بررسی مشخصات و امکانات گوشی شیائومی ردمی نوت 10

اگر به دنبال یک گوشی باکیفیت با قیمت زیر 200 دلار هستید، بد نیست مشخصات و امکانات گوشی شیائومی ردمی نوت 10 را نیز مد نظر خود داشته باشید.

بررسی مشخصات و امکانات گوشی شیائومی ردمی نوت 10

بررسی مشخصات و امکانات گوشی شیائومی ردمی نوت 10

شیائومی همواره تلاش کرده است تعادل نسبی بین قیمت و عملکرد محصولات خود برقرار کند. این مسئله در سری Redmi Note 10 نیز به خوبی رعایت شده است. گوشی جدید شرکت ویژگی‌های مثبت زیادی دارد که نظر هر خریداری را به خود جلب می‌کند. در بررسی مشخصات و امکانات گوشی شیائومی ردمی نوت 10 همراه ما باشید تا نقاط قوت و ضعف این محصول را با یکدیگر مرور کنیم.

مشخصات ظاهری و سخت افزاری

گوشی شیائومی مجهز به بدنه پلاستیکی است و به همین خاطر وزن نسبتا کمی (179 گرم) دارد. انتخاب رنگ مات برای محصول نیز باعث شده تا جای لک و اثر انگشت به راحتی روی آن باقی نماند.

طراحی ماژول دوربین ردمی نوت 10 بسیار زیبا و شیک است و ما را به یاد مدل‌های گران‌تر می‌اندازد. با این حال بهتر است بلافاصله پس از خرید محصول، کیس آن را نیز تهیه کنید تا آسیب یا خراشی به سیستم دوربین وارد نشود.

اسمارت فون جدید از نمایشگر اولد 6.43 اینچی با رفرش ریت 60 هرتز بهره می‌برد. صفحه اصلی دستگاه نیز ساده و در عین حال جذاب است اما حلقه نقره‌ای رنگ اطراف دوربین سلفی با سایر قسمت‌ها همخوانی ندارد.

بررسی مشخصات و امکانات گوشی شیائومی ردمی نوت 10

خوشبختانه شرکت چینی شارژر 33 واتی، کابل USB-C و کیس شفاف گوشی را نیز درون بسته‌بندی قرار داده است.

نرم افزار، عملکرد و طول عمر باتری

سفت افزار اختصاصی شرکت یعنی می یو آی (MIUI) ممکن است در نگاه اول قدری عجیب و فریبنده به نظر برسد. اما پس از مدتی متوجه خواهید شد که کار با آن چقدر آسان و دلپذیر است. نکته جالب دیگر آنکه ردمی نوت 10 علیرغم قیمت نسبتا پایین، از سیستم‌عامل اندروید 11 استفاده می‌کند.

یکی از مشخصه‌های MIUI، اعلان‌های فراوانی است که توسط اپلیکیشن های از پیش نصب شده برای کاربر صادر می‌شود. برخی اپلیکیشن های مخصوص شیائومی نظیر تقویم نیز دائما از شما درخواست می‌کنند تا با شرایط و سیاست‌های متعدد موافقت کنید.

اجازه از کاربر برای مصرف داده‌ها یک امر ضروری به حساب می‌آید، ولی نه تا این حد. شیائومی گفته که در نسخه بعدی MIUI (با شماره 12.5) بسیاری از این عملیات حذف شده و تنها موارد مهم و لازم باقی می‌مانند.

یکی دیگر از معایب MIUI عدم اجرای صحیح برخی اپلیکیشن ها نظیر my to-do در پس‌زمینه است. در حال حاضر تنها پین کردن اپلیکیشن ها یا خاموش کردن عملیات بهینه‌ساز باتری می‌تواند این مشکل را حل کند.

نکته مهمی که باید حین بررسی مشخصات و امکانات گوشی شیائومی ردمی نوت 10 در نظر بگیریم آن است که این محصول برای پردازش داده‌ها از تراشه میان رده اسنپدراگون 678 کمک می‌گیرد.

برنامه‌های معمولی و روزمره به خوبی روی دستگاه اجرا می‌شوند اما این‌طور که پیداست، پردازنده فرایندهای سنگین‌تر، مثل نصب اپلیکیشن یا مالتی تسکینگ (انجام چند کار در آن واحد) را همراه با اندکی وفقه انجام می‌دهد. البته این وقفه‌ها چندان محسوس نیستند. با این حال اگر می‌خواهید بازی‌های موبایل را با بالاترین کیفیت ممکن انجام دهید، بهتر است سراغ گوشی‌های دیگر بروید.

یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت ردمی نوت 10، طول عمر بالای باتری است. بدان معنا که اگر تمام طول روز را به انجام وظایف مختلف و بازی کردن بپردازید، باز هم 35 درصد شارژ برای دستگاه باقی می‌ماند. این محصول از باتری 5000 میلی آمپر ساعتی استفاده می‌کند و قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 33 وات را دارد. لذا برای شارژ کامل دستگاه، کافی است آن را به مدت 70 دقیقه به شارژر بزنید.

سیستم دوربین

گوشی شیائومی از سیستم دوربین چهارگانه متشکل از سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی (با زوم 10 برابر)، سنسور اولترا واید 8 مگاپیکسلی، سنسور ماکرو 2 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 2 مگاپیکسلی استفاده می‌کند.

بررسی مشخصات و امکانات گوشی شیائومی ردمی نوت 10

علاقه‌مندان به عکاسی می‌توانند تصاویر نسبتا باکیفیتی را با استفاده از دوربین ردمی نوت 10 به ثبت برسانند. البته کیفیت تصاویری که در شب و محیط‌های کم‌نور گرفته می‌شوند چندان تعریفی ندارد.

دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی محصول برای عکاسی حرفه‌ای مناسب نیست؛ به ویژه اگر در فضای سرپوشیده از آن استفاده کنید.

سخن آخر

شیائومی ردمی نوت 10 یکی از بهترین گوشی‌های موجود در بازار با قیمت کمتر از 200 دلار است. اما اگر به کیفیت سیستم دوربین اهمیت ویژه‌ای می‌دهید و بودجه بیشتری برای خرید گوشی در اختیار دارید، توصیه می‌کنیم سراغ مدل‌های پرو، یعنی ردمی نوت 10 پرو و پرو مکس بروید.

مشخصات و امکانات گوشی شیائومی ردمی نوت 10

مشخصات و امکانات گوشی شیائومی ردمی نوت 10 را به صورت کامل در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

نوع پردازنده اسنپدراگون 678 کوالکام
ظرفیت حافظه رم 6/4 گیگابایت از نوع LPDDR4x
ظرفیت حافظه اصلی

128/64 گیگابایت از نوع UFS 2.2

درگاه اختصاصی برای کارت میکرو SD

مشخصات نمایشگر نمایشگر امولد 6.43 اینچ با رزولوشن +FHD (2400 x 1080)، رفرش ریت 60 هرتز و حداکثر روشنایی 1100 نیت
باتری

باتری لیتیم-پلیمری با ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت

قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 33 وات

دوربین سلفی 13 مگاپیکسل (لنز واید، f/2.5)
دوربین اصلی

48 مگاپیکسل (سنسور IMX582 سونی، f/1.79)

8 مگاپیکسل (لنز اولترا واید با پوشش 118 درجه، f/2.2)

2 مگاپیکسل (لنز ماکرو، f/2.4)

2 مگاپیکسل (سنسور تشخیص عمق f/2.4)

اتصالات

شبکه بی سیم (Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac، دو بانده، Wi-Fi Direct، هات‌اسپات)

بلوتوث، GPS، اینفرارد

رادیو (اف ام رادیو با قابلیت ضبط)

سیستم عامل

اندروید 11

MIUI 12

وزن و ابعاد

8.3 در 74.5 در 160.46 میلی متر

178 گرم

پورت ها

پورت USB Type-C، جک هدفون 3.5 میلی متری

قابلیت ها

حسگر اثرانگشت، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، سنسور مجاورت، قطب‌نما، مادون قرمز

قیمت

165 دلار برای نسخه 64/4 گیگابایتی

195 دلار برای نسخه 128/6 گیگابایتی

همچنین بخوانید: بررسی مشخصات و امکانات گوشی وان پلاس 9 | پنج دلیل برای خرید گوشی OnePlus 9

ارسال نظر