آمار فروش گوشی های هوشمند در چین؛ کاهش ۲۲ درصدی و رشد هواوی!

رسانه کلیک - فروش گوشی های هوشمند در بازار چین با کاهش 22 درصدی نسبت به سال قبل، 24 درصد در سه ماهه پایانی سال گذشته و 24 درصدی در سه ماه اول 2020 مواجه شده است.

آمار فروش گوشی های هوشمند در چین؛ کاهش ۲۲ درصدی و رشد هواوی!

براساس داده های منتشر شده توسط Counterpoint Research ، سقوط گسترده بازار به همه گیری بیماری COVID-19 نسبت دارد. این نشان می دهد که پنج برند برتر بازار، 93 درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داده اند که نسبت به سال گذشته 6 درصد رشد داشته است.

طبق این گزارش، در ماه فوریه محموله های گوشی های هوشمند در چین 35 درصد کاهش یافته است. با این حال فروش آنلاین 50 درصد افزایش یافته که نسبت به سال گذشته حدود 20 درصد رشد داشته است.

شرکت هواوی، همچنان با سهم بازار 40 درصدی، صدرنشین این لیست است؛ هوای تنها شرکت این لیست است که با وجود شیوع ویروس کرونا، نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

در حالی که هواوی رشد 6 درصدی را ثبت کرده است، گزارش نشان می‌دهد که اپل کاهش جزئی 1 درصدی داشته و سایر برندهای موجود در این لیست همچون Vivo و OPPO و Xiaomi به ترتیب 27 درصد، 30 درصد و 35 درصد کاهش داشته‌اند.

هواوی گزارش Counterpoint می‌افزاید تنها در طی شش ماه پس از تجاری سازی 5G در چین، نفوذ فروش تلفن های هوشمند 5G در سه ماه نخست 2020 بیش از 15 درصد افزایش یافته است.

رشد دستگاه های 5G در چین به این دلیل است که بسیاری از تولید کنندگان تلفن های هوشمند زیر 400 دلار گوشی‌های 5G را به بازار عرضه کردند. علاوه بر این، تا پایان امسال محموله های گوشی هوشمند 5G می‌توانند 40 درصد از بازار چین را به خود اختصاص دهند.

ارسال نظر