ماجرای عرضه گوشی های آیفون بدون سیم کارت اپل چیست؟

اوایل هفته جاری بود که شایعه حذف شیار سیم‌کارت فیزیکی و عرضه گوشی های آیفون بدون سیم کارت اپل بر سر زبان‌ها افتاد. ماجرا چیست و این خبر تا چه اندازه صحت دارد؟

ماجرای عرضه گوشی های آیفون بدون سیم کارت اپل چیست؟

عرضه گوشی های آیفون بدون سیم کارت اپل

اوایل هفته جاری شایع شد که گوشی آیفون 15 پرو در چند کشور فاقد شیار سیم‌کارت فیزیکی خواهد بود.

طبق گفته‌های یک خبرچین ناشناس، اپل به حاملین ارتباطی ایالات‌متحده توصیه کرده که تا سپتامبر سال 2022، خود را برای عرضه گوشی های هوشمند eSIM-only آماده کنند.

به عنوان بخشی از این انتقال، برخی اپراتورهای آمریکایی قرار است در سه‌ماهه دوم سال 2022، مدل‌های آیفون 13 منتخب را بدون کارت nano-SIM عرضه کنند.

ناگفته نماند که مدل‌های آیفون 13 فروخته‌شده در فروشگاه‌های اپل یا وب‌سایت apple.com نیز فاقد شیار سیم‌کارت nano-SIM هستند. کاربران این گوشی‌ها می‌توانند از طریق e-SIM و با روشن کردن آیفون، اتصال به شبکه وای فای و پیروی از دستورالعمل‌های لازم، طرح همراه خود را فعال کنند.

با توجه به ضرب‌الاجل تعیین‌شده از سوی اپل (سپتامبر 2022) می‌توان حدس زد که پیاده‌سازی استراتژی حذف شیار سیم‌کارت نه از مدل آیفون 15 پرو، بلکه از مدل‌های آیفون 14 آغاز خواهد شد. البته در حال حاضر هیچ منبع موثقی برای تأیید یا تکذیب عرضه گوشی های آیفون بدون سیم کارت اپل وجود ندارد.

بد نیست بدانید eSIM یک سیم‌کارت دیجیتالی است که به کاربر اجازه می‌دهد طرح همراه خود را بدون نیاز به سیم‌کارت nano-SIM فعال کند. از آنجا که سرویس eSIM در تمام کشورها فعال نیست، آیفون‌های مجهز به شیار سیم‌کارت باز هم در بازار عرضه خواهند شد.

با این حال، پذیرش فناوری eSIM رو به گسترش است. در حال حاضر اپراتورهای بیش از 100 کشور در حال ارائه خدمات eSIM بوده و کشورهای متعددی از جمله انگلستان و نیوزلند در حال آماده‌سازی زیرساخت لازم برای پشتیبانی از این فناوری هستند.

مدل‌های آیفون 13 از انواع سیم‌کارت‌های eSIM پشتیبانی می‌کنند و به کاربر اجازه می‌دهند به طور دیجیتالی به طرح‌های همراه متعدد متصل شده و بین آن‌ها جابجا شوند.

طراح سابق اپل زمانی رؤیای تبدیل آیفون به یک صفحه شیشه‌ای را در سر می‌پروراند. عرضه گوشی های آیفون بدون سیم کارت اپل بدون شک یک گام مهم به سمت تحقق این رؤیا است.

برداشت شیار سیم‌کارت علاوه بر افزایش فضای خالی درون دستگاه، امکان طراحی یکپارچه و بهبود چشمگیر خاصیت ضد آب بودن را فراهم می‌آورد.

بد نیست بدانید که شایعه حذف شیار سیم‌کارت فیزیکی توسط خبرچین دیگری به نام @dylamdkt مورد تأیید قرار گرفته که سابقه خوبی در افشای اسرار اپل دارد!

به هر حال، عرضه گوشی های آیفون بدون سیم کارت اپل هنوز به طور رسمی توسط کمپانی کوپرتینویی تصدیق نشده و باید منتظر اخبار آینده باشیم.

ارسال نظر