شکست دوربین شیائومی 13 پرو از گلکسی S23 اولترا و آیفون 14 پرو در تست DxOMark

شیائومی 13 پرو جدیدترین و قدرتمندترین پرچمدار شیائومی به حساب می‌آید که از دوربین قدرتمندی بهره می‌برد. حالا وب‌سایت DxOMark دوربین این گوشی هوشمند را مورد بررسی قرار داده که نتیجه‌اش قرارگیری این دستگاه در رتبه 16ام رتبه‌بندی این مرجع است.

شکست دوربین شیائومی 13 پرو از گلکسی S23 اولترا و آیفون 14 پرو در تست DxOMark

پرچمدار شیائومی به دوربین اصلی یک اینچی مجهز شده و در اکثر بررسی‌ها، از این دوربین به‌عنوان یکی از نقاط قوت این دستگاه یاد شده است. بااین‌حال طبق بررسی DxOMark، شیائومی 13 پرو نمی‌تواند در بخش دوربین عملکردی یکسان با دیگر پرچمدارهای مطرح داشته باشد.

دوربین شیائومی 13 پرو از نظر DxOMark

شیائومی 13 پرو در بررسی DxOMark موفق به کسب امتیاز کلی 136 شده است. این دستگاه در بخش عکاسی امتیاز 136 و در بخش فیلم‌برداری امتیاز 129 را به‌دست آورده است. امتیاز کلی 136، این دستگاه را پایین‌تر از آیفون 14 پرو و پرو مکس با امتیاز 146 و گلکسی S23 اولترا با امتیاز 140 قرار می‌دهد. حتی گوشی‌های قدیمی‌تر آیفون 13 پرو و پیکسل 7 هم بالاتر از پرچمدار شیائومی قرار گرفته‌اند.

وب‌سایت DxOMark از نکات مثبت دوربین پرچمدار شیائومی به نوردهی و جزئیات خوب در تصاویر و ویدیوها، دامنه دینامیکی وسیع تصاویر در شرایط نوری ضعیف، وایت بالانس مناسب در نور شدید و رنگ‌های مناسب و همچنین عملکرد مناسب دوربین در زمینه بزرگنمایی یا زوم اشاره کرده است.

در مقابل مواردی مانند ناپایداری‌های نوردهی و فشرده‌سازی تن در صحنه‌های با کنتراست بالا، ایجاد هاله در تصاویر، تأخیرهای مکرر میان فشردن دکمه شاتر و ثبت تصویر به‌خصوص در صحنه‌ها با کنتراست بالا و مشکلات فوکوس خودکار به‌عنوان نقاط ضعف دوربین نام برده شده است.

موارد بالا باعث شده که امتیاز کلی پرچمدار شیائومی به 136 برسد و آن را در رتبه 16ام فهرست قرار دهد. در رتبه‌بندی DxOMark، گوشی جدید آنر مجیک 5 پرو با امتیاز 152 در صدر قرار گرفته است و در رتبه دوم و سوم به ترتیب هواوی میت 50 پرو و گوگل پیکسل 7 پرو با امتیازهای 149 و 147 قرار گرفته‌اند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر