اپل همچنان پیشتاز تولید گوشی های هوشمند است

رسانه کلیک - اگرچه پیش بینی می‌شد تا اپل در سه ماه اول سال 2020 گوشی هوشمند کمتری در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل بسازد، اما این شرکت از نظر تولید گوشی هوشمند در دوران کرونا، آسیب کمتری در مقایسه با شرکت های دیگر خواهد دید.

اپل همچنان پیشتاز تولید گوشی های هوشمند است

این موضوع مربوط به عرضه آیفون SE جدید بر می‌گردد. تحلیلگران شرکت تحقیقاتی Cowen در گزارشی که توسط سایت AppleInsider ارائه شده، پیش بینی کرده اند که تولید موبایل در سه ماهه دوم سال جاری میلادی با کاهش 17 درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل مواجه خواهد شد که نسبت به 15 درصد کاهش در سه ماهه نخست امسال، وضعیت به مراتب بدتری را نشان می‌دهد.

البته ضرر و زیان اپل به اندازه دیگر شرکت‌ها نیست. شرکت تحقیقاتی مذکور پیش بینی کرده که 35 میلیون آیفون در سه ماهه دوم سال جاری میلادی ساخته خواهد شد که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته، کاهش 13 درصدی را نشان می‌دهد. این در حالیست که تولید گوشی‌های اندرویدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل با کاهش بیشتری (18 درصد) مواجه می‌شود.

اپل پیش بینی شرکت Cowen از تولید آیفون ها در فصل های مختلف
تولید موبایل سامسونگ نیز در سه ماهه اول امسال 9 درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته کاهش خواهد داشت و به 63 میلیون واحد خواهد رسید. پیش بینی می‌شود تولید گوشی‌ هوشمند این شرکت کره‌ای در فصل دوم سال 2020 به 60 میلیون گوشی افت کند که نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل کاهش ۱۷ درصدی را نشان می‌دهد.

شرکت Cowen پیش بینی می‌کند که در سه ماهه سوم سال جاری نیز نزدیک به 42.5 میلیون گوشی تولید شود که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش، 10 درصد کاهش نشان می‌دهد. به گفته این شرکت، آیفون SE جدید برخلاف انتظارات قبلی، سفارش بیشتری خواهد داشت و نزدیک به 6 میلیون واحد از آن در سه ماهه دوم و در مجموع 25 میلیون واحد در سال 2020 ساخته خواهد شد.

شرکت Cowen پیش بینی می‌کند که اپل با وجود تأثیر گسترده کرونا بر جهان، در برنامه‌های خود برای ساخت محصولات در نیمه دوم سال 2020 تغییراتی ایجاد نخواهد کرد.

ارسال نظر