فناوری شارژ بی سیم مغناطیسی برای نخستین بار در نوبیا Z40 Pro

نوبیا Z40 Pro نخستین گوشی اندرویدی است که از فناوری شارژ بی سیم مغناطیسی پشتیبانی می‌کند.

فناوری شارژ بی سیم مغناطیسی برای نخستین بار در نوبیا Z40 Pro

فناوری شارژ بی سیم مغناطیسی در گوشی اندرویدی

کمپانی چینی نوبیا برای نخستین بار از فناوری شارژ مغناطیسی بی سیم در گوشی اندرویدی جدید خود به نام Z40 Pro استفاده کرده است.

سری گوشی‌های پرچم‌دار نوبیا Z40 در دو مدل ساده و پرو به زودی معرفی می‌شوند. با اینکه اطلاعات دقیقی در مورد نسخه معمولی منتشر نشده، اما جزئیات متعددی درباره نسخه پرو لو رفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به کاربرد تراشه اسنپدراگون 8Gen1 اشاره کرد.

کمپانی نوبیا اخیرا به ویژگی دیگری در نسخه پرو نوبیا Z40 اشاره کرده که تاکنون در هیچ گوشی اندرویدی مشاهده نشده است؛ فناوری شارژ بی سیم مغناطیسی!

اپل در سال 2020 فناوری شارژ بی سیم مغناطیسی MagSafe را با سری آیفون 12 معرفی کرد. در سال گذشته، ریلمی به عنوان نخستین برند اندرویدی این فناوری را در یک گوشی مفهومی به نام Flash به نمایش گذاشت.

ولی ظاهرا نوبیا قبل از ریلمی ‌توانسته فناوری شارژ بی سیم مغناطیسی را در محصولات خود پیاده کند. در واقع نوبیا Z40 Pro نخستین گوشی هوشمند اندرویدی در جهان به حساب می‌آید که به فناوری شارژ بی سیم مغناطیسی مجهز است.

علاوه بر این تکنولوژی مدرن و پیشرفته، گفته می‌شود Nubia Z40 Pro نخستین گوشی هوشمندی است که از سنسور دوربین IMX787 سونی استفاده می‌کند. هرچند تا عرضه رسمی باید منتظر تأیید این خبر ماند.

نوبیا Z40 پرو به تازگی در پلتفرم گیک بنچ به نمایش گذاشته شده است. این دستگاه از لحاظ عملکرد توانسته در بخش تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای به ترتیب به امتیاز 1228 و 3379 دست پیدا کند.

اطلاعات ارائه‌شده در گیک بنچ همچنین نشان می‌دهند که نوبیا Z40 Pro به تراشه SD 8 Gen 1 و رم 16 گیگابایتی مجهز بوده و روی سیستم‌عامل اندروید 12 اجرا می‌شود. این گوشی دارای یک واحد اتلاف حرارت فوق پیشرفته است که از افزایش دما حین اجرای بازی و اپلیکیشن های سنگین جلوگیری می‌کند.

کمپانی نوبیا به زودی تاریخ عرضه سری Z40 را اعلام می‌کند. پس منتظر اخبار جدید باشید.

ارسال نظر