نوکیا، اوپو را از بازارهای اروپا بیرون می‌کند

آن‌طور که به‌ نظر می‌رسد اوپو به‌ دلیل نقض پتنت‌های نوکیا مجبور شده است با شماری از مهم‌ترین بازارهای اروپایی خداحافظی کند.

نوکیا، اوپو را از بازارهای اروپا بیرون می‌کند

بر اساس ادعای یک وب‌سایت چینی، اوپو تصمیم گرفته است از چند بازار مهم اروپایی نظیر آلمان، هلند، فرانسه و بریتانیا خارج شود. لحظاتی پس از انتشار شایعه‌ی اولیه اعلام شد وان پلاس، زیرمجموعه‌ی اوپو، همچون این شرکت از بازارهای موردبحث خارج می‌شود، اما این ادعا توسط وان پلاس رد شد. اوپو فعلاً هیچ واکنشی به شایعه‌ها نشان نداده است.

بر اساس گزارش GSMArena، احتمالاً دلیل خروج اوپو از بازارهای اروپایی، نقض پتنت‌های نوکیا است. این دو شرکت قبلا قراردادهایی با محوریت پتنت داشتند که در سال ۲۰۲۱ منقضی شد. نوکیا در همان سال چند شکایت علیه اوپو ثبت کرد و در دو دادگاه آلمان از پرونده سربلند بیرون آمد. در نتیجه‌ی این پرونده‌ها، فروش گوشی‌های اوپو و وان پلاس در آلمان ممنوع شد.

نوکیا پس از موفقیت حقوقی در دادگاه‌های آلمان، سراغ شکایت از اوپو در فنلاند، سوئد، بریتانیا، هلند و چند کشور اروپایی و آسیایی رفت. با در نظر گرفتن پرونده‌های حقوقی پرتعداد، مشخص نیست که چه آینده‌ای انتظار اوپو و سایر شرکت‌های تحت مالکیت BBK را می‌کشد.

منبع: آخرین خبر

ارسال نظر