چشم سوم تماشاگران در جام‌جهانی۲۰۲۲

دیدن یک رویداد ورزشی از داخل استادیوم و به‌طور واقعا زنده، باعث می‌شود برخی از وقایع را از دست بدهید.

چشم سوم تماشاگران در جام‌جهانی۲۰۲۲

ممکن است اتفاقاتی در سوی دیگر زمین رخ داده باشد، درحالی‌که شما حواستان به سمت دیگر زمین بوده است یا تبلیغات مهم و آنچه روی صفحه نمایش استادیوم نمایش داده می‌شود را از دست بدهید. برای رفع این مشکل، یک برنامه واقعیت افزوده جدید برای شرکت‌کنندگان در جام‌جهانی ساخته شده که همه‌چیز را تغییر می‌دهد. برای کسانی که بازی‌های جام‌جهانی قطر۲۰۲۲ را به‌صورت حضوری و در استادیوم‌ها تماشا می‌کنند، برنامه + FIFA یک پوشش زنده واقعیت افزوده از آمار، زوایای مختلف دوربین، پخش مجدد VAR در تلویزیون و ویژگی‌های مختلف دیگر را ارائه می‌دهد. به این ترتیب، آنهایی که جایگاه مناسبی برای دید کامل به زمین بازی ندارند بیش از آنهایی که کاملا به زمین مسلط هستند می‌توانند از مزایای این اپلیکیشن سود ببرند. به‌نظر می‌رسد طرفداران کشورهای مختلف حاضر در استادیوم‌ها خیلی خوب تحت‌تأثیر این برنامه واقعیت افزوده جدید فیفا که روی هر دو سیستم عامل اندروید و iOS قابل اجراست، قرار گرفته‌اند.

عملکرد اپلیکیشن
تماشاچی با گرفتن دوربین تلفن همراه خود به سمت زمین، می‌تواند آمار فردی بازیکنان و سرعت حرکت آنها را ببیند. البته باید بدانند که این اپلیکیشن فقط از داخل استادیوم کار می‌کند و مثلا اگر از خانه و از طریق تلویزیون در حال تماشای بازی باشند این اپلیکیشن کار نمی‌کند.
یکی از تماشاچیانی که از این اپلیکیشن استفاده می‌کند، ۲ ویدئوی TikTok را در جریان بازی ۳۰ نوامبر آمریکا و ایران منتشر کرد که فناوری پیچیده برنامه FIFA+ را نشان می‌داد. در ویدئوی منتشر شده، این کاربر، گوشی هوشمند خود را روی زمین بازی نگه می‌دارد که با این کار حالت اسکن برنامه برای شناسایی بازیکنان فعال می‌شود و حالت تشخیص زمین شروع به‌کار می‌کند. با کلیک روی هر بازیکن، نام، تیم و آمار کلیدی آنها ازجمله سرعت دویدن‌شان در زمان واقعی مشخص می‌شود. کاربر مدام روی تصویر بازیکنان مختلف کلیک می‌کند و همزمان تمام اطلاعات آنها ظاهر می‌شود. سرعتی که برای هر بازیکن ظاهر می‌شود نشان می‌دهد که هوش مصنوعی اپلیکیشن با حرکت فرد دقیقا تنظیم می‌شود و به این ترتیب می‌توان مطمئن شد که این فناوری بدون تأخیر اجرا می‌شود. شناسایی سریع بازیکنان نیز برای این اپلیکیشن دشوار نیست، حتی از جایگاه‌های کوری که ممکن است هواداران نتوانند بازیکنان را با چشم غیرمسلح شناسایی کنند.

ترسیم نقشه حرارتی
براساس گزارش US Sun، این برنامه می‌تواند چندین نوع نقشه حرارتی (نقشه حرارتی، ابزاری برای تجسم داده‌هاست که کمک می‌کند مجموعه‌ای از داده‌های پیچیده به‌صورت تصاویری با رنگ‌های مختلف نمایش داده و فهم آنها ساده‌تر شود) را پوشش دهد که درصد مالکیت توپ و نسبت مهاجمان و مدافعان را در یک منطقه مشخص نشان می‌دهد. افزودن فناوری بیشتر برای بهبود تجربه در استادیوم ممکن است به پر کردن صندلی‌ها و درگیر نگه داشتن نسل‌های جوان‌تر برای تماشای زنده بازی‌ها کمک کند. تجربه واقعیت افزوده به‌طور انحصاری برای کسانی که در جایگاه‌های ویژه هستند نیز در دسترس است. در بخشی از این ویدئو پیامی در اپلیکیشن فیفا نشان داده می‌شود که می‌گوید: شما باید در زمان شروع بازی در ورزشگاه باشید. این ویژگی تنها درصورتی در دسترس است که در طول مسابقات جام‌جهانی قطر در استادیوم حضور داشته باشید. نوع داده‌های ظاهر شده در برنامه بخشی از تلاش گسترده‌تر فیفا برای معرفی رویکردی مبتنی بر تحلیل بیشتر برای اندازه‌گیری کیفیت بازی است.

تلاش برای پیشبرد سطح فوتبال
برای جام‌جهانی۲۰۲۲، فیفا ۱۱معیار جدید را معرفی کرده است که از آنها برای درک بهتر چگونگی تکامل بازی در طول زمان و همچنین تجزیه و تحلیل گسترده برای درک بهتر آنچه برای پیشرفت از سطح نوجوانان به بزرگسالان در فوتبال مردان و زنان لازم است، استفاده می‌کند. آرسن ونگر، رئیس توسعه جهانی فوتبال در فیفا می‌گوید: ما می‌خواهیم دیدگاه خود را در مورد استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌ها همراه با تفسیر متخصص فنی برای ایجاد هوش فوتبالی جدید به اشتراک بگذاریم. این کار به همه امکان می‌دهد سطح و کیفیت بازی‌ها را بهتر درک کنند. هوش فوتبالی پیشرفته، طرح ما برای چگونگی تحلیل فوتبال در آینده خواهد بود.
پیش از شروع جام‌جهانی نیز از فناوری‌های جدیدی برای بهبود شکل بازی و عدالت در تصمیم‌گیری‌های داوری رونمایی شده بود. چیپ ست به‌کار رفته در توپ این بازی‌ها برای جلوگیری از خطاهای داوری، از مهم‌ترین تغییراتی است که فیفا از آن رونمایی کرد.

منبع : آخرین خبر

ارسال نظر