گوشی کاترپیلار S61 با سنسور کیفیت سنج هوا و ظاهر زیباتر بازگشت!

رسانه کلیک - گوشی کاترپیلار S61 بعد از گذشت دو سال از معرفی مدل S60 به میدان رقابت گوشی های هوشمند برگشته تا این بار دوربین حرارتی قوی تر، سنسور کیفیت سنج هوا و سیستم متر لیزری خود را به رخ رقبا بکشد!

گوشی کاترپیلار S61 با سنسور کیفیت سنج هوا و ظاهر زیباتر بازگشت!

دو سال پیش بود که با گوشی سرسخت Cat S60 محصول مشترک شرکت آمریکایی کاترپیلار و کمپانی انگلیسی گروه بولیت (Bullitt Group) آشنا شدیم و برای اولین بار شاهد استفاده از سنسور حرارتی در یک گوشی هوشمند بودیم. هدف از ارائه چنین گوشی مقاومی هدف قرار دادن افرادی بود که در محیط های سخت و بعضا خطرناک مثل معادن مشغول به کارند.

این بار گروه بولیت با محصول جدید خود از تبار جنگجویان سری S‌ کاترپیلار باز گشته تا گوشی S61 را به عموم معرفی کند. دوربین حرارتی برند FLIR که در ساخت حرارت‌سنج های باکیفیت ید طولانی دارد، اکنون قدرت استثنایی به گوشی کاترپیلار S61 بخشیده است؛ چرا که بر خلاف S60 که دمای اشیا را تا سقف 120 درجه سلسیوس نشان می داد، دوربین حرارتی کت جدید قوی تر شده و حداکثر دمای 400 درجه را نیز پوشش می دهد. از این رو کارگران مشاغل سخت می توانند با گوشی هوشمند خود دمای تجهیزات مختلف الکترونیکی، موتور، لوله و غیره را در کسری از ثانیه اندازه گیری کنند و با هیچ محدودیتی روبرو نیستند.

کاترپیلار S61

شرکت بولیت گروپ به گوشی پرچمدار کاترپیلار سنسور VOC‌ یا «ترکیب آلی فرار» را اضافه کرده است که می تواند کیفیت هوا را بسنجد. به این ترتیب، گوشی S61 قادر است صاحب خود را نسبت به مواد شیمیایی معلق در هوا در محیط هایی که در آن از شوینده های قوی و محلول های رنگی و غیره استفاده شده، آگاه کند. سنسور کیفیت سنج هوا در کاترپیلار S61 در واقع هر 30 ثانیه محیط اطراف را رصد می کند و به محض اینکه هوا آلوده و ناامن شود، به صاحبش هشدار می دهد.

از دیگر قابلیت های منحصر به فرد گوشی Cat S61 می توان به سیستم متر لیزری آن اشاره کرد که فاصله اشیا را تا 10 متر نشان می دهد. جالب است بدانید این سنسور فاصله سنج با دوربین پشتی دوربین هماهنگ شده به طوری که بعد از ثبت تصاویر معمولی می توانید با تاچ کردن روی سوژه های ثبت شده، فاصله آنها را نسبت به دوربین مشخص کنید.

کاترپیلار S61

کارترپیلار اس 60 را باید یک گوشی با قابلیت های محصولات میان رده و بالارده دانست. پردازنده کوالکام اسنپدراگون 630 به همراه 4 گیگابایت حافظه رم کارهای پردازشی این اسمارت فون را انجام می دهند؛ ضمن آنکه 64 گیگابایت حافظه داخلی برای این محصول در نظر گرفته شده است.

باتری این گوشی از نوع 4500 میلی آمپر ساعت بوده و اندروید اوریو به طور پیش فرض در آن نصب است؛ البته سازندگان این گوشی وعده ارائه آپدیت اندروید P را به کاربران داده اند.

نمایشگر 5.2 اینچی کاترپیلار S61 کیفیت 1080p را به تصویر می کشد. بد نیست بدانید این گوشی هوشمند از استاندارد IP68 تبعیت کرده و برخورد با زمین سیمانی از فاصله 1.8 متری و فرو رفتن در عمق 3 متری آب برای این محصول مقاوم مشکلی ایجاد نمی کند. در مدل پیشین این گوشی، یعنی S60 دو دکمه زرد رنگ به کار رفته بود که گوشی را تا عمق حداکثری 5 متر مقاوم می ساخت، اما شرکت بولیت برای تغییر چنین طراحی در S61 به عمق 1.8 متری بسنده کرد.

کاترپیلار S61

همانطور که از تصاویر پیداست، کاترپیلار S61‌ طراحی مشابه با یک تانک جنگی را دارد. در بالای گوشی شاهد برآمدگی نامتعارفی هستیم که برند زیبای CAT روی آن حک شده است. این برجستگی ظاهرا قسمتی از دوربین حرارتی گوشی را تشکیل می دهد.

کاترپیلار اس 60 دارای دکمه های فیزیکی و قاب پشتی با بافت برجسته است. چنین طراحی گرچه کمی زمخت به نظر می رسد، اما افرادی که در برق‌کاری، لوله کشی، نجاری و مشاغلی از این دست فعالیت دارند، به داشتن آن حتما افتخار خواهند کرد.

کاترپیلار S61

اما مسئله ای که ممکن است موفقیت کاترپیلار اس ۶۰ را دچار چالش کند، قیمت آن است. این گوشی که در سه ماهه دوم سال جاری میلادی وارد بازار می شود، قیمتی معادل 1110 دلار خواهد داشت و خرید آن نسبت به گوشی های بالارده مثل پیکسل 2 (با ظرفیت 64 گیگابایت) و حتی مدل قبلی کاترپیلار یعنی S60 که حدود 599 دلار قیمت دارند، کمی گران تمام می شود.

فراموش نکنید خرید گوشی با این قیمت زمانی صرفه اقتصادی خواهد داشت که خریدار به همه قابلیت های آن احتیاج داشته باشد، در غیر این صورت انتخاب مدل های دیگر از سری گوشی های اندرویدی مقاوم منطقی به نظر می رسد؛ گوشی هایی که دو مولفه استحکام و قیمت مناسب را با هم داشته باشند.

شایعات حاکی از آن است که کاترپیلار اس 60 به عنوان مقاوم ترین گوشی هوشمند جهان به زودی در کنگره جهانی موبایل (MWC 2018) رونمایی می شود.

ارسال نظر