حمایت عجیب آذری جهرمی از تولید ایرانی با گوشی آمریکایی

بحث گوشی ملی و ایرانی هنوز داغ است. در هفته های اخیر به امکان افزایش تعرفه واردات موبایل در سال آینده اشاره شده که دلیل آن، حمایت از تولید گوشی داخلی است. در حالی که هنوز چنین موضوعی تایید نشده، وزیر ارتباطات به کاهش تعرفه واردات قطعات موبایل اشاره کرده است. با این کار هزینه تولید گوشی های ایرانی کاهش پیدا می کند و افراد بیشتری قادر به خرید آن ها خواهند بود (تعرفه واردات قطعات گوشی همراه و هزینه تولید گوشی ایرانی کاهش پیدا می کند).

حمایت عجیب آذری جهرمی از تولید ایرانی با گوشی آمریکایی

بحث گوشی ملی و ایرانی هنوز داغ است. در هفته های اخیر به امکان افزایش تعرفه واردات موبایل در سال آینده اشاره شده که دلیل آن، حمایت از تولید گوشی داخلی است. در حالی که هنوز چنین موضوعی تایید نشده، وزیر ارتباطات به کاهش تعرفه واردات قطعات موبایل اشاره کرده است. با این کار هزینه تولید گوشی های ایرانی کاهش پیدا می کند و افراد بیشتری قادر به خرید آن ها خواهند بود ( تعرفه واردات قطعات گوشی همراه و هزینه تولید گوشی ایرانی کاهش پیدا می کند ).

در حقیقت وزیر ارتباطات علاقه بسیاری به حمایت از تولید گوشی داخلی مخصوصا شاهین 2 دارد، حتی در گذشته تصاویری با این گوشی هوشمند نیز منتشر کرده بود ( گوشی جی ال ایکس شاهین 2 توان رقابت با گوشی های مطرح بازار را دارد ). علاوه بر این موضوع، آذری جهرمی قصد دارد با راه اندازی سیستمی، امکان فروش اقساطی این محصولات را نیز فراهم کند. وزیر ارتباطات در گذشته متن زیر را توییت کرده بود:

دارم یه کارهایی می‌کنم که یک سامانه راه بیاندازیم مردم بتوانند گوشی‌های هوشمند، زیبا، جذاب، باکیفیت و ارزان را به راحتی به صورت اقساطی بخرند. قیمت هم پایین باشه، زیر ۳ میلیون تومان، با قسط‌های ماهانه کم. به نظرم خوب میشه.

نزدیک به یک هفته پیش سردار سلیمانی به شهادت رسید. مسئولین هر یک نسبت به این ضایعه از خود واکنشی نشان دادند که یکی از آن ها، آذری جهرمی بود. وزیر ارتباطات خطاب به ایالات متحده آمریکا متن زیر را توییت کرد:

!Get the hell out of our region

HardRevenge#

در این توییت وزیر ارتباطات نکته خاصی وجود دارد و آن، وجود عبارت Twitter for iPhone است. با توجه به این موضوع، وزیر حامی تولید گوشی ایرانی خود دارای آیفون، یک گوشی آمریکایی است. آذری جهرمی قصد دارد با کاهش تعرفه واردات قطعات موبایل و یک خط اعتباری 200 میلیارد تومانی، باعث رونق تولید گوشی های داخلی شود و دوباره شاهد سناریوی خودروی ایرانی اما این‌بار در دنیای موبایل باشیم ( ایران خودرو به سبک آذری جهرمی ).

آذری جهرمی

حمایت از تولید گوشی داخلی اما استفاده از گوشی آمریکایی یک تناقض محسوب می شود، تناقضی که بیش از پیش اعتماد مردم به مسئولین را از بین می برد. این مسئله در رابطه با توییتر نیز صدق می کند. در حالی که توییتر برای مردم عادی فیلتر است، مسئولین به راحتی از آن استفاده می کنند. به نظر می رسد مردم و مسئولین از هم جدا هستند و در رده پایین تری قرار می گیرند.

با توجه به اصرار وزیر ارتباطات به حق الناس و همچنین انتشار شماره شخصی خود برای اعلام مردمی بودن، استفاده از گوشی آمریکایی و حمایت از گوشی ایرانی چه معنایی می تواند داشته باشد؟ به نظر شما چرا برخی مسئولین حرف و عمل یکسانی ندارند؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

ارسال نظر