راه‌حل جدید مایکروسافت برای کاهش فضای مورد نیاز جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری

رسانه کلیک - مایکروسافت پتنتی ثبت کرده است که در آن راه‌حلی برای کاهش فضای مورد نیاز جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری ارائه می‌شود.

راه‌حل جدید مایکروسافت برای کاهش فضای مورد نیاز جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری

یکی از امکاناتی که طی دو سال اخیر حواشی زیادی داشته، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری است. بعضی از سازندگان برای افزایش فضا در گوشی‌های هوشمند اقدام به حذف این قابلیت کرده‌اند تا در نتیجه بتوانند فضای بیشتری برای باتری، بلندگو یا امکانات دیگر داشته باشند.

حال به نظر می‌رسد که مایکروسافت راه‌حلی برای برطرف شدن این مشکل یافته است. این شرکت پتنتی (حق‌الاختراع) ثبت کرده است که دستگاهی مجهز به جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری را نشان می‌دهد. عملکرد این جک به این صورت است که با ورود رابط هدفون به جک، فضای جک افزایش پیدا می‌کند. در واقع ترفندی که در این پتنت ارائه شده، از بین بردن فضای پیش‌فرض برای رابط هدفون است.

سه حالت مختلف نیز برای اجرایی کردن این پتنت ارائه شده که تفاوت اصلی در طراحی ظاهری این حالت‌ها است. در حالت اول از یک غشاء نرم و قابل ارتجاع استفاده شده است. حالت دوم از مواد سخت‌تری استفاده می‌کند؛ اما با ورود رابط، فضای جک توسعه می‌یابد. در حالت سوم هر دو سمت جک هدفون قابلیت ارتجاعی دارند.

با وجود اینکه راه‌کارهای جدید مایکروسافت در نوع خود جالب است، باید دید که کدام‌یک از سازندگان گوشی‌های هوشمند علاقه‌مند به استفاده از این راه‌کارها است.

واقعیت این است که سازندگان از فضای موجود در محصولاتشان استفاده می‌کنند تا قابلیت‌های مورد نیاز کاربران را اضافه کنند. به دلیل درخواست کاربران برای باتری با ظرفیت بیشتر، ماژول دوربین توانمندتر یا نبود حاشیه در اطراف نمایشگر، سازندگان مجبور به حذف جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری شده‌اند. همین امر باعث می‌شود تا کار برای سازندگان در استفاده از جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری کمی سخت شود.

البته بعضی از سازندگان ممکن است از این پتنت حمایت کنند؛ برای مثال، شرکت وان‌پلاس در حساب رسمی توییتر خود اعلام کرده است که پرچم‌دار آینده این کمپانی یعنی وان‌پلاس ۵ تی مجهز به جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری خواهد بود.


  • جک هدفون

  • جک هدفون

  • جک هدفون .
ارسال نظر