دوربین پریسکوپی در آیفون های 2023 با همکاری یک شرکت کره‌ای

اپل برای تأمین محرک‌های OIS با شرکت Jahwa Electronics همکاری می‌کند. احتمالا این قطعات برای ساخت دوربین پریسکوپی در آیفون های 2023 مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دوربین پریسکوپی در آیفون های 2023 با همکاری یک شرکت کره‌ای

در روز چهارشنبه، کمپانی کره جنوبی Jahwa Electronics از تصمیم خود برای سرمایه گذاری 191 میلیارد وون (155 میلیون دلار) روی ساخت چندین کارخانه برای تولید محرک‌های OIS جدید خبر داد.

از طرف دیگر، اپل در نیمه اول سال 2021 از تسهیلات جدید Jahwa بازدید کرد. بنابراین می‌توان حدس زد که سرمایه‌گذاری کمپانی کره‌ای، با هدف آغاز همکاری با اپل و تأمین محرک‌های OIS برای این شرکت در سال آینده صورت گرفته است.

محرک‌های OIS که ترکیبی از توابع فوکوس خودکار و لرزشگیر اپتیکال هستند، احتمالا برای دوربین پریسکوپی در آیفون های سال 2023 در نظر گرفته شده‌اند.

طبق گزارش‌های قبلی، محرک‌های OIS به منظور بهبود بزرگ‌نمایی نوری، در یک سیستم دوربین پریسکوپی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

دوربین پریسکوپی در آیفون های 2023

شایعات مربوط به اضافه شدن لنز پریسکوپی در آیفون‌های آینده اپل از سال 2020 بر سر زبان‌ها افتاد. مینگ چی کو، تحلیلگر معروف اپل نیز به این موضوع اشاره کرده است. کو در ابتدا معتقد بود که لنز پریسکوپی در آیفون 14 پرو عرض می‌شود، ولی بعدها پیش‌بینی کرد که احتمالا در گوشی آیفون 15 پرو شاهد کاربرد لنز پریسکوپی باشیم.

در یک سیستم پریسکوپی، نور وارد شده به لنز تله‌فتو به وسیله یک آینه زاویه‌دار به سمت سنسور عکس‌برداری دوربین تابانده می‌شود. تغییر در جهت مسیر حرکت نور، امکان تنظیم تله‌فتوی تاشده طولانی‌تر را در داخل گوشی فراهم آورده و به کاربر اجازه می‌دهد عملیات بزرگنمایی را بدون تاری و ماتی انجام دهد.

ارسال نظر