آخرین آپدیت گوشی اسنشال فون امکان شخصی سازی کامل برش نمایشگر را فراهم می کند

رسانه کلیک - اخیرا آپدیت جدیدی برای گوشی اسنشال فون عرضه شده که علاوه بر پچ امنیتی ماه آوریل، با قابلیت شخصی سازی برش نمایشگر همراه شده است.

آخرین آپدیت گوشی اسنشال فون امکان شخصی سازی کامل برش نمایشگر را فراهم می کند

آپدیت اندروید 8.1 به تازگی برای گوشی اسنشال فون عرضه شده است و در کنار آپدیت شدن دستگاه به آخرین نسخه و بالا رفتن امنیت به خاطر اضافه شدن پچ امنیتی ماه آوریل، به قابلیت شخصی سازی برش نمایشگر نیز مجهز شده است. کاربران با مراجعه به مسیر Settings> System> Developer options> Essential notch settings می توانند تنظیمات دلخواه خود را روی این بخش اعمال کنند.

گوشی اسنشال فون

به عنوان اولین گزینه شاهد Essential recommended هستیم که در صورت فعال سازی، تنظیمات کارخانه ای و موارد ترجیح داده شده توسط طراحان این دستگاه روی گوشی ذخیره می شود. اگر گزینه دوم یا Don't use notch area in landscape را انتخاب کنید، زمانی که گوشی را در حالت افقی نگه دارید، در قسمت برش خورده نمایشگر هیچ متن یا عکسی نمایش داده نمی شود. به معنای دیگر در این حالت، از قسمت برش خورده نمایشگر در حالت افقی هیچ استفاده ای نخواهد شد. مورد سوم با عنوان Always use notch area که به صورت پیش فرض فعال شده است، همانطور که از نام آن پیداست، ناچ (Notch) یا بریدگی بالای نمایشگر همواره به چشم می خورد.

کاربران امکان شخصی سازی قسمت برش خورده در اپلیکیشن های مختلف را نیز دارند؛ به عنوان مثال می توانید حالتی را تنظیم کنید که ویدئوها به قسمت برش خورده دسترسی داشته و وارد آن شوند و در همین حال، اپلیکیشن های پیام رسان اجازه ورود به دو سمت برآمدگی نمایشگر را نداشته باشند.

شایان ذکر است؛ نمایشگر برش خورده که با معرفی آیفون X رواج پیدا کرد و سازندگان اندرویدی از این طراحی در گوشی های جدید خود الهام گرفته اند، قابلیت های جذابی را با خود به همراه دارد که احتمالا به مرور شاهد امکانات بیشتری در این زمینه خواهیم بود.

ارسال نظر