گوشی‌‌های هوشمند ریلمی ۷ و ریلمی ۷ پرو رونمایی شدند

رسانه کلیک - گوشی‌های هوشمند ریلمی ۷ و ۷ پرو به صورت رسمی در نمایشگاه IFA رونمایی شدند. این گوشی‌ها دوربین بهتری نسبت به نسل قبلی خود دارند و از فناوری شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند.

گوشی‌‌های هوشمند ریلمی ۷ و ریلمی ۷ پرو رونمایی شدند

گفته می‌شود که ریلمی ۷ پرو از چیپست اسنپدراگون 720G بهره می‌برد که نسخه ریلمی 6 پرو نیز به کار رفته بود. قابلیت شارژ ۶۵ واتی SuperDart یکی از امکانات این گوشی است که در حال حاضر برخی مدل های سری X ریلمی از آن بهره‌می‌برند. شرکت سازنده این گوشی‌ها گفته است که به وسیله این تکنولوژی باتری ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعتی این گوشی هوشمند در مدت زمان ۳۴ دقیقه تا ۱۰۰ درصد شارژ می شود.

برخلاف مدل ریلمی 6 پرو که به نمایشگر ۶.۶ اینچی LCD مجهز بود این موبایل دارای یک پنل سوپر امولد است. البته نمایشگر ریلمی۷ پرو ۶.۴ اینچی است اما انتظار می رود که به لطف آن دستگاه ظاهر جمع و جورتری پیدا کند و راحت تر بتوان آن را در دست گرفت. رزلوشن این نمایشگر فول اچ دی پلاس است اما نرخ رفرش آن از ۹۰ هرتز به ۶۰ هرتز کاهش یافته است. ریلمی اعلام کرده که این تصمیم در پاسخ به فیدبک کاربرانش اتخاذ شده که نمایشگرهای اولد ۶۰ هرتزی را به پنل های LCD نود هرتزی ترجیح می دهند.

نمایشگر همیشه روشن و حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر از دیگر ویژگی های این گوشی است. ریلمی 6 پرو همانطور که می دانید به شش دوربین مجهز شده بود که دو عدد از آن در بخش جلویی بدنه و چهار دوربین دیگر در قسمت پشت دستگاه قرار داشتند. در ریلمی ۷ پرو تعداد دوربین ها به ۵ عدد کاهش یافته و سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید جلویی از بدنه دستگاه حذف شده است و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی هم جای خود را به یک سنسور ۳۲ مگاپیکسلی داده است.

تغییراتی هم در دوربین اصلی چهارگانه این گوشی ایجاد شده و ریلمی برای مثال سنسور تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی دستگاه را حذف کرده و یک سنسور دو مگاپیکسلی عمق سنج به جای آن قرار داده. سنسور ۸ مگاپیکسلی اولترا واید و ۲ مگاپیکسلی ماکرو همچنان سر جای خودشان هستند با این حال دوربین اصلی این گوشی به یک سنسور ۶۴ مگاپیکسلی سونی IMX682 مجهز شده است.

ریلمی ۷ پرو درست مانند 6 پرو به تکنولوژی دالبی اتمس مجهز است اما اینبار اسپیکرهای استریو نیز به بدنه آن اضافه شده اند. از دیگر امکانات این گوشی میتوان به پورت USB-C، جک هدفون ۳.۵ میلیمتری، کارت حافظه میکرو اس دی، NavIC و پشتیبانی از GPS با فرکانس دوگانه یاد کرد. این گوشی در برابر افشره آب مقاوم است و تست های TUV Rheinland's Smartphone Reliability Verification را هم پشت سر گذاشته است.

ریلمی ۷ پرو همراه با اندروید 10 از جعبه خارج می شود و در قالب رنگ های آبی و نقره ای آینه ای با دو پیکره بندی حافظه با قیمت پایه ۲۷۰ دلار به بازار عرضه می شود. قیمت ۶ گیگابایت رم/ ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی معادل ۲۷۰ دلار و ۸ گیگابایت رم/ ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی آن معادل ۳۰۰ دلار است.

ریلمی ۷ نیز دارای یک نمایشگر ۶.۵ اینچی فول اچ دی پلاس ۹۰ هرتزی LCD است و اولین تلفن هوشمند دنیا محسوب می شود که به چیپست هلیو G95 مجهز شده است.

ظرفیت باتری این گوشی از ۴۳۰۰ میلی آمپر ساعت به ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت ارتقاء پیدا کرده است اما همچنان با تکنولوژی ۳۰ واتی شارژ می شود. ریلمی ادعا کرده که شارژر ۳۰ واتی دارت میتواند ظرف تنها ۶۵ دقیقه باتری این گوشی را به صورت صد درصدی شارژ کند.

ریلمی ۷ به سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی سونی IMX682 مجهز است اما باقی دوربین های همراه آن تغییری نسبت به نسخه قبلی نداشته اند؛ سنسور اولترا واید ۸ مگاپیکسلی، ۲ مگاپیکسلی ماکرو و ۲ مگاپیکسلی عمق سنج در بخش پشتی بدنه و دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی در بخش جلویی گوشی خودنمایی می کنند.

ریلمی ۷ همچنین به مد عکاسی Starry مجهز شده و میتواند بین دو وضعیت هوش مصنوعی و مد پرو در حالت عکاسی شب یا مدل ۶۴ مگاپیکسلی شیفت کند. البته این قابلیت های فعلا برای ریلمی ۷ فراهم نشده اند و به زودی از طریق آپدیت OTA در اختیار دارندگان آن قرار می گیرند.

باقی امکانات این گوشی هم شامل پورت USB-C، جک هدفون ۳.۵ میلی متری، رابط کاربری ریلمی UI مبتنی بر اندروید 10، اسکنر اثر انگشت در بخش جانبی بدنه، کارت حافظه میکرو اس دی و تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی می شوند. دستگاه در قالب دو مدل با رم ۶ یا ۸ گیگابایت به بازار عرضه خواهد شد. بدنه آن در برابر افشره آب مقاوم است اما برخلاف نسخه پرو فاقد گواهی رسمی IP است.

ریلمی ۷ با ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی ۲۰۵ دلار قیمت دارد و مدل دیگر آن با ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی ۲۳۰ دلار قیمت گذاری شده است. هر دوی این مدل ها در دو رنگ سفید و آبی عرضه می شوند.

ارسال نظر