واردات 16 میلیون تلفن همراه در سال 99 | بازار موبایل ایران همچنان در قبضه سامسونگ

انجمن واردکنندگان موبایل ایران تازه‌ترین آمار ورود دستگاه‌های تلفن همراه را به کشور اعلام کرد.

واردات 16 میلیون تلفن همراه در سال 99 | بازار موبایل ایران همچنان در قبضه سامسونگ

انجمن واردکنندگان موبایل ایران تازه‌ترین آمار ورود دستگاه‌های تلفن همراه را به کشور اعلام کرد. بر این اساس و طبق آمار منتشر شده، در یک سال گذشته 16 میلیون و 700 هزار تلفن همراه خارجی به کشور وارد و در شبکه ارتباطی کشور فعال شده است.

سامسونگ در صدر، شیائومی در تلاش برای صعود

آمار منتشر شده از سوی انجمن واردکنندگان موبایل ایران نکته قابل توجه دیگری هم دارد و آن درصد ورود تلفن همراه تولید برندهای مختلف به کشور است.

بر این اساس تازه‌ترین سهم برندهای مختلف از بازار تلفن همراه به صورت زیر است:

سامسونگ 54 درصد
شیائومی 33 درصد
اپل 7 درصد
نوکیا 3 درصد
هواوی 2 درصد

طبق این آمار منتشر شده، گوشی‌های سامسونگ همچنان در صدر گوشی‌های محبوب و پرفروش بازار قرار دارند و بعد از آن می‌توان شیائومی را دومین برند محبوب بازار تلفن همراه در ایران دانست. این اتفاق در شرایطی صورت می‌گیرد که اخیراً واردات برخی مدل‌های شیائومی (برای مثال مدل‌های معروف Note 10، Note 9 Pro، Redmi 7A، Redmi 9T و Mi 11i) به کشور با محدودیت مواجه شده و دلیل آن عدم پشتیبانی از سرشماره‌های اضطراری پلیس و اورژانس عنوان شده است. با این حال کاربران ایرانی همچنان به گوشی‌های این برند اطمینان داشته و شیائومی را به عنوان انتخاب خود برای خرید گوشی تلفن همراه می‌دانند.

بیشتر بخوانید: واردات کدام گوشی‌های هوشمند به کشور ممنوع شد؟ + جدول گوشی‌های ممنوعه

همچنین آمار این جدول از افت قبضه محصولات اپل در بازار، احتمالاً به دلیل افزایش نرخ دلار و اوج گرفتن قیمت این محصولات حکایت دارد. برند چینی هواوی هم جایگاه پیشینش را در بازار از دست داده و به نظر می‌رسد قافیه را به دیگر رقیب هموطنش یعنی شیائومی باخته است.

جایگاه بی‌رونق گوشی‌های تولید داخل

آمار سهم برندهای مختلف تلفن همراه از بازار کشور را از یک جهت دیگر هم می‌توان بررسی کرد و آن عدم حضور برندهای تولید داخل در این آمار است. در حالی از طرفی سامسونگ نیمی از بازار و از طرف دیگر دو گوشی چینی شیائومی و هواوی تقریباً نیمه دیگر بازار را به تسخیر خود درآورده‌اند که خبری از گوشی‌های تولید داخل در این جدول و آمار منتشر شده نیست. گوشی‌هایی که به دلیل اوج گرفتن نرخ دلار در یکی دو سال گذشته، گزینه منطقی‌تری برای خرید محسوب می‌شوند، اما به نظر می‌رسد خریداران حاضرند مبلغ بیشتری برای خرید گوشی پرداخته و در عوض از کیفیت و دوام محصول خریداری شده‌شان راضی‌تر باشند.

شما برای خرید تلفن همراه کدام برند را ترجیح می‌دهید و چرا؟ حتماً نظرتان را برایمان بنویسید.

ارسال نظر