مشکلات گوشی شیائومی را قبل از خرید بشناسید | 5 دلیل برای نخریدن گوشی شیائومی

بدون شک شرکت چینی شیائومی پدیده تلفن‌های هوشمند چند سال اخیر بوده است. کاربران بسیاری علاقه دارند یکی از گوشی‌های این برند را خریداری کنند. بهتر است قبل از خرید، مشکلات گوشی شیائومی را بدانید.

مشکلات گوشی شیائومی را قبل از خرید بشناسید | 5 دلیل برای نخریدن گوشی شیائومی

قیمت گوشی های شیائومی

مشکلات گوشی شیائومی چیست؟

شرکت شیائومی در چند سال اخیر عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته است. به طوری‌ که، این شرکت چینی به عنوان پدیده گوشی‌های هوشمند شناخته می‌شود. شیائومی گوشی‌های ارزان و مقرون به صرفه‌ای دارد.‌ اما این گوشی‌های را با سخت‌افزاری قوی به بازار عرضه می‌کند.

این سیاست باعث شده است کاربران بسیاری برای خرید یکی از گوشی‌های این شرکت ترغیب شوند. کاربران می‌توانند یک موبایل شیائومی را با قیمتی ارزان‌تر بخرند که همان گوشی را دیگر شرکت‌ها با قیمت بیشتری عرضه کرده‌اند.

با این تفاسیر، گوشی‌های شیائومی در کنار مزیت‌های خود، معایبی هم دارد. ایراداتی که باید هر کاربری پیش از خرید موبایل این شرکت، از آن اطلاع داشته باشد. در ادامه به مشکلات گوشی شیائومی می‌پردازیم.

داغ کردن موبایل شیائومی داغ کردن موبایل شیائومی

گوشی خیلی داغ می‌کند

یکی از بزرگترین معایب گوشی شیائومی داغ کردن بیش از حد آن است. کاربران بسیاری از داغ شدن گوشی‌های خود گزارش داده‌اند. البته این مشکل برای همه موبایل‌ها نیست و این اتفاق به صورت تصادفی برای گوشی‌های هوشمند شیائومی رخ می‌دهد.

راه‌ حل‌های مختلفی برای برطرف کردن این مشکل بیان شده است. به عنوان مثال Root‌ کردن گوشی و نصب یک ROM سبک یکی از راهکارهایی است که می‌توان انجام داد. به هر حال، داغ کردن گوشی‌ها مسئله مهمی است و نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد.

رابط کاربری MIUI رابط کاربری MIUI

رابط کاربری موبایل باگ دارد

شرکت‌های گوگل، اپل، سامسونگ و هواوی سال‌ها است که روی رابط کاربری و UX سیستم‌های خود کار کرده‌اند. آنها تجارب بسیاری در این زمینه کسب کرده‌اند و توانسته‌اند اشکالات نرم‌افزاری گوشی‌های خود را برطرف کنند.

اما شرایط برای شیائومی فرق می‌کند. این شرکت تنها در بازار چین تجربه کسب کرده است. گفتنی است، شرایط بازار چین با بازارهای غربی مانند آمریکا یا انگلستان کاملا متفاوت است. بنابراین، رابط کاربری MIUI محکی جدی در بازار غرب نخورده است.

شرکت شیائومی تلاش زیادی کرده است تا باگ‌های مهم MIUI را برطرف کند. اما مشکل گوشی شیائومی در نسخه‌های جدید اندروید خود را نشان می‌دهد. به عنوان مثال، این گوشی‌ها اپلیکیشن‌های شخص ثالث را با مشکل از گوگل‌پلی دریافت می‌کند.

البته رابط کاربری MIUI آنقدر بد نیست، اما هنوز برای استفاده خوب و راحت بهینه نشده است. به خصوص زمانی که این رابط کاربری را با One UI سامسونگ یا گوگل مقایسه می‌کنیم، مشکلات خود را نشان می‌دهند. ناگفته نماند، رابط کاربری MIUI عملکرد خوبی در اجرای اپلیکیشن‌های شیائومی دارد.

معایب گوشی شیائومی پنل پشتی گوشی شیائومی

جنس بدنه گوشی‌ها ضعیف است

این روزها حفظ گوشی و جلوگیری کردن از گوشی‌های موبایل بسیار مهم شده است. به خصوص اینکه قیمت‌ گوشی‌ها بسیار بالا رفته است. بنابراین، کیفیت خوب جنس بدنه گوشی‌ها جزو معیارهای برخی از کاربران محسوب می‌شود.

یکی از دلایلی که قیمت گوشی ‌های شیائومی ارزان هستند، به دلیل کیفیت متوسط بدنه آن است. این شرکت از موادی برای بدنه گوشی خود استفاده می‌کند که موبایل‌ها را در برابر ضربات آسیب‌پذیر کرده است. به همین دلیل، بدنه گوشی‌های شیائومی عمر کوتاه‌تری نسبت به رقبای خود دارد.

جالب است بدانید، بیشتر موبایل‌های این شرکت چینی گواهی IP68 و IP67 را دریافت‌ نکرده‌اند. این گواهی ضدآب و ضد گرد و غبار بودن گوشی را تأیید می‌کند. این مسئله یک کم‌کاری مهم و از نقاط ضعف شرکت شیائومی محسوب می‌شود.

مشکلات گوشی شیائومی عدم حضور نمایندگی شیائومی در ایران

شیائومی در ایران نمایندگی ندارد

با توجه به استقبال بالای کاربران ایرانی، شرکت شیائومی در ایران نمایندگی رسمی ندارد. شرکت‌هایی هستند که به عنوان نماینده رسمی شیائومی شناخته می‌شوند. اما آنها فقط وظیفه وارد کردن موبایل‌های شیائومی را برعهده دارند.

به دلیل عدم حضور رسمی شیائومی در ایران، گوشی‌های این شرکت نرخ ثابتی در بازار ایران ندارند. شایان ذکر است، در صورت خراب شدن گوشی موبایل، امکان استفاده از گارانتی وجود ندارد. بنابراین، کاربران مجبور می‌شوند از قطعات بی‌کیفیتی که در بازار موجود است، برای تعمیر گوشی‌ خود هزینه کنند.

مشکلات باتری شیائومی مشکلات باتری شیائومی

مشکلات باتری در گوشی‌های شیائومی

یکی از مشکلات شیائومی، باتری آن است. پس از چند ماه استفاده از موبایل، عمر باتری کم می‌شود. ضعف باتری به مرور باعث می‌شود که کاربر اقدام به تعویض باتری گوشی خود کند. یکی از دلایلی که باعث ضعیف شدن باتری می‌شود، استفاده از دو سیم‌کارت همزمان در گوشی است.

به خصوص اگر اینترنت سیم‌کارت روشن باشد، میزان مصرف باتری بیشتر می‌شود. بنابراین، در مدت کوتاهی ضعف باتری خود را نشان می‌دهد. با توجه به اینکه در ایران نمایندگی رسمی شیائومی وجود ندارد، خرید باتری اصل برای گوشی موبایل امکان‌پذیر نیست.

نظر شما درباره معایب گوشی شیائومی چیست؟ آیا شما علاقه به خرید گوشی از این برند را دارید؟ لطفا نظرات خود را با کلیک در میان بگذارید.

همچنین در کلیک بخوانید: گوشی شیائومی بهتر است یا سامسونگ؟

ارسال نظر