریع است و هیچ مشکلی در مراحل راه اندازی در محیط کسب و کار شما وجود ندارد.
هیچگونه سخت افزاری لازم نیست و در نهایت می تواند مشکل نگهداری تجهیزات و به روزرسانی های آن را برطرف کند.
مدل کسب و کار یکپارچه مرکز تلفن ابری: به شما امکان می دهد تا با کمک یک اتصال اینترنتی به سیستم های یکپارچه دسترسی پیدا کنند و در هر زمان و مکانی بهترین پشتیبانی را ارائه دهند.
سیستم های کاربرپسند: مرکز تماس ابری راه حل هایی را برای استفاده آسان و طراحی کاربر محور پیش می برد و با استفاده از فناوری پیشرفته، مزایایی را در اختیار کاربران قرار می دهد، این امر به نمایندگان مراکز تماس امکان می دهد بدون سختی های آموزش سیستم های پیش فرض در سیستم های قدیمی از عملکرد بالایی بهره مند شوند.
همیشه آپدیت: بدون نیاز به، بروزرسانی، همیشه به جدیدترین به روزرسانی های نرم افزار دسترسی خواهید داشت.
افزایش بهره وری: مرکز تلفن ابری فرآیند نظارت بر تماس پیشرفته را ارائه می دهند. نمایندگان می توانند با یک داشبورد یکپارچه با این فناوری کار کنند و بهره وری افزایش می یابد.
پشتیبانی دائمی: با دفترکار مجازی، مهم نیست که کارکنان در کجا مستقر هستند، برای شروع فقط به یک مرورگر وب و اتصال به اینترنت نیاز دارند. و این گونه هیچ وقت هیچ تماسی از مشتری را از دست نمی دهید.
کاهش هزینه ها: از آنجا که هردو سخت افزار و نرم افزار درسیستم ابری وجود دارند، هزینه های نگهداری مداوم مرکز تلفن ابری بطور قابل توجهی کاهش می یابد و درآمدزایی افزایش می یابد.
پیشرفته و دسترسی آسان: فناوری به طور مداوم در حال تکامل و پیچیده تر شدن است، انعطاف پذیری، بهینه سازی هزینه، راه اندازی تلفن گویا، سانترال مجازی، مراکز تماس با داشتن هوش دیجیتالی، فناوری ابری و هوش مصنوعی، از مزیت های بالقوه آن است.

ارسال نظر