تشخیص دائمی چهره در آیفون ۸ واقعیت دارد؟

رسانه کلیک - مدتی است قابلیت تشخیص چهره دائما فعال آیفون ۸ در رسانه‌های خارجی به موضوع داغ خبری بدل شده است.اخیراً عده‌ای با زیر و رو کردن فرم‌ور هوم‌پاد اپل دریافتند که آیفون ۸ دارای طراحی یکپارچه و سیستم تشخیص چهره خواهد بود. علاوه بر این، گزارش جدید وبسایت iHelp نشان داده که موبایل بعدی این شرکت کوپرتینویی قرار است یک سیستم دائماً فعال تشخیص چهره داشته باشد.

تشخیص دائمی چهره در آیفون ۸ واقعیت دارد؟

اخیراً عده‌ای با زیر و رو کردن فرم‌ور هوم‌پاد اپل دریافتند که آیفون ۸ دارای طراحی یکپارچه و سیستم تشخیص چهره خواهد بود. علاوه بر این، گزارش جدید وبسایت iHelp نشان داده که موبایل بعدی این شرکت کوپرتینویی قرار است یک سیستم دائماً فعال تشخیص چهره داشته باشد.

این سیستم تشخیص چهره موسوم به Pearl احتمالاً به طور پیوسته در پس‌زمینه‌ آیفون ۸ فعال خواهد بود تا درست مثل زمانی که قابلیت Hey Siri فعال شده، بتواند هر زمان که دستگاه را مقابل صورتتان بردید، چهره‌ شما را تشخیص دهد.

فناوری تشخیص چهره دائمی چه امکاناتی را فراهم می‌کند؟

سیستم تشخیص چهره‌ آیفون جدید حتی در صورتی که دستگاه بر روی میز یا هر جای دیگری باشد هم می‌تواند صورت شما را شناسایی کند. این امکان در شرایط خاص مثل زمانی که در حال آشپزی هستید و با دستانتان کاری زا انجام می‌دهید، بسیار مفید است.

ماه گذشته، در یک شایعه اشاره شد که ممکن است آیفون ۸ از فناوری پیشرفته تشخیص چهره استفاده کند، سیستمی که قادر است در عرض چند صد میلی ثانیه صاحب دستگاه را شناسایی کرده و بدین وسیله به کار دکمه‌ هوم و فناوری تاچ آیدی (Touch ID) پایان دهد.

همان طور که اعضای سایت iHelp BR فهمیدند، به نظر می‌رسد که دو رشته کد تحت عنوان APPS_USING_PEARL و PEARL_AUTOLOCK وجود دارد که برای قفل گشایی برخی اپلیکیشن‌ها به جای تاچ آیدی از تشخیص چهره استفاده می‌کند و دسترسی افراد ناشناس را به دستگاه محدود می‌سازد.

علاوه بر این، در اخبار مرتبط با این موضوع مشخص شد که بر اساس فرم‌ور هوم‌پاد، دوربین جلو و عقب آیفون ۸ به قابلیت ضبط ویدیوهای ۴K با حالت ۶۰ FPS مجهز شده است و تلویزیون جدید اپل هم به زودی با پشتیبانی از ۴K و HDR عرضه خواهد شد.

با نزدیک شدن به پاییز، باید منتظر ماند تا دید آیفون جدید چه امکانات تازه‌ای در چنته دارد، پس با اخبار ما همراه باشید!

ارسال نظر