لپ تاپ گیمینگ جدید ایسوس رونمایی شد | ROG Flow X16 لپتاپ گیمینگ هیبریدی

ROG Flow X16 لپ تاپ گیمینگ جدید ایسوس، اولین لپ تاپ گیمینگ تبدیل شدنی است که به تازگی رونمایی شد.

لپ تاپ گیمینگ جدید ایسوس رونمایی شد | ROG Flow X16 لپتاپ گیمینگ هیبریدی

اصولا در بازار فعلی باید بین یک یک لپ‌تاپ گیمینگ یا یک گزینه سبک و باریک و تبدیل‌شدن، یکی را انتخاب کنید. چرا که لپ‌تاپ‌های هیبریدی و تبدیل شدنی معمولا از سخت‌افزار چندان قدرتمندی برخوردار نیستند.

ایسوس سال گذشته با معرفی لپ‌تاپ Flow X13 به همراه داک مخصوص گرافیک اکسترنال، توانست تا حدی این معادله را به هم بزند. اما حالا ROG Flow X16 آمده تا یک لپ‌تاپ تمام‌عیار گیمینگ و تبدیل‌شدنی ۳۶۰ درجه باشد.

بررسی مشخصات ایسوس ROG Flow X16

همان‌طور که از نام این لپ‌تاپ پیداست، Flow X16 یک لپ‌تاپ ۱۶ اینچی است. این لپ‌تاپ به خانواده گیمینگ ROG و تبدیل‌شدنی Flow تعلق دارد. به این ترتیب می‌توانید آن را ۳۶۰ درجه چرخانده و از نمایشگر لمسی آن به عنوان تبلت و یا با قلم برای یادداشت‌برداری و طراحی استفاده کنید.

ویژگی خاص این لپ‌تاپ، قابلیت اتصال به داک گرافیک اکسترنال ROG XG برای افزودن قدرت یک کارت گرافیک قدرتمند است. درحالی‌که این داک برای مدل ضعیف‌تر Flow X13 و یا Flow Z13 تقریبا ضروری بود، Flow X16 چندان نیازی به آن نخواهد داشت؛ چرا که ایسوس سخت‌افزار بسیار قدرتمندی را درون این مدل قرار داده است.

Flow X16 از پردازنده‌های رایزن ۶۰۰۰ تا Ryzen 9 6900HS استفاده کرده که دارای ۸ هسته و ۱۶ رشته پردازشی است. این تبلت همچنین با کارت گرافیک داخلی Radeon 6980M و مجزای RTX 3070 Ti انویدیا همراه است.

به این ترتیب به لطف ۸ گیگابایت حافظه VRAM و توان مصرفی ۱۲۵ واتی، بازی‌های روز را می‌توانید با کیفیت و نرخ نوسازی بالا بازی کنید؛ بدون آنکه به یک گرافیک اکسترنال نیازی داشته باشید.

ایسوس این لپ‌تاپ را همچنین با ۲ ترابایت حافظه PCIe Gen 4 و تا ۳۲ گیگابایت رم DDR5 با فرکانس ۴۸۰۰ مگاهرتز عرضه می‌کند. اسپیکرهای دالبی اتموس و صدای Hi-Res‌ نیز از سایر مشخصات این تبدیل شدنی هستند.

نمایشگر فوق‌العاده لپ تاپ گیمینگ جدید ایسوس

برخلاف مدل Strix SCAR 17 SE، ایسوس ROG Flow X16 را به نمایشگری بسیار باکیفیت مجهز کرده است. این مدل را می‌توانید با یک پنل ۱۶ اینچی mini-LED با روشنایی ۱۱۰۰ نیت، ۵۱۲ محدوده تاریک‌سازی و کنتراست ۱۰۰۰۰۰:۱ سفارش دهید. پنل‌های miniLED از نظر کنتراست تصویر یک سروگردن بالاتر از پنل‌های رایج IPS هستند و روشنایی فوق‌العاده بالای آن‌ها برای نمایش محتوای HDR ایده‌آل است.

این نمایشگر ۱۰۰ درصد بازه رنگی DCI-P3 را پوشش می‌دهد و با زمان پاسخگویی ۳ میلی‌ثانیه و نرخ ۱۶۵ هرتزی برای بازی ایده‌آل است. همچنین به لطف فوضوح بالایی ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل وضوح نمایشگر نیز بسیار خوب ارزیابی می‌شود.

باتری و درگاه‌های ROG Flow X16

ایسوس Flow X16 را به یک باتری ۹۰ وات ساعتی مجهز کرده است. این لپ‌تاپ ۱۹.۴ میلی‌متر ضخامت و ۲.۱ کیلوگرم وزن دارد و می‌توانید آن را همه‌جا به همراه داشته باشید. درگاه‌ها و اتصالات این لپ‌تاپ نیز شامل موارد زیر است:

  • جک هدفون/ هدست ۳.۵ میلی‌متری
  • درگاه HDMI 2.0b
  • کارت‌خوان microSD
  • درگاه USB 3.2 از نوع Type-C سازگار با Power Delivery و DisplayPort 1.4
  • درگاه USB 3.2 Gen.2 از نوع USB-A
  • یک درگاه XG Mobile Dock شامل USB-C 3.2 Gen.2
  • میکروفون‌های سه‌بعدی
  • وب‌کم HD IR سازگار با ویندوز هلو
  • زمان عرضه و قیمت ایسوس ROG Flow X16

قیمت پایه لپ‌تاپ گیمینگ جدید ایسوس قرار است ۲۵۰۰ یورو باشد و زمان عرضه این لپتاپ در بازار اروپا از تیر ماه سال جاری و با شماره مدل GV601 خواهد بود.

همچنین بخوانید: راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ حرفه ای برای اجرای بازی های سنگین

منبع: فارنت

ارسال نظر