موبایل تسلا؛ ماسک پا در کفش گوشی‎سازها می‌کند

مدت‌هاست شاهد انتشار شایعاتی درباره گوشی تسلا بوده‌ایم، اما این اولین‌باری است که ایلان ماسک احتمال ساخت یک رقیب برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون را مطرح می‌کند.

موبایل تسلا؛ ماسک پا در کفش گوشی‎سازها می‌کند

مدیرعامل جدید توییتر در اظهار‌نظری گفته است که اگر اپل و گوگل اپ این شبکه اجتماعی را از فروشگاه‌های خود حذف کنند، احتمال ساخت گوشی جایگزین آن‌ها وجود دارد.

ایلان ماسک از زمان تصاحب توییتر، تغییرات زیادی در این شبکه اجتماعی انجام داده که به گفته بزرگ‌ترین آژانس‌های تبلیغاتی دنیا، آن را به محلی نامناسب برای تبلیغات تبدیل کرده است. ثروتمندترین فرد دنیا حتی اخیراً شمار زیادی از حساب‌های مسدودشده را طی یک نظرسنجی، به توییتر برمی‌گرداند و البته پیش از آن، شاهد بازگرداندن حساب دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا بودیم.

اگر ایلان ماسک واقعاً بخواهد آزادی بیان را در توییتر رعایت کند، شاید در فروشگاه‌های اپ گوگل و اپل با مشکل مواجه شود و این غول‌های فناوری تصمیم به حذف برنامه توییتر بگیرند. اما در این‌صورت چه اتفاقی خواهد افتاد؟ به گفته ماسک، احتمالاً یک گوشی جدید برای رقابت با آیفون و گوشی‌های اندرویدی از راه می‌رسد.

گوشی تسلا ساخته می‌شود؟

اخیراً یک فرد محافظه‌کار به نام «لیز ویلر» در توییتی به این موضوع اشاره کرده که اگر اپل و گوگل برنامه توییتر را از فروشگاه‌های اپ خود حذف کنند، ایلان ماسک باید گوشی خودش را بسازد. به گفته این شخص، با این کار، نیمی از کاربران آمریکایی با خوشحالی آیفون و محصولات اندرویدی را کنار می‌‌گذارند و به سراغ گوشی ایلان ماسک می‌روند.

ایلان ماسک در پاسخ به این گفته، در کنار اعلام این موضوع که امیدوار است چنین اتفاقی نیفتد و شاهد حذف اپ توییتر از فروشگاه‌های اپل و گوگل نباشیم، گفت اگر انتخاب دیگری نداشته باشد، یک گوشی جایگزین می‌سازد.

از آنجایی که مدت‌‌ها پیش شاهد انتشار شایعات درباره گوشی تسلا بودیم، شاید روزی ایلان ماسک چنین محصولی را بسازد. البته این احتمال هم وجود دارد که ثروتمندترین فرد دنیا، یک برند تازه تأسیس کند و در آن مشغول به تولید گوشی‌های هوشمند شود، البته کار به این سادگی‌ها هم نخواهد بود.

رقابت در دنیای گوشی‌های هوشمند فشرده است و شرکت‌های زیادی در آن شکست خورده‌اند. برای مثال در گذشته شاهد معرفی گوشی آمازون یا گوشی‌های مخصوص فیسبوک بوده‌ایم، اما تمامی آن‌ها شکست خوردند.

با وجود چنین موضوعی، ایلان ماسک نشان داده که می‌تواند ناممکن‌ها را ممکن کند. بنابراین شاید روزی برسد که ثروتمندترین فرد دنیا وارد بازار گوشی‌های هوشمند شود و با گوشی تسلا یا برند جدیدی روبه‌رو شویم.

با توجه به اینکه اپل می‌خواهد وارد دنیای خودروهای برقی شود و تسلا، یکی از شرکت‌های تحت مدیریت ایلان ماسک در این بازار حکمرانی می‌کند، ورود احتمالی مالک جدید توییتر به بازار گوشی‌های هوشمند، می‌تواند رقابت جذابی را میان دو شرکت تأثیرگذار در جهان ایجاد کند.

منبع : آخرین خبر

ارسال نظر