عادت های اشتباه هنگام شارژ گوشی که باید آن‌ها را ترک کرد

عادت های اشتباه هنگام شارژ گوشی نه تنها به طول عمر باتری لطمه وارد می‌کنند، بلکه پیامدهای ناخوشایند و خطرناکی به دنبال دارند.

عادت های اشتباه هنگام شارژ گوشی که باید آن‌ها را ترک کرد

عادت های اشتباه هنگام شارژ گوشی

از زمانی که گوشی‌های هوشمند با صفحه‌های لمسی بزرگ وارد صحنه شدند، استفاده ما از شارژرها نیز بیشتر شده است. اگر زمانی هر دو روز یک‌بار گوشی خود را به شارژر وصل می‌کردیم، حالا باید هر 12 ساعت یک‌بار این کار را انجام دهیم.

با این حال، بسیاری از ما عادت های اشتباه هنگام شارژ گوشی داریم که حتما باید آن‌ها را ترک کنیم. این عادات منفی بعضا خطرآفرین هستند و از همه مهم‌تر، عمر باتری را کوتاه می‌کنند.

1. عدم توجه به مدت‌زمان شارژ

عادت شارژ شب تا صبح بدترین ظلمی است که در حق گوشی زبان‌بسته می‌کنید. اول از همه باید گفت قانون 15-85 فراموش نشود؛ یعنی بهتر است شارژ گوشی همیشه بین 15 تا 85 درصد باشد. در ضمن، هرگز اجازه ندهید شارژ گوشی به 100 برسد.

در صورت استفاده از شارژر سریع، توجه به مدت‌زمان شارژ از اهمیت بالایی برخوردار می‌شود، چون اگر فراموش کنید شارژر را از دستگاه جدا کنید، نسبت جریان به ولتاژ افزایش یافته، باتری داغ شده و احتمال آتش‌سوزی یا حتی انفجار دستگاه به وجود می‌آید.

عادت های اشتباه هنگام شارژ گوشی

2. استفاده از شارژر غیراستاندارد و فیک

شارژرهای غیراستاندارد مستقیما به باتری آسیب وارد می‌کنند. سعی کنید همیشه از شارژر اصلی گوشی برای شارژ کردن باتری استفاده کنید. شارژرهای غیراستاندارد و نامناسب نه تنها سرعت کُندی دارند، بلکه دمای دستگاه را بالا می‌برند. بهترین روش برای جلوگیری از داغ کردن گوشی، کاربرد شارژر اصلی است.

همچنین بخوانید: 8 نکته کلیدی برای شارژ موبایل و تبلت

3. صحبت کردن حین شارژ

یکی دیگر از عادت های اشتباه هنگام شارژ گوشی که البته خطرات بسیاری به همراه دارد، صحبت کردن با گوشی حین فرآیند شارژ است.

تماس تلفنی از فناوری ارتباطی خاصی بهره می‌گیرد که هم‌زمان با شارژ، باعث افزایش دمای دستگاه می‌شود. این افزایش دما می‌تواند به حدی برسد که باعث انفجار گوشی در دستان و نزدیکی گوشی‌های شما بشود! پس در صورت امکان از صحبت کردن با گوشی در هنگام اتصال دستگاه به پریز برق خودداری کنید.

4. بازی کردن با گوشی

در هنگام اجرای بازی‌ها معمولا شارژ گوشی زودتر تمام می‌شود. در این صورت فورا خود را به شارژر رسانده و کابل شارژ را به دستگاه وصل می‌کنیم. ولی سعی کنید پس از اتمام مرحله، از بازی خارج شده و به گوشی خود استراحت بدهید.

عادت های اشتباه هنگام شارژ گوشی

در هنگام اجرای بازی‌های مختلف، سخت‌افزارهای متعدد مشغول حداکثر فعالیت هستند و حتی در شرایط عادی نیز دمای گوشی کمی بالا می‌رود. در این میان اتصال شارژر، میزان دمای گوشی را بسیار بالاتر می‌برد و احتمال آسیب دیدن گوشی یا حتی بروز آتش‌سوزی به وجود می‌آید.

جالب است بخوانید: احتمال عرضه شارژر دوگانه اپل با قابلیت شارژ سریع

به علاوه، تمام گوشی‌های هوشمند تشعشعاتی از خود ساطع می‌کنند که در حالت عادی ضرر خاصی به انسان وارد نمی‌کنند، اما شدت آن‌ها ممکن است در طول فرآیند شارژ بیشتر شود. مطمئنا دوست ندارید تماس مستقیم با این تشعشعات داشته باشید!

ارسال نظر