قابلیت always on display در آیفون 14

اپل ممکن است بالاخره قابلیت صفحه نمایش همیشه روشن(always on display) را به آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس آینده می اورد. طبق گزارش مارک گورمن از بلومبرگ، اپل می‌تواند این ویژگی را با iOS 16 معرفی کند و به آیفون اجازه دهد حتی زمانی که قفل است اطلاعات محدودی را نمایش دهد.

قابلیت always on display در آیفون 14

قابلیت always on display در آیفون 14

گورمن می‌گوید که نسخه همیشه روشن آیفون می‌تواند مانند اپل واچ سری 5 به بالا کار کند - آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس با فعال کردن حالت همیشه روشن، نرخ فریم صفحه قفل را کاهش می‌دهد و امکان صرفه جویی در شارژ باتری در حالی که صفحه نمایش روشن است را فراهم می کند. البته هنوز مشخص نیست که آیا آیفون جدید از همان صفحه نمایش اکسید پلی کریستالی با دمای پایین (LTPO) استفاده می کند یا خیر. این صفحه‌نمایش‌های کم‌مصرف نقش مهمی در عملکرد صحیح حالت همیشه روشن دارند، زیرا برای جلوگیری از مصرف انرژی بیش از حد دستگاه‌ها ساخته شده‌اند. نمونه این صفحات را می توان در اپل واچ های جدید اپل دید.
شاید بد نباشد بدانید دستگاه های اندرویدی سال هاست از ویژگی صفحه نمایش همیشه روشن پشتیبانی می کنند.

سال گذشته، تحلیلگران پیش‌بینی کردند که آیفون 13 با نمایشگر LTPO عرضه می‌شود تا نمایشگر همیشه روشن را فعال کند اما این اتفاق رخ نداد. تعدادی از دستگاه‌های Android در حال حاضر از حالت همیشه روشن پشتیبانی می‌کنند. برای مثال، در برخی از گوشی های سامسونگ، نمایشگر همیشه روشن می‌تواند زمان، میزان باتری، ویجت‌ها و موارد دیگر را در زمانی که تلفن قفل است نشان دهد.

گورمن انتظار دارد iOS 16 با عملکردهای مشابه، از جمله نمایش تصاویر پس زمینه به همراه برخی ویجت ها را در این حالت از آیفون 14 به نمایش در آورد. ذکر این نکته ضروریست که نمایشگر همیشه روشن تنها ویژگی انحصاری آیفون 14 پرو و ​​پرو مکس نیست چرا که بر طبق مستنداتی که در خصوص امکانات آیفون های جدید منتشر شده، ممکن است اپل تراشه جدید A16 خود را تنها برای دو گوشی جدید خود عرضه کند.

تا یک هفته دیگر یعنی 6 ژوئن، اپل در کنفرانس WWDC خود به رونمایی از محصولات و سرویس های جدید خود می پردازد و از توسعه های جدید اپل در دستگاه هایش بیشتر اگاه خواهیم شد.

ارسال نظر