دارندگان گوشی‌های سامسونگ، برای حفظ امنیت، در اسرع وقت گلکسی‌استور خود را به روز رسانی کنند

شرکت امنیت سایبری NCC آسیب‌پذیری‌های جدیدی را در فروشگاه گلکسی سامسونگ شناسایی کرده است.

دارندگان گوشی‌های سامسونگ، برای حفظ امنیت، در اسرع وقت گلکسی‌استور خود را به روز رسانی کنند

این فروشگاه برنامه فقط برای دارندگان گوشی‌های سری گلکسی دردسترس است و مشکلات امنیتی جدید آن در فاصله‌ی بین ۲۳ نوامبر تا ۳ دسامبر ۲۰۲۲ کشف شده‌اند. باگ اول که با شناسه‌ی CVE-۲۰۲۳-۲۱۴۳۳ شناخته می‌شود، به مهاجمان اجازه می‌دهد بدون اطلاع کاربر، هر برنامه‌ای را ازطریق گلکسی‌استور روی گوشی آن‌ها نصب کنند.

شناسه‌ی نقص‌های امنیتی به محققان کمک می‌کند آن‌ها را زیرنظر داشته باشند تا مشخص شود به‌روزرسانی‌های امنیتی ماهانه‌ی اندروید کدام‌یک را برطرف می‌کند. نقص دیگر فروشگاه برنامه‌ی سامسونگ CVE-۲۰۲۳-۲۱۴۳۴ است که به مهاجم اجازه می‌دهد کد‌های جاوا اسکریپت را روی گوشی‌های سری گلکسی اجرا کند.

حمله‌ی مهاجمان ازطریق آسیب‌پذیری‌های فوق در گلکسی‌استور، می‌تواند به آن‌ها اجازه دهد به داده‌های شخصی کاربران دسترسی پیدا کنند و همچنین می‌تواند منجر به از کار افتادن برنامه‌ها شود. اگر مهاجم، قبل‌از سواستفاده از نقص‌های مذکور برنامه‌های مخرب را در گلکسی‌استور آپلود کند، بدون اطلاع صاحب گوشی می‌تواند آن را روی دستگاه او نصب کند.

با شروع حمله‌ی مهاجمان با استفاده از آسیب‌پذیری‌های گلکسی‌استور، کاربر می‌تواند روی لینک مخربی که روی مرورگر کروم او ظاهر می‌شود ضربه بزند یا یک برنامه‌ی آلوده که از قبل روی دستگاه نصب شده است، با عبور از فیلتر‌های سامسونگ، کاربر را به دامنه‌ای که مهاجمان تعیین کرده‌اند انتقال دهد.

در گزارش NCC آمده است که یکی از مشکلات گلکسی‌استور باعث می‌شود دستگاه هدف، ورودی‌ها را به روشی امن مدیریت نکند. این ویژگی به سایر برنامه‌های نصب‌شده در همان گوشی سامسونگی اجازه می‌دهد بدون اطلاع کاربر، برنامه‌های موجود در فروشگاه گلکسی را به‌طور خودکار روی دستگاه او نصب کنند. علاوه‌براین گفته می‌شود یک برنامه‌ی ازپیش نصب‌شده در گوشی‌های سامسونگ مجهز به اندروید ۱۲ یا پایین‌تر می‌تواند از مشکل فوق برای نصب برتامه‌های دیگری که در فروشگاه گلکسی منتشر شده‌اند، بهره ببرد.

نقص امنیتی CVE-۲۰۲۳-۲۱۴۳۳ در اندروید ۱۳ رفع شده است و بنابراین دستگاه‌هایی که از این نسخه استفاده می‌کنند دربرابر آسیب‌پذیری مذکور ایمن هستند. علاوه‌براین، سامسونگ با انتشار اولین به‌روزرسانی نرم‌افزاری خود درسال ۲۰۲۳ اعلام کرد دو آسیب‌پذیری مذکور را در نسخه‌ی ۴٫۵٫۴۹٫۸ گلکسی‌استور برطرف کرده است.

بدین‌ترتیب برای اطمینان از امنیت گوشی سامسونگی خود، جدیدترین نسخه‌ی فروشگاه گلکسی‌استور را نصب کنید.

منبع: شهرخبر

ارسال نظر