حذف واردات موبایل بیش از ۶۰۰ دلار از سال آینده

بنا به اعلام رییس کل گمرک کشور، از سال آینده واردات موبایل بیش از ۶۰۰ دلار حذف می‌شود.

حذف واردات موبایل بیش از ۶۰۰ دلار از سال آینده

به گزارش ایلنا، علیرضا مقدسی، رییس کل گمرک کشور، در نشست امروز خود با فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی ایران در مورد جزئیات عدم واردات موبایل‌های گران‌تر از ۶۰۰ دلار بیان کرد: «این سیاست تجارت است که به دلیل حفظ تعادل ارزی کشور، واردات خودروهای لوکس و موبایل‌های ۶۰۰ دلار در سال آینده پیش‌بینی نشده است که در نهایت بر تعرفه‌ها و حقوق ورودی که اخذ می‌شود، تاثیرگذار است.»

مقدسی اظهار داشت: «سومین منبع درآمد کشور برای تامین بودجه، از طریق گمرک است. در سال آینده واردات خودرو و موبایل بیشتر از 600 دلار حذف می‌شود. حدود 6 هزار تعرفه داریم که تقریبا 4 هزار عدد از آن‌ها مجوز می‌خواهند و از این بین 50 درصد بیش از یک مجوز نیاز دارند.»

رییس کل گمرک در مورد حذف ارز 4200 تومانی خاطرنشان کرد: «25 قلم کالای اساسی داریم که 8 هزار ردیف و تعرفه دارند و اداره صمت آن‌ها را دسته‌بندی و اولویت‌بندی خواهد کرد. گرچه معتقدیم که حذف ارز 4200 تومانی اثرات روانی خود را می‌گذارد، ولی ممکن است بعد از مدتی این اثرات از بین بروند.»

گفتنی است روز گذشته رییس کمیسیون تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی، محدوده قیمت تلفن‌های همراه هوشمند موجود در بازار کشور را از حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تا ۵۵ میلیون تومان عنوان کرده بود.

ارسال نظر