معرفی آیپد مینی 2021 در رویداد جدید اپل

کمپانی اپل به تازگی از نسل جدید تبلت های خود به نام آیپد مینی 2021 رونمایی کرده است. برخلاف انتظار، این دستگاه با نمایشگر Mini LED عرضه نمی‌شود، اما دارای ویژگی‌های قدرتمندی است.  

معرفی آیپد مینی 2021 در رویداد جدید اپل

مشخصات آیپد مینی 2021 اپل

آیپد مینی جدید اپل به تازگی رونمایی شد. نمایشگر 8.3 اینچی این دستگاه به وسیله حاشیه‌های باریکی احاطه شده و گوشه‌های آن مورب است. مینی جدید بزرگ‌تر از مدل قبلی خود، یعنی آیپد مینی 5 (با نمایشگر 7.9 اینچی) بوده و به همین خاطر، کارایی بیشتری برای چندوظیفگی و انجام تکالیف منزل دارد. روشنایی این دستگاه به 500 نیت می‌رسد.

آیپد مینی 2021 (iPad Mini 6) در حال حاضر کوچک‌ترین تبلت اپل به حساب می‌آید. در گذشته شایع شده بود که کمپانی کوپرتینویی قرار است از نمایشگر Mini LED برای آیپد آینده خود استفاده کند (یعنی همان نمایشگری که در بزرگ‌ترین آیپد پرو به کار رفته است). اما متأسفانه این شایعات واقعیت نداشته و مینی جدید به یک نمایشگر لیکوئید رتینای معمولی مجهز است.

آیپد مینی 2021

طراحی آیپد مینی به طور عمده‌ای مشابه با محصولی است که در سال 2012 به بازار عرضه شد. مدل جدید با حفظ ظاهر سنتی، دارای حاشیه‌های باریک‌تری نسبت به iPad Mini 5 بوده و در رنگ‌های متفاوتی در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

آیپد مینی 2021

تبلت جدید همچنین به پورت USB-C، فناوری تشخیص اثر انگشت، یک سیستم اسپیکر جدید با استریو در حالت لنداسکیپ (افقی) و همچنین دوربین ارتقا یافته 12 مگاپیکسلی در پنل جلو و عقب مجهز شده است. البته فناوری تشخیص چهره در مینی 6 وجود ندارد.

سیستم دوربین جاسازی شده در پنل پشتی شامل فلش True Tone بوده و قادر به ضبط ویدیو با کیفیت 4K است. دوربین جلویی در واقع یک سنسور 12 مگاپیکسلی اولترا واید بوده که از ویژگی سنتر استیج اپل پشتیبانی می‌کند.

آیپد مینی 2021 از فناوری‌های پیشرفته‌ای مثل WiFi 6 و 5G (با سرعت دانلود حداکثر 3.5 گیگابیت بر ثانیه) بهره‌مند بوده و با نسل دوم قلم‌های اپل سازگاری دارد. این قلم به طور مغناطیسی به کنار بدنه وصل می‌شود.

بدنه دستگاه جدید اپل از جنس آلومینیوم قابل بازیافت است. لحیم بورد منطقی اصلی نیز شامل قلع بازیافتی بوده و آهنربای به کار رفته در بدنه از عناصر کمیاب زمین ساخته شده است.

طبق ادعای اپل، تبلت جدید از لحاظ کارایی CPU و سرعت GPU به ترتیب 40 و 80 درصد بهبود یافته است. آیپد مینی 2021 هفته آینده با قیمت ابتدایی 499 دلار به بازار عرضه می‌شود.

ارسال نظر