با رعایت نکات ساده از سرقت تلفن همراه جلوگیری کنید

سرقت تلفن همراه یکی از شایع‌ترین روش‌های دزدی خرد به حساب می‌آید که متأسفانه رواج بسیاری پیدا کرده است. با این وجود، به راحتی می‌توان از سرقت تلفن همراه جلوگیری کرد.

با رعایت نکات ساده از سرقت تلفن همراه جلوگیری کنید

راهکارهای جلوگیری از سرقت تلفن همراه

امروزه وقوع سرقت‌های خرد افزایش یافته و به طوری که سردار مهدی حاجیان معاون فرهنگی اجتماعی فرماندهی انتظامی کشور دراین‌باره گفت: «سرقت‌های خرد ۵۲ درصد از سرقت‌ها را تشکیل می‌دهد.»

یکی از سرقت‌های خردی که درصد بالای وقوع در جامعه را دارد، موبایل قاپی است. تعداد قابل‌توجهی از سارقان با تعقیب شهروندان و شناسایی آن‌ها، در فرصتی مناسب اقدام به حمله به سمت آن‌ها کرده و در کسری از ثانیه تلفن همراهشان را به سرقت می‌برند.

نیروی انتظامی بار‌ها دراین‌باره و لزوم افزایش دقت در زمان استفاده از تلفن همراه در معابر عمومی هشدار‌هایی را داده است، اما بازهم کماکان شاهد بی‌دقتی برخی از شهروندان در این زمینه هستیم.

رعایت برخی نکات ساده می‌تواند از بروز سرقت تلفن‌های همراه توسط سارقان جلوگیری کند که در ادامه این گزارش به برخی از نکات مهم در این زمینه خواهیم پرداخت.

جلوگیری از سرقت تلفن همراه

سعی کنید در مواقعی که می‌خواهید با تلفن همراه در خیابان‌ها صحبت کنید، از هندزفری و وسایل مشابه با آن استفاده کنید و موبایل را در دست نگیرید و آن را در داخل جیب البسه خود بگذارید تا هم از چشمان سایرین به دور باشد و هم اینکه با در دست گرفتن آن اختیار عمل دستان برای انجام واکنش‌های احتمالی کم نشود .

هنگام حضور در اماکن عمومی، مغازه‌ها و رستوران‌ها به هیچ وجه تلفن همراه خود را روی میز قرار ندهید. بخش زیادی از موبایل قاپی در اماکن عمومی به دلیل گذاشتن تلفن همراه روی میز یا مکان‌هایی از این دست است.

زمانی که در خودروی شخصی یا تاکسی حضور دارید و شیشه خودرو پایین است، امکان سرقت تلفن همراه بسیار زیاد است به ویژه زمانی که خودرو متوقف است و پشت چراغ راهنمایی و رانندگی متوقف شدید، لذا در زمان استفاده از تلفن همراه در خودروها، شیشه را بالا برده و در ادامه از تلفن همراه خود استفاده کنید.

در زمان پیاده‌روی از حاشیه خیابان‌ها تردد نکنید و به پیاده‌رو بروید و کیف‌دستی یا تلفن همراه و سایر وسایل را به سمت خیابان نگیرید.

در زمان خرید به هیچ وجه محتویات داخل کیف خود را در معرض دید افراد ناشناس قرار ندهید، چراکه سارقان به صورت ناشناس این امکان را دارند تا با زاغ زنی شما در موقعیت مناسب اقدام به سرقت وسایل شخصیتان کنند.

در سریع‌ترین زمان ممکن، یکی از اپلیکیشن های ردیابی گوشی را فعال کنید تا در صورت وقوع سرقت تلفن همراه به راحتی قادر به یافتن و مکان‌یابی آن شوید.

منبع: میزان

ارسال نظر