قیمت آیفون XS و XS مکس در ایران چقدر خواهد بود؟

رسانه کلیک - دیشب با آیفون های 2018 اپل ملاقات کردیم. در این مطلب به بررسی قیمت آیفون XS و XS مکس در ایران می پردازیم.

قیمت آیفون XS و XS مکس در ایران چقدر خواهد بود؟

ا‌پل تصمیم گرفت در مراسم خود از 3 آیفون 2018 رونمایی کند. دو نسخه از این گوشی های هوشمند به نمایشگر OLED مجهز شده اند و قیمت بالایی دارند ( آیفون XS به صورت رسمی رونمایی شد؛ کپی برابر اصل آیفون 10 ).

آیفون XS به عنوان جایگزین آیفون 10 روانه بازار شده و آیفون XS مکس نسخه بزرگتر آن محسوب می شود. قیمت آیفون XS در نسخه پایه برابر با 999 دلار است و آیفون XS مکس با قیمت پایه 1099 دلار به فروش می رسد ( قیمت گوشی های آیفون 2018 مشخص شد ).

این محصولات از مشخصات فنی یکسانی بهره می برند با این تفاوت که آیفون XS مکس نمایشگر بزرگتری در مقایسه با آیفون XS دارد. آیفون XS مکس دارای نمایشگر 6.5 اینچی است و آیفون XS از صفحه نمایش 5.8 اینچی بهره می برد ( آیفون XS مکس معرفی شد؛ بزرگترین موبایل اپل تا به امروز ).

اپل برای تامین قدرت این محصولات از پردازنده اپل A12 استفاده کرده است. آیفون XS و آیفون XS مکس به دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای 12 مگاپیکسلی مجهز شده اند. این گوشی های هوشمند در نسخه های مختلف مجهز به 64، 256 و 512 گیگابایت حافطه داخلی به فروش می رسند. در ادامه به بررسی قیمت آیفون XS و XS مکس در ایران می پردازیم.

در ماه های اخیر قیمت گوشی های هوشمند با افزایش چشمگیری مواجه بوده که دلیل اصلی آن مربوط به افزایش قرمز ارز و رجیستری است. با توجه به این موضوع انتظار می رود قیمت آیفون XS و XS مکس در بازار ایران بسیار بالا باشد.

در حال حاضر قیمت آیفون X در محدوده 14 تا 15.5 میلیون تومان قرار دارد. نزدیک به یک سال از ورود این گوشی هوشمند به بازار زمان می گذرد و قیمت این دستگاه به ثبات رسیده است. با توجه به این موضوع نمی توان انتظار داشت در زمان عرضه اولیه، قیمت آیفون XS و آیفون XS مکس در ایران در این محدوده قرار بگیرد.

در ابتدا باید به این موضوع اشاره کرد که علاقه مندان به آیفون های جدید باید در مقایسه با سال گذشته مدت زمان بیشتری برای ثبات قیمت آیفون های جدید باشند چرا که وارادات گوشی های هوشمند با مشکلاتی مواجه شده است. انتظار می رود قیمت نسخه پایه آیفون XS در زمان ورود به بازار ایران در محدوه 18 میلیون تومان قرار بگیرد و پس از یک ماه کاهش قیمت را در بازار ایران تجربه کند.

این احتمال وجود دارد که قیمت آیفون XS مکس در بازار ایران نزدیک به 20 میلیون تومان باشد. با توجه به تفاوت 100 دلاری قیمت میان آیفون XS و آیفون XS مکس، افزایش 2 میلیون تومانی قیمت آن در بازار ایران طبیعی به نظر می رسد.

لازم به ذکر است؛ این قیمت ها با دلار 14 هزار تومانی پیش بینی شده است. در صورتی که در روزهای آینده قیمت ارز با افزایش روبه‌رو شود، این قیمت ها تغییراتی را تجربه می کند. با توجه به وضعیت بازار موبایل در ایران، می توان انتظار افزایش قیمت آن ها را داشت.

در سال گذشته آیفون X در زمان ورود به بازار ایران قیمتی نزدیک به 11 میلیون تومان داشت و سپس به 6 میلیون تومان کاهش پیدا کرد. با توجه به وضعیت بازار انتظار می رود امسال حباب قیمت آیفون XS و XS مکس در ایران کمتر باشد، البته این موضوع در زمان عرضه اولین نمونه های این دستگاه در بازار ایران صادق نخواهد بود. برای اطلاع از قیمت دقیق آن ها در زمان ورود به بازار ایران تنها باید دو هفته دیگر منتظر بمانیم.

به نظر شما قیمت نزدیک به 20 میلیون تومان برای آیفون XS مکس در بازار ایران و قیمت نزدیک به 18 میلیون تومان برای آیفون XS در ایران مناسب است؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران کلیک در میان بگذارید.

ارسال نظر