آموزش تصویری نحوه اتصال مک بوک به تلویزیون، کامپیوتر و گوشی

در این مقاله نحوه اتصال کامپیوتر مک بوک خود به تلویزیون، کامپیوتر و گوشی از  طریق کابل یا اتصال بی سیم با AirPlay را بررسی می کنیم. با کلیک همراه باشید.

آموزش تصویری نحوه اتصال مک بوک به تلویزیون، کامپیوتر و گوشی

چگونه مک بوک خود را به تلویزیون وصل کنم؟

شاید شما هم یکی از افرادی باشید که به این فکر می کردید که کامپیوتر مک بوک خود را به صفحه تلویزیون برای پخش محتوای چند رسانه ای مثل عکس و فیلم و موسیقی یا اجرای بازی در صفحه بزرگتر، وصل کنید اما تاکنون طریقه وصل مک بوک به تلویزیون را نمی دانستید. خبر خوش این است که اگر تلویزیون هوشمند دارید، ساده ترین راه برای اتصال مک بوک به تلویزیون استفاده از قابلیت AirPlay است.

قبل از شروع تلاش برای اتصال مک بوک خود به تلویزیون هوشمند، مطمئن شوید که هر دو در یک شبکه هستند و روشن هستند و سپس مراجل زیر را طبق دستورالعمل اجرا کنید.

در Macbook خود، به Settings > Displays بروید.

از منوی کشویی گزینه AirPlay Display را انتخاب کنید.

تلویزیون هوشمند یا دستگاهی را که می خواهید به عنوان نمایشگر برای مک بوک خود استفاده کنید، انتخاب کنید.
هنگامی که اتصال برقرار شد، ممکن است یک پنجره کوچک در تلویزیون هوشمند شما ظاهر شود. اگر می خواهید از تلویزیون خود به عنوان نمایشگر دوم برای مک بوک خود استفاده کنید، گزینه Gather Windows را در صفحه مک بوک خود انتخاب کنید تا تمام پنجره ها به هم نزدیک شوند و صفحه نمایش شما گسترش یابد. سپس می توانید از تلویزیون خود به عنوان یک مانیتور دوم استفاده کنید.
اگر می‌خواهید صفحه مک‌بوک خود را در تلویزیون هوشمند خود منعکس کنید، در تنظیمات صفحه نمایش خود Arrangement را انتخاب کرده و نمایشگر آینه(mirror) را انتخاب کنید.

وقتی کارتان تمام شد و می‌خواهید مانیتور را جدا کنید، از دستورالعمل‌های بالا استفاده کنید و در مرحله 3، خاموش را انتخاب کنید.

از طرف دیگر، می‌توانید روی Control Center در نوار منو کلیک کنید و Screen Mirroring را انتخاب کنید، سپس تلویزیونی را که می‌خواهید صفحه نمایش خود را در آن منعکس کنید، انتخاب کنید. هنگامی که اتصال کامل شد، می توانید گزینه انعکاس یا گسترش صفحه نمایش خود را انتخاب کنید. پس از پایان کار، دوباره Screen Mirroring را باز کنید و روی نام تلویزیونی که وصل کرده اید کلیک کنید تا اتصال پایان یابد.

آیا می توانم یک مک بوک را به تلویزیون قدیمی وصل کنم؟

اگر تلویزیون یا مک بوک مدل قدیمی دارید که قابلیت AirPlay ندارد، می توانید از کابل برای اتصال به مک بوک خود استفاده کنید. نوع کابل مورد نیاز شما به مدل مک بوک و اتصالات آن کامپیوتر بستگی دارد. معمولاً یک کابل HDMI در این مواقع مفید خواهد بود.

همچنین ممکن است مجبور شوید بین استفاده از کابلی که مستقیماً از مک بوک شما به تلویزیون وصل می شود یکی را انتخاب کنید. برای مثال، ممکن است از کابل تاندربولت به HDMI استفاده کنید. یا ممکن است از آداپتوری استفاده کنید که به مک بوک شما وصل می شود و پورت های تطبیقی ​​را ارائه می دهد. به عنوان مثال، یک آداپتور Thunderbolt که به مک بوک شما متصل می شود و کابل های HDMI یا DVI را می پذیرد.

پس از اتصال، ممکن است لازم باشد به Settings > Display بروید تا تنظیمات و وضوح صفحه نمایش خود را تنظیم کنید تا بهترین کیفیت تصویر را دریافت کنید.

نکته خوب در مورد ایجاد اتصال سیمی به تلویزیون این است که وقتی آن را راه اندازی کردید، می توانید مک بوک خود را ببندید و به استفاده از آن با صفحه کلید و ماوس بی سیم و تلویزیون به عنوان مانیتور رایانه خود ادامه دهید.

چگونه مک بوک خود را به کامپیوتر ویندوزی خود وصل کنم؟

برای اتصال دستگاه های AirPlay به ویندوز از طریق Wi-Fi، iTunes را نصب کنید. برای پخش ویدیو از برنامه ای مانند TuneBlade یا Airfoil استفاده کنید. برای انعکاس صفحه، از AirMyPC، AirParrot، AirServer یا X-Mirage استفاده کنید.

چگونه AirPlay را در آیفون خود فعال کنم؟

برای موسیقی، به Control Center بروید و Music را طولانی فشار دهید، سپس روی نماد AirPlay ضربه بزنید و یک دستگاه را انتخاب کنید. برای انعکاس صفحه، به مرکز کنترل بروید و روی Screen Mirroring یا AirPlay Mirroring ضربه بزنید.

چگونه Apple AirPlay را خاموش کنم؟

در مک، Mirroring > Turn Mirroring Off را انتخاب کنید. در دستگاه‌های iOS، به مرکز کنترل بروید و روی Screen Mirroring > Stop Mirroring ضربه بزنید. برای غیرفعال کردن قابلیت AirPlay در مک خود، به Settings > Displays بروید، منوی کشویی AirPlay Display را انتخاب کنید و Off را انتخاب کنید.

ارسال نظر