نگاهی به بلک بری KEY2؛ یک گوشی هوشمند امن و متفاوت!

رسانه کلیک - به تازگی از گوشی بلک بری کی 2 رونمایی شده است. در این مطلب نگاهی به این گوشی هوشمند مجهز به کیبورد فیزیکی خواهیم داشت.

نگاهی به بلک بری KEY2؛ یک گوشی هوشمند امن و متفاوت!

کمپانی بلک بری سال گذشته از یک گوشی جذاب با نام KEYone رونمایی کرد. یکسال پس از معرفی این گوشی هوشمند و پس رونمایی از چند محصول دیگر شاهد پرده برداری از بلک بری کی 2 هستیم ( بلک بری KEY2 به صورت رسمی معرفی شد؛ دوربین اصلی دوگانه و کیبورد بهبود یافته ). این محصول جدید از طراحی بهبود یافته، یک دکمه مخصوص و دوربین اصلی دوگانه بهره می برد.

بلک بری با معرفی گوشی KEYone در سال گذشته نشان داد که می توان با حفظ اصالت وارد دنیای مدرن گوشی های هوشمند شد. این گوشی هوشمند طراحی بلک بری Bold 9000 را در ذهن بسیاری از فراد تداعی می کند.

گوشی بلک بری کی 2 در مقایسه با نسل گذشته خود پیشرفت هایی را تجربه کرده است. لبه های گرد نسل گذشته در بلک بری KEY2 به صورت صاف طراحی شده اند و همچنین نسل جدید 12 گرم وزن کمتری دارد.

دکمه های کیبورد بلک بری کی 2 در مقایسه با گذشته 20 درصد بزرگتر شده اند و همچنین شیشه محافظ نمایشگر دوربین سلفی را نیز پوشش داده است. سنسور اثر انگشت در دکمه اسپیس کیبورد این گوشی هوشمند قرار گرفته است. در حالت کلی تایپ با این اسمارت فون تجربه ای لذت بخش است.

بلک بری این محصول جدید خود را به کلید «اسپید» مجهز کرده است. کاربران می توانند توسط این کلید و دکمه های دیگر برنامه های مورد نظر خود را اجرا کنند. کاربر برای اجرای یک اپلیکیشن جدید نیازی به ورود به صفحه اصلی ندارد و تنها می تواند با استفاده از دکمه «اسپید» آن را اجرا کند.

بلک بری کی 2 اولین گوشی هوشمند این کمپانی محسوب می شود که از دوربین اصلی دوگانه بهره می برد. بخش پشتی این گوشی هوشمند میزبان دو سنسور 12 مگاپیکسلی است.

سنسور اصلی از دریچه دیافراگم f/1.8 و اندازه پیکسل 1.28 میکرومتر بهره می برد. سنسور دوم دوربین این گوشی هوشمند دارای دریچه دیافراگم f/2.6 و اندازه پیکسل 1 میکرومتر است. در جلوی این دستگاه از دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی با دریچه دیافراگم f/2.0 و اندازه پیکسل 1.12 میکرومتر استفاده شده است.

دوربین اصلی این گوشی هوشمند فاقد لرزشگیر اپتیکال بوده با این حال کیفیت آن در مقایسه با KEYone بهبود یافته است. بلک بری اعلام کرده که دوربین این دستگاه از نرم افزار جدیدی برای افزایش کیفیت تصاویر ثبت شده بهره می برد.

بلک بری کی 2 به صورت پیش فرض به سیستم عامل اندروید اوریو 8.1 مجهز شده است و در آینده اندروید P را دریافت می کند. این گوشی هوشمند از قابلیت های امنیتی زیادی بهره می برد. توسط ویژگی امنیتی DTEK کاربر می تواند اپلیکیشن های باز در پس زمینه و یا پیش زمینه را مورد بررسی قرار دهد.

بلک بری KEY2 در زمینه استفاده از دوربین و میکروفن کاملا حساس است. زمانی که برنامه ای خواهان استفاده از آن ها باشد اطلاعیه ای برای کاربر ارسال می شود تا اپلیکیشن مورد نظر اجازه استفاده از دوربین و یا میکروفن را داشته باشد.

این گوشی هوشمند به ویژگی Private Locker مجهز شده است که کاربر می تواند توسط آن اپلیکیشن ها، تصاویر، فایل ها، اسناد و ویدیوها را قفل کند تا افراد دیگر به آن ها دسترسی نداشته باشند. از فایل هایی که درون Private Locker قرار می گیرند بکاپ در فضای ابری گرفته نمی شود.

کاربران برای دسترسی به فایل ها و برنامه های قرار گرفته در Private Locker باید از سنسور اثر انگشت، پسورد و یا پین استفاده کنند. در صورتی که کاربر توسط کلید «اسپید» خواهان اجرای اپلیکیشن های قفل شده باشد باید توسط یکی از روش های گفته شده آن را اجرا کند.

قدرت بلک بری کی 2 را پردازنده کوالکام اسنپدراگون 660 تامین می کند. در کنار این تراشه شاهد استفاده از 6 گیگابایت رم در این اسمارت فون هستیم. این دستگاه در دو نسخه مجهز به 64 و 128 گیگابایت حافظه داخلی در دسترس خریداران قرار می گیرد.

در این دستگاه نمایشگر 4.5 اینچی مورد استفاده قرار گرفته که دارای رزولوشن فول اچ دی است. نسبت تصویر این گوشی هوشمند با بلک بری KEYone یکسان بوده و برابر با 3:2 است. این محصول بلک بری از پورت USB Type-C و جک 3.5 میلی متری صدا بهره می برد.

از دیگر مشخصات بلک بری KEY2 می توان به باتری 3500 میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از Quick Charge 3.0 و شیشه محافظ گوریلا گلس 3 اشاره کرد. بلک بری برای مدیریت مصرف انرژی این دستگاه از یادگیری ماشینی استفاده کرده است.

گوشی بلک بری کی 2 از اواخر ماه ژوئن در ایالات متحده آمریکا و برخی دیگر از کشورها همانند کانادا، آلمان، چین و فرانسه عرضه خواهد شد. نسخه پایه این دستگاه قیمتی برابر با 649 دلار دارد.

نظر شما در رابطه با بلک بری کی 2 چیست؟ آیا حاضر به خرید این گوشی هوشمند جدید شرکت بلک بری هستید؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران وب‌سایت در میان بگذارید.

ارسال نظر