اپل به‌روزرسانی iOS 15.7.9 را با هدف رفع چندین نقص امنیتی مهم منتشر کرد

اپل iOS 15.7.9 را برای دستگاه‌های آیفون و آیپد قدیمی‌تر منتشر کرده که اصلی‌ترین ویژگی آن اصلاح برخی موارد امنیتی مهم است.

اپل به‌روزرسانی iOS 15.7.9 را با هدف رفع چندین نقص امنیتی مهم منتشر کرد

اپل هفته گذشته iOS 16.6.1 را برای کاربران آیفون منتشر کرد و اکنون iOS 15.7.9 را برای دستگاه‌های آیفون و آیپد قدیمی‌تر منتشر کرده که اصلی‌ترین ویژگی آن اصلاح برخی موارد امنیتی مهم است.

در یادداشت‌های مربوط به انتشار رسمی نسخه سیستم‌عامل iOS 15.7.9 هیچ ویژگی جدیدی غیر از اصلاح موارد امنیتی مهم ذکر نشده. اپل می‌گوید نسخه جدید iOS 15.7.9 اصلاحات امنیتی مهمی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و به همه کاربران توصیه می‌کند این نسخه را دریافت کنند.

به‌روزرسانی سیستم‌عامل اپل اصلاح‌های امنیتی مهمی را شامل می‌شود

براساس اعلام اپل، این به‌روزرسانی جدید یک آسیب‌پذیری در Image I/O را برطرف می‌کند. در فریم‌ورک اپل، Image I/O به برنامه‌ها اجازه می‌دهد بتوانند اکثر فرمت‌های فایل تصویری را بخوانند و بنویسند و به ابرداده‌های تصویر دسترسی داشته باشند. حالا اپل در به‌روزرسانی سیستم‌عامل خود، آسیب‌پذیری‌ مربوط به Image I/O را برطرف کرده و جزئیاتی نیز در مورد این آسیب‌پذیری و رفع آن به اشتراک گذاشته است.

براساس اعلام شرکت، این تغییرات برای آیفون 6s (همه مدل‌ها)، آیفون ۷ (‌همه مدل‌ها)، آیفون SE نسل اول، آیپد ایر ۲، آیپد مینی نسل چهارم و آیپاد تاچ نسل هفتم ارائه شده است.

در توضیحات اپل به این موضوع اشاره شده که چنین تغییراتی می‌تواند تأثیرهای مثبتی به‌همراه داشته باشد. پردازش یک تصویر مخرب ممکن است منجر به اجرای کد دلخواه خرابکاران شود. اپل نسبت به این موضوع آگاه است که این وضعیت می‌تواند به‌صورت جدی مورد سوءاستفاده قرار گیرد. اپل در توضیح این تغییرات به این نکته نیز اشاره کرده که با این رویکرد، مشکل سرریز بافر با بهبود مدیریت حافظه برطرف شده است.

کاربران می‌توانند با مراجعه به Settings و انتخاب گزینه General و سپس انتخاب Software Update، آیفون خود را به iOS 15.7.9 به‌روزرسانی کنند.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظر