هزینه رجیستری آیفون ۱۲ چقدر است؟

با توجه به قوانین جدید رجیستری، کاربران بسیاری از تعرفه‌های این طرح اطلاع ندارند. به نظر شما هزینه رجیستری آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو چقدر است؟

هزینه رجیستری آیفون ۱۲ چقدر است؟

هزینه رجیستری آیفون ۱۲ چقدر است؟

خانواده گوشی آیفون ۱۲ جدیدترین موبایل‌های شرکت اپل هستند. مدتی است کاربران بسیاری قصد خرید این گوشی را دارند. اما هزینه رجیستری و نوع محاسبه آن کاربران را سردرگم کرده است. به طوری که، آنها نمی‌دانند چه مبلغی را برای رجیستری آیفون ۱۲ باید پرداخت کنند؟

این مسئله به دلیل ممنوعیت واردات گوشی‌های با قیمت بالاتر از ۳۰۰ یورو کاربران را نگران کرده است. با این اوصاف، مدتی است که گمرک اعلام کرده است گوشی‌های بالای ۳۰۰ یورو می‌توانند وارد کشور و رجیستر شوند. این صحبت‌های ضد و نقیص کمی شرایط را پیچیده و گیج‌کننده کرده است.

شرایط رجیستر کردن گوشی‌های موبایل در ایران فرآیند پیچیده‌ای داشته است و این موضوع حتی باعث افزایش قیمت گوشی‌ها هم شده است. به خصوص برای گوشی‌هایی مثل آیفون، شرایط خرید را برای کاربران سخت کرده است.

تعرفه رجیستری آیفون ۱۲ تعرفه رجیستری آیفون ۱۲

تعرفه رجیستری آیفون ۱۲

با همه مزیت‌ها و معایب طرح رجیستری، قیمت رجیستری آیفون ۱۲ توسط گمرک اعلام شده است. شایان ذکر است، با توجه به نوسانات ارز و سخت‌گیری گمرک، تمامی مبالغی که در جدول پایین مشاهده می‌کنید، به صورت میانگین و تقریبی محاسبه شده است. ممکن است هنگام خرید، مبلغ بیشتری نسبت به هزینه اعلام شده پرداخت کنید. چون این روزها هزینه رجیستری در گمرک رو به افزایش بوده است.

مدل گوشی

هزینه رجیستری (تومان)

آیفون ۱۲ مینی ظرفیت ۶۴ گیگابایت

۲.۵۰۰.۰۰۰

آیفون ۱۲ مینی ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

۳.۰۰۰.۰۰۰

آیفون ۱۲ مینی ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

۴.۰۰۰.۰۰۰

آیفون ۱۲ ظرفیت ۶۴ گیگابایت

۳.۵۰۰.۰۰۰

آیفون ۱۲ ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

۴.۰۰۰.۰۰۰

آیفون ۱۲ ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

۴.۵۰۰.۰۰۰

آیفون ۱۲ پرو ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

۳.۸۰۰.۰۰۰

آیفون ۱۲ پرو ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

۴.۵۰۰.۰۰۰

آیفون ۱۲ پرو ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت

۵.۵۰۰.۰۰۰

آيفون پرو مکس ظرفیت ۱۲۸ گیگابایت

۴.۵۰۰.۰۰۰

آیفون پرو مکس ظرفیت ۲۵۶ گیگابایت

۶.۰۰۰.۰۰۰

آیفون پرو مکس ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت

۶.۸۰۰.۰۰۰

در حال حاضر، رجیستری گوشی iPhone 12 از طریق پاسپورت مسافران ثبت می‌شود. هنگامی که مسافران وارد کشور می‌شوند، رجیستری توسط گمرک فرودگاه انجام می‌شود. مراحل ثبت گوشی موبایل در فرودگاه کمی زمانبر است. مسافران با پر کردن فرم اظهارنامه، اقدام به ثبت موجودی گوشی‌های خود در گمرک می‌کنند. ناگفته نماند، این موضوع مربوط به واردکنندگان قانونی موبایل است.

گوشی iPhone 12 گوشی iPhone 12

روش‌های رجیستری گوشی آیفون

فرآیند رجیستر کردن گوشی‌های آیفون همانند دیگر گوشی‌های هوشمند انجام می‌شود. کاربران با استفاده از کد IMEI گوشی آیفون خود، می‌توانند موبایل خود را در سامانه همتا ثبت کنند. روش رجیستری در سامانه همتا در چهار روش مختلف انجام می‌شود.

  • ارسال کد IMEI به کد دستوری #۷۷۷۷*
  • ارسال کد IMEI با نصب اپلیکیشن سامانه همتا
  • ارسال کد IMEI از طریق سایت سامانه همتا
  • پیامک کد IMEI به سامانه پیامکی ۷۷۷۷

انجام فرآیند رجیستری کار ساده‌ای است و همه کاربران می‌توانند این کار را انجام دهند. هزینه رجیستر کردن گوشی‌ها کاملا رایگان است. اما برخی سودجویان به دلیل ناآگاهی کاربران نسبت به این فرآیند، مبلغی برای رجیستر کردن گوشی دریافت می‌کنند. بنابراین، به هیچ وجه هزینه‌ای برای رجیستر کردن موبایل خود پرداخت نکنید.

زمانی که کاربران اقدام به ارسال کد IMEI در سامانه همتا می‌کنند، در واقع از اصالت گوشی خود مطلع می‌شوند. بنابراین، سامانه همتا اصل بودن دستگاه را به کاربران اطلاع داده و موبایل تحت مالکیت کاربر قرار می‌گیرد.

همچنین در کلیک بخوانید: چگونه گوشی خود را رجیستر کنیم؟

ارسال نظر