روش های محافظت از لپتاپ در هوای سرد پائیز و زمستان

هنگامی که پاییز و زمستان فرا می رسد و دما کاهش می یابد، ایده خوبی است که تأثیر هوای سرد بر لپ تاپ خود را در نظر بگیرید. ما می دانیم که گرما می تواند به تجهیزات ما آسیب برساند، اما اغلب اوقات اثراتی را که می تواند ناشی از سرمای شدید باشد، فراموش می کنیم، که می تواند به باتری لپتاپ شما آسیب برساند، هارد دیسک شما را خراب کند، صفحه نمایش شما را به درستی نمایش ندهد و حتی باعث خرد شدن صفحه نمایش شما شود. در ادامه روش های محافظت از لپتاپ در هوای سرد را مرور می کنیم.

روش های محافظت از لپتاپ در هوای سرد پائیز و زمستان

از استفاده از لپ تاپ در هوای بسیار سرد خودداری کنید
اکثر لپ تاپ ها برای کارکردن بین 50 تا 95 درجه فارنهایت (10 تا 35 درجه سانتیگراد) ساخته شده اند. برخی از لپ‌تاپ‌ها می‌توانند زیر صفر کار کنند، اما اگر بخواهید این کار را انجام دهید، بسیاری از آنها آسیب خواهند دید. واضح است که باید از استفاده از لپ‌تاپ در محلی که دما به زیر صفر رسیده است خودداری کنید.
قبل از اینکه آن را روشن کنید، به داخل ماشین یا منطقه ای سرپناه بروید که دما در آن بالاتر است.

روش های محافظت از لپتاپ در هوای سرد پائیز و زمستان

هنگام سفر در هوای سرد از لپ تاپ خود محافظت کنید.

قرار گرفتن در معرض سرما بیشتر در هنگام سفر رخ می دهد. هنگام جابجایی، به ویژه هنگامی که دما به زیر صفر می رسد و باد می تواند دمای موثر را حتی بیشتر کاهش دهد، از رایانه خود با نگه داشتن آن در یک محفظه کاملاً عایق بندی شده محافظت کنید.
اگر کیسه خیس شود، لپ تاپ شما ممکن است در معرض رطوبت قرار گیرد. تا زمانی که مطمئن نشدید لپ تاپ خشک شده است از روشن کردن آن خودداری کنید.

از قرار دادن لپ تاپ خود در مکان های بسیار سرد خودداری کنید.
حتی اگر کیفی دارید که لپ‌تاپ را به خوبی محافظت می‌کند، از گذاشتن لپ‌تاپ در یک فضای باز، مانند صندوق عقب، برای مدت طولانی در هوای بسیار سرد خودداری کنید. اگر به مدت یک ساعت در معرض سرمای شدید قرار بگیرید، لپ تاپ شما ممکن است یخ بزند و تمام اطلاعات خود را از دست بدهید. یخ زدن همچنین می تواند به باتری شما آسیب برساند و باعث از بین رفتن صفحه نمایش شود.

زمان بگذارید تا لپ تاپ شما گرم شود.

وقتی لپ تاپ خود را از قرار گرفتن در معرض دمای بسیار سرد بیرون به دمای اتاق داخل می برید، اجازه دهید لپ تاپ حدود یک ربع ساعت گرم شود و قبل از روشن کردن آن به دمای گرمتر عادت کنید. اگر لپ تاپ خود را خیلی زود روشن کنید، ممکن است صفحه نمایش و سخت افزار داخلی آن به حدی آسیب ببیند که قابل تعمیر نباشد.
از استفاده از وسایل مصنوعی برای گرم کردن کامپیوتر مانند گرم کن یا سشوار خودداری کنید. آوردن سریع دستگاه به یک منطقه گرم نیز می تواند باعث ایجاد مشکلاتی شود. از آن آگاه باشید و به رایانه زمان دهید تا خشک شود و بازیابی شود.

ارسال نظر