لغو ممنوعیت ورود شیائومی | این 7 گوشی دوباره وارد می‌شوند

انجمن واردکنندگان موبایل از لغو ممنوعیت ورود شیائومی به ایران خبر داده است. برخی مدل‌های گوشی همراه این برند پیش‌تر در ایران ممنوع اعلام شده بود.

لغو ممنوعیت ورود شیائومی | این 7 گوشی دوباره وارد می‌شوند

چند ماه پیش بود که سازمان تنظیم مقررات کشور ورود برخی مدل‌های گوشی هوشمند را به کشور ممنوع اعلام کرد. گوشی‌هایی که از جمله مدل‌های جدید و پرفروش بازار جهانی بودند و طرفداران و علاقه‌مندانی هم در داخل کشور داشتند، اما رگولاتوری اعلام کرد این گوشی‌ها به دلیل اینکه از سرویس Amber Alert و سرشماره‌های اضطراری پلیس و اورژانس پشتیبانی نمی‌کنند، ورودشان به کشور ممنوع شده است.

در اطلاعیه سازمان تنظیم مقررات رادیویی مبنی بر ممنوعیت ورود این گوشی‌ها آمده بود:

به آگاهی می‌رساند بر اساس بررسی‌های انجام شده، گوشی‌های موبایل وارد شده به کشور به شرح زیر، سرشماره‌های اضطراری 110، 115 و 125 را به درستی مسیریابی نکرده و آن شماره‌ها را به سرشماره 112 هدایت می‌کنند که این موضوع موجب عدم دسترسی فوری ذی‌نفعان خریدار گوشی‌های مربوطه به سامانه‌های مرتبط با سرشماره‌های فوق و بالطبع تضییع حقوق آن‌ها خواهد شد.»

فهرست مدل‌هایی را که در آن زمان ممنوع اعلام شدند، می‌توانید اینجا ببینید: واردات کدام گوشی‌های هوشمند به کشور ممنوع شد؟ + جدول گوشی‌های ممنوعه

فهرست لغو ممنوعیت ورود شیائومی

حالا و با اعلام جدید انجمن واردکنندگان موبایل، با به‌روزرسانی نرم‌افزاری جدید شیائومی مشکل هدایت به سرشماره‌های اضطراری کشور در این گوشی‌ها برطرف شده و ممنوعیت واردات آن‌ها طی روزهای آینده برداشته خواهد شد.

تا این لحظه خبر لغو ممنوعیت ورود شیائومی 7 مدل از این گوشی‌ها را دربرمی‌گیرد. مدل‌های Redmi Note 8، Poco c3 gt، Poco m3 Pro 5G، Mi 11i، Redmi 9a، Redmi Note 10 و Redmi Note 10 5g از جمله گوشی‌هایی هستند که به تازگی رفع ممنوعیت شده‌اند و حالا می‌تواند وارداتشان به کشور از سر گرفته شود. همچنین گفته شده است دیگر مدل‌های ممنوعه نیز طی هفته‌های آتی پس از به‌روزرسانی نرم‌افزاری‌شان رفع ممنوعیت می‌شوند.

ارسال نظر