خرید و فروش کیلویی گوشی و لپتاپ متوقف شد

با ورود دستگاه قضایی، خرید و فروش کیلویی گوشی و لپتاپ که هر دستگاه آن با توجه به مشخصات و ویژگی‌هایش ارزش مالی جداگانه‌ای دارد، در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی متوقف شد.

خرید و فروش کیلویی گوشی و لپتاپ متوقف شد

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، روز پنجشنبه نشست تخصصی بررسی وضعیت و مشکلات فرآیند مبارزه با قاچاق کالا و مسائل مربوط به اموال تملیکی با حضور رئیس دستگاه قضا و مسئولان ذی‌ربط برگزار شد.

در بخشی از این نشست، عباس پوریانی، حاکم شرع سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی، از یک اتفاق عجیب در امور اداری این سازمان خبر داد. به گفته پوریانی، واحد تحویل‌گیری در اموال تملیکی به کیلوگرم است و حتی تلفن همراه هم کیلویی تحویل داده می‌شود.

پوریانی اظهار داشت: «وقتی کالایی به اموال تملیکی تحویل داده می‌شود، واحد تحویل‌گیری به کیلو است؛ مثلاً می‌گویند ۱۰۰ کیلو موبایل تحویل گرفتیم.»

بر این اساس ۴۸ ساعت بعد و در اولین روز کاری پس از جلسه مذکور، حاکم شرع اموال تملیکی، دستور توقف خرید و فروش کیلویی گوشی و لپتاپ و دیگر کالاهایی از این جنس را صادر کرد.

جالب است بخوانید: سامسونگ A12 در صدر تقاضا | شروع مدارس بازار فروش موبایل را رونق داد

در نامه‌ای که منتشر شده است، پوریانی با صدور دستور درخواست فروش ۸۳ کیلوگرم تلفن همراه را ملغی کرده و به منظور جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده، درخواست مورد اشاره را جهت اصلاح رویه و رفع نواقص اعاده کرده است.

در این دستور مقام قضایی تأکید شده است: «برای مواردی نظیر تلفن همراه، تبلت، لپ‌تاپ و ...، نوع، مدل، سریال و نیز تعداد آن‌ها باید به صورت واضح مشخص شود.»

بدین ترتیب با ورود دستگاه قضایی، فروش کیلویی و غیرحرفه‌ای کالاهایی مانند تلفن همراه که هر دستگاه آن با توجه به مشخصات و ویژگی‌هایش ارزش مالی جداگانه‌ای دارد، در سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی متوقف شد.

ارسال نظر