اپل جعبه سیاه هک آیفون را نشانه گرفت/ دهن کجی کوپرتینویی ها به پلیس آمریکا در نسخه نهایی iOS 12

رسانه کلیک - جعبه سیاه هک آیفون یا همان GrayKey توسط پلیس آمریکا برای بازگشایی گوشی های اپل استفاده می شود، اما اهالی کوپرتینو در iOS 12 به جنگ آن می روند.

اپل جعبه سیاه هک آیفون را نشانه گرفت/ دهن کجی کوپرتینویی ها به پلیس آمریکا در نسخه نهایی iOS 12

جعبه سیاه هک آیفون که اغلب با نام GrayKey از آن یاد می شود، چندی است که در اختیار نهادهای دولتی کشور آمریکا قرار گرفته و در مسائلی که نیاز باشد، از آن برای بازگشایی آیفون و دسترسی به اطلاعات اشخاص استفاده می شود ( جعبه هک آیفون ظرف 11 ساعت، پسورد 6 رقمی گوشی را پیدا می کند! ). این دستگاه از طریق پورت لایتنینگ به آیفون متصل شده و با حدس رمز عبور (پسورد) لاک اسکرین این گوشی، آن را باز کرده و اجازه دسترسی به اطلاعات را به مقامات دولتی و پلیس فدرال آمریکا می دهد، اما اپل در آی او اس 12 قصد دارد تا به جنگ با جعبه سیاه هک آیفون رفته و جلوی دسترسی به اطلاعات کاربران را بگیرد ( امنیت سیستم عامل آی او اس به خطر افتاد! ).

قابلیتی به نام USB Restricted Mode باعث می شود تا در صورت آنلاک نشدن گوشی ظرف مدت یک ساعت، تمام دسترسی ها از طریق پورت USB قطع شود. این بدان معناست که اگر بعد از یک ساعت گوشی را به کامپیوتر خود وصل کنید، هیچ گونه تبادل اطلاعاتی اتفاق نمی افتد و تنها برای شارژ گوشی از آن کمک گرفته می شود. این موضوع از طرفی باعث می شود تا دسترسی پلیس فدرال به اطلاعات کاربران از بین برود و از طرف دیگر نیز دست افراد غریبه از دیتای افراد کوتاه می شود.

یکی از مقامات اپل در این باره گفت:

ما همواره در تلاش هستیم تا امنیت کاربران خود را فراهم کرده و به این ترتیب، سپری مستحکم برای مشتریان خود در مقابل هکرها و سرقت اطلاعات ایجاد می کنیم. ما برای نهادهای دولتی ارزش بالایی قائل هستیم و با بالا بردن امنیت کاربران، قصد نداریم تا خللی در کسب و کار آنها ایجاد کنیم.

قابلیت USB Restricted Mode یکی از ویژگی های سیستم عامل iOS 12 و نسخه آزمایشی آی او اس 11.4.1 است، اما هنوز به صورت کامل مشخص نیست که در نسخه نهایی با آن برخورد کنیم یا خیر ( سیستم عامل آی او اس 11.4 امکان دسترسی به اطلاعات کاربران را سخت تر می کند! ).

ارسال نظر