آیفون 6.1 اینچی شرکت اپل فاقد فناوری تاچ سه بعدی خواهد بود

رسانه کلیک – اپل تصمیم دارد در سال جاری میلادی از سه آیفون جدید رونمایی کند. آیفون 6.1 اینچی شرکت اپل از فناوری تاچ سه بعدی بهره نمی برد.

آیفون 6.1 اینچی شرکت اپل فاقد فناوری تاچ سه بعدی خواهد بود

اپل با استفاده از فناوری تاچ سه بعدی در آیفون های تولیدی خود نحوه تعامل کاربران با گوشی های هوشمند را تغییر داد. با این وجود برخی از کاربران آیفون از این فناوری استفاده نمی کنند و حتی حضور آن در گوشی خود را فراموش کرده اند.

در همین راستا به نظر می رسد که آیفون 6.1 اینچی شرکت اپل فاقد این تکنولوژی باشد. بر اساس گزارشی که توسط تحلیلگر KGI Securities، مینگ چی کو منتشر شده است اپل از فناوری تاچ سه بعدی در آیفون 6.1 اینچی 2018 استفاده نخواهد کرد.

این اولین باری نیست که آقای کو خبر از حذف این فناوری از آیفون 6.1 اینچی شرکت اپل می دهد. در گذشته نیز شاهد انتشار گزارش هایی مبنی بر حذف تاچ سه بعدی از این دستگاه بوده ایم. علت این امر کاملا مشخص نشده ولی انتظار می رود که اپل برای کاهش هزینه های تولید این دستگاه مجبور به حذف تاچ سه بعدی شده باشد.

بنابر اعلام کو اپل از فناوری با نام «Cover Glass Sensor» در آیفون های آینده خود استفاده خواهد کرد. این عبارت به معنای تغییر محل ماژول تاچ دستگاه است. اپل قصد دارد که ماژول تاچ را به شیشه روی نمایشگر انتقال دهد. این موضوع باعث می شود که روشنایی صفحه نمایش و همچنین میزان مقاومت آن افزایش پیدا کند.

استفاده از این فناوری افزایش 15 درصدی هزینه تولید را در پی دارد که چنین موضوعی می تواند اپل را به حذف قابلیت تاچ سه بعدی متمایل کند تا گوشی را با قیمت پایین تری در اختیار کاربران قرار دهد.

کو پیش بینی کرده که «Cover Glass Sensor» در آیفون های 2019 مجهز به نمایشگر OLED مورد استفاده قرار می گیرد. اپل قصد دارد با معرفی آیفون ارزان قیمت فروش محصولات خود را در بازار افزایش دهد. برای واکنش کاربران به این محصول جدید باید تا زمان معرفی و عرضه آن به بازار صبر کنیم.

ارسال نظر