اپل به دنبال کاهش قیمت پنل های OLED سامسونگ برای آیفون های آینده است

رسانه کلیک - اپل در آیفون X از پنل های OLED سامسونگ استفاده می کند. بر اساس گزارشی جدید این شرکت به دنبال کاهش قیمت این قطعه است.

اپل به دنبال کاهش قیمت پنل های OLED سامسونگ برای آیفون های آینده است

بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده اپل در حال تلاش برای کاهش قیمت پنل های OLED سامسونگ است. آیفون X اولین گوشی هوشمند اپل محسوب می شود که در آن از پنل OLED استفاده شده است.

این دستگاه فروش کمتری را نسبت به پیش بینی های اپل در بازار تجربه می کند. به دلیل فروش کم این دستگاه اپل تولید آن را 50 درصد کاهش داده است. یکی از دلایل فروش کم آیفون X مربوط به قیمت بالای آن است.

گزارش های اخیر به این موضوع اشاره کرده بودند که نسل آینده آیفون ایکس با قیمت بالاتری نسبت به نسخه کنونی در اختیار خریداران قرار می گیرد (آیفون ایکس 2018 با قیمتی بالاتر از 1000 دلار به فروش می رود ). به نظر می رسد اپل در کنار افزایش قیمت آیفون بعدی قصد دارد پنل های OLED سامسونگ را نیز با قیمت کمتری خریداری کند.

پنل های OLED سامسونگ هزینه زیادی را به اپل تحمیل می کنند به گونه ای که این پنل ها سومین قطعه گران آیفون X محسوب می شوند. در حال حاضر اپل پنل های OLED سامسونگ را با قیمت 110 دلار برای آیفون ایکس خریداری می کند. در صورتی که اپل با سامسونگ به توافق برسد قیمت این پنل ها به 100 دلار کاهش پیدا می کند.

کاهش قیمت این پنل ها علاوه بر اپل می تواند برای سامسونگ نیز مفید باشد چرا که اپل خواهان سفارش 100 میلیون پنل جدید برای آیفون های تولیدی خود است. 25 میلیون از این پنل ها برای نسل کنونی آیفون X مورد استفاده قرار می گیرد و 75 میلیون آن برای آیفون های جدید خریداری می شود.

اپل در گذشته امیدوار بود که ال جی بتواند پنل های مورد نیاز این شرکت را تامین کند ولی ظاهرا ال جی قادر به تولید این تعداد پنل OLED نیست. بنابراین این احتمال وجود دارد که سامسونگ با کاهش قیمت پنل های تولیدی خود موافقت نکند.

ارسال نظر