اتومبیل های BMW با گوشی های هوشمند پارک می شوند!

رسانه کلیک - شرکت بی ام و در کنگره جهانی موبایل 2018 از قابلیت جدیدی پرده برداشت که این امکان را به افراد می دهد با گٰوشی هوشمند ماشین های BMW را پارک کنند.

اتومبیل های BMW با گوشی های هوشمند پارک می شوند!

بی ام و همچون سال‌های اخیر، این هفته با راه اندازی غرفه اختصاصی اش در کنگره موبایل جهانی 2018 شهر بارسلونا جدیدترین نوآوری های خود را به معرض نمایش گذاشت. تمام محصولات در کنار هم نشانگر برخی از تکنولوژی‌های مربوط به حال حاضر و آینده هستند، که شرکت اعتقاد دارد می توانند مسیر آینده کارخانجات ماشین سازی را به زودی مشخص کنند.

یکی از پرزرق و برق‌ترین دموهای تبلیغاتی که این غول اتومبیل سازی در MWC رو کرد، مربوط به تکنولوژی ماشین‌های اتومات برقی است که می توان به آنها از طریق تلفن همراه فرمان داد. هنگامی که سوار ماشین می شوید، بر یکی از صندلی های عقبی مستقر شده و از سیستم کامپیوتری پذیرایی ماشین (که مخصوص کنترل آن است) استفاده می کنید، در حالی که ماشین شما را به سرعت به مقصد می رساند.

سیستم کامپیوتری مورد استفاده در این اتومبیل ها به شما اجازه می دهد تا کنترل برخی قسمت های ماشین، مانند نورهای راهنما، سیستم قفل درب و بوق را نیز در اختیار داشته باشید. هنگامی که به مقصد برسید، شما از ماشین پیاده شده، درها را قفل می‌کنید و ماشین به صورت اتومات، برای پیدا کردن و پارک خود در جایی مناسب حرکت می‌کند.

هنوز چند سالی برای فروش و توزیع گسترده این محصولات باقی مانده است. اگرچه در آینده ای بسیار نزدیک، شما قادر خواهید بود تا از کلید قفل دیجیتال BMW استفاده کرده و ماشین را روشن نمایید. یکی از قابلیت‌های جذاب این تکنولوژی،این است که می توانید کلید دیجیتال ماشینتان را به پنج نفر دیگر نیز بدهید. طبق برنامه ریزی‌های انجام شده، این قابلیت از جولای 2018 در اختیار رانندگان قرار می گیرد ، هرچند تا آن موقع، این امکان تنها توسط دارندگان گوشی های هوشمند سامسونگ قابل استفاده است (تسلا هم مدتی است که در این زمینه فعالیتهایی انجام داده است).

BMW همچنین با استفاده از محصولش ام دبلیو سی، این پیام را داده است که دومین ای سیم (Esim، سیم کارتی که قابلیت جابجایی ندارد.) را نیز به تمام ماشین‌هایش اضافه خواهد کرد(ای سیم برای اولین بار از سال 2016 در محصولات بی ام دبلیو به بعد قرار داده شده است.)، بنابراین رانندگان می توانند قراردادهای موجود در تلفن همراهشان را به طور مثال به ماشین هایشان منتقل نمایند. با این روش آنها می توانند تماس ها را به طور مستقیم دریافت کنند یا اینکه مثلا با استفاده از اطلاعات قراردادهای موجود می توانند اینترنتی وای فای را به هات اسپات ماشینشان اضافه کنند. همچنان که بسیاری از گوشی‌های همراه به زودی به شما این امکان را می دهند که از طریق دو یا چند ای سیم به شبکه های مختلف متصل شوید ،ماشین‌های بعدی شما هم چنین قلبلیتی خواهند داشت.

ارسال نظر