نشانه های نزدیک بودن به طرح صیانت با راه اندازی اینترنت کودکان

وزیر ارتباطات از راه اندازی طرحی موسوم به اینترنت ویژه کودککان در آینده نزدیک خبر داد که این خبر مهم به معنای امکان طبقه بندی لایه لایه اینترنت برای اقشار مختلف در ایران است که به صورت کنترل شده، اینترنت در اختیارشان قرار خواهد گرفت. نام دیگری این کنترل احتمالاً طرح صیانت خواهد بود.

نشانه های نزدیک بودن به طرح صیانت با راه اندازی اینترنت کودکان

اینترنت امن، صیانت از فضای مجازی و موضوع طبقه بندی اینترنت از جمله مواردی است که این روزها خبرهای زیادی راجع به آن‌ها به گوش می‌رسد که به باور بسیاری پیش زمینه‌ای برای قطع دسترسی به اینترنت بین الملل است. روز گذشته، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد به منظور رفع دغدغه‌های فرهنگی والدین، اینترنت ویژه کودکان طی یک تا دو هفته آینده در دسترس قرار می‌گیرد. در ادامه همراه کلیک باشید.

طبق گفته زارع پور، با فعال‌سازی این سرویس محدودیت‌هایی برای دسترسی کودکان اعمال می‌شود تا این دسته از کاربران در معرض محتواهای نامناسب قرار نگیرند. صحبت‌های جدید وزیر ارتباطات نشان می‌دهد آن‌ها قصد دارند به سراغ اینترنت طبقه بندی شده بروند، با این حال بسیاری نسبت به این اتفاق خوش بین نیستند.

اینترنت ویژه کودکان تا دو هفته آینده ارائه خواهد شد

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات درباره جزئیات جدید برنامه این وزارتخانه برای ایمن‌سازی فضای مجازی و ارائه سرویس‌های ویژه کودکان گفت:

وزارت ارتباطات به زودی اینترنت ویژه کودکان و نوجوانان را در اختیار خانواده‌های ایرانی قرار می‌دهد. کاربران می‌توانند از طریق کد USSD و نرم‌افزارهای مدیریت سیم‌کارت، از اینترنت کودک استفاده کنند

وی در ادامه افزود:

با فعال‌سازی این سرویس محدودیت‌هایی برای دسترسی کودکان اعمال می‌شود تا این دسته از کاربران در معرض محتواهای نامناسب قرار نگیرند. امکان تغییر شیوه دسترسی به حالت بزرگسال در هر لحظه فراهم است و والدین هر زمان که بخواهند می‌توانند از سرویس بزرگسالان استفاده کنند. این سرویس ظرف یک یا دو هفته آینده رونمایی می‌شود.
این سرویس بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی طراحی شده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات معتقد است این پروژه کاملا ایمن بوده و بر اساس مصوبات شورای عالی فضای مجازی طراحی شده است:

وزارت ارتباطات مطابق با مصوبه شورای عالی فضای مجازی مکلف به ایجاد محیط سالم و ایمن برای کودکان در فضای مجازی است. در همین راستا سرویس‌های ویژه‌ای در آینده نزدیک رونمایی می‌شود تا خانواده‌ها با خیالی آسوده اجازه حضور کودکان خود را فضای مجازی را بدهند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اکنون دغدغه کاربران نسبت به گذشته تغییر کرده است اعتقاد دارد تغییر ذائقه کاربران، اصلاح ساختارهای فضای مجازی با سختی‌های زیادی مواجه است: «با این حال وزارت ارتباطات بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی و وظیفه شرعی و قانونی این سازمان زیرساخت ایمن‌سازی اینترنت را آماده کرده است.»

ارسال نظر