نمایشگر تاشو چگونه روند بازار گوشی های هوشمند را تغییر می دهد؟

رسانه کلیک - پس از سال ها پیشرفت های گوناگون در زمینه تکنولوژی، گوشی های هوشمند به سمت یک جهش بزرگ متمرکز شدند: صفحات نمایش تاشو. شرکت های سازنده گوشی این روزها تمام توان خود را برای تولید محصولی با نمایشگر انعطاف پذیر به کار می گیرند.

نمایشگر تاشو چگونه روند بازار گوشی های هوشمند را تغییر می دهد؟

گوشی های تاشو برای سال ها در انواع مختلفی تولید شده اند و ما شاهد اختراعات جدید، نمونه های اولیه، ساخته شدن آن ها و شایعات مربوط به آن ها بوده ایم. به تازگی سرپرست شرکت سامسونگ آشکارا در رابطه با پیشرفت های این شرکت در زمینه ساخت صفحات نمایش تاشو صحبت هایی کرده است. با این وجود، صحبت های مربوط به گوشی های انعطاف پذیر یا در واقع همان صفحات نمایش تاشو، در چند ماه اخیر حال و هوای متفاوتی داشته است. به نظر می رسد 2019 می تواند سالی برای شارش ایده های جدید درباره این جهش بزرگ در تکنولوژی باشد.

ZTE اخیرا محصول جدیدی در دسته بندی محصولات "تاشو" ارائه کرده است: ZTE Axon M در سال 2017. برخلاف این محصول که دو صفحه نمایش جداگانه دارد و از وسط تا می شود، انتظار می رود نسل جدید گوشی ها جهان را با یک صفحه نمایش با قابلیت تا شدن شگفت زده کنند (نقد و بررسی گوشی جدید ZTE Axon M) .

گوشی جدید ZTE با صفحه نمایش تاشو

این محصولات ممکن است در شکل های متفاوتی عرضه شوند، اما اولین نسخه ها به نحوی طراحی شده اند که نوعی صفحه نمایش بازشو به سمت بیرون داشته باشند.

اما سوال اصلی اینجاست که تکنولوژی های این چنینی چگونه می توانند روند حرکت بازار را تغییر دهند؟ با کلیک همراه باشید.

روش های جدید برای تعامل با مخاطب

در چند سال اخیر، سازندگان گوشی های بهتری با حافظه های بیشتر، دوربین های بهتر و پردازنده های سریع تر تولید کرده اند. به جز برخی موارد جزئی مانند اسکنر اثر انگشت، هیچ چیز در عمل در آن چه یک گوشی هوشمند انجام می دهد تغییر نکرده است؛ به جز اینکه چقدر خوب آن کار را انجام می دهد.

اضافه شدن دوربین ثانویه به گوشی ها فرصت های جدیدی را برای استفاده کنندگان فراهم کرده کرده بود: مانند مواردی از قبیل تماس های ویدیویی چهره به چهره و سلفی گرفتن. هیچکس نمیخواست به دورانی که گوشی ها دوربین جلو نداشتند برگردد. صفحات نمایش تاشو نیز ممکن است تاثیر مشابهی داشته باشند.

صفحات نمایش تاشو می توانند یک صفحه نمایش را به دو صفحه نمایش تبدیل کنند، پس می توانند مزایای چند منظوره زیادی را وارد زندگی ما کنند.

استفاده های متفاوت از گوشی های دارای صفحات نمایش تاشو

منوهای چند منظوره اندروید به این علت پرطرفدارند که سرعت بازگشت به برنامه قبلی را افزایش می دهند - اما چه اتفاقی می افتد اگر شما بتوانید با استفاده از کلیدهای میانبر (Shortcut ها) و پین کردن برنامه های پرکاربرد روی صفحه نمایشتان به هرگونه اطلاعاتی دسترسی سریع داشته باشید؟

در رابطه با صفحات نمایش تاشو صحبت فقط بر سر میانبر ها نیست، برنامه ها و بازی ها هم می توانند در دو صفحه نمایش اجرا شوند و عملکردهای خود را توسعه دهند.

تمام این ایده ها بر اساس این فرض است که صفحات نمایش تاشو، به دو قسمت تا می شوند. ممکن است در آینده تعداد صفحات نمایش تاشو به سه یا بیشتر برسد. این صفحات می توانند اجازه فرمان های مختلفی را بدهند، مثلا ممکن است به جای کشیدن انگشت روی صفحه، موارد تازه ای مانند خم کردن یا پیچاندن صفحه را تجربه کنید.

در یک کلام، سازندگان می توانند علاوه بر دوبرابر کردن فضای صفحه نمایش، ویژگی های هیجان انگیز و جدیدی را به گوشی اضافه کنند.

پیشرفت چشمگیر دوربین گوشی ها

دوربین های گوشی های هوشمند برای بسیاری از افراد مهم ترین ویژگی آن ها محسوب می شود، بنابراین سازندگان باید همواره برای ارائه بهترین تجارب خود در زمینه دوربین های جلو و پشت گوشی ها تلاش کنند. آن ها این کار را تا امروز به خوبی انجام داده اند. دوربین های جلو برای گرفتن عکس های پرتره و سلفی ها و همچنین برقرار کردن تماس های ویدیویی مورد استفاده قرار می گیرند و دوربین های پشت برای ثبت تقریبا همه چیز!

با این وجود، در حالی که که سازندگان برای کمینه کردن استفاده از منابع و مواد خود تلاش می کنند، این موضوع می تواند منجر به طراحی دوربین های بد و بدتر شود. با استفاده از صفحات نمایش تاشو دوربین اصلی می تواند بسته به اینکه گوشی باز است یا بسته، به عنوان دوربین جلو و یا دوربین پشتی عمل کند. این به معنای آن است که که تولید کنندگان می توانند به جای آن که توجه خود را روی بهبود دو دوربین متمرکز کنند به یک دوربین اکتفا کنند و فضای ارزشمند گوشی را برای سایر اجزا آزاد بگذارند.

ساخت تنها یک دوربین فوق العاده ممکن است به معنی از دست رفتن تخصصی که تاکنون در راستای پیشرفت دوربین های پشت و جلوی گوشی ها مشاهده کرده ایم، باشد. اما اگر دوربین گوشی شما به خوبی دوربین Pixel 2 باشد شما ناراضی خواهید بود؟ (درباره Pixel 2 بیشتر بدانید)

خداحافظی با معضل شکستن صفحات نمایش

تاشو بودن صفحه نمایش ممکن است نتواند به طور کامل از شکسته شدن آن جلوگیری کند، اما طراحی این صفحات که باعث می شود این اتفاق کمتر بیافتد. از آن جا که صفحات نمایش به طور طبیعی تاشو و منعطف هستند کمتر احتمال دارد گوشی از سمت صفحه روی زمین بیافتند.

گوشی های هوشمند کنونی در رابطه با این موضوع پیشرفت زیادی کرده اند - شیشه Corning's Gorilla سخت تر از پیش ساخته شده و مقاومت بیشتری در برابر شکستن از خود نشان می دهد - اما این صفحات هنوز هم بسیار شکننده هستند. این واقعیت با تلاشی که امروزه برای ساخت گوشی های هرچه نازک تر می شود، بدتر نیز شده است.

اگرچه ما هنوز نمی دانیم چه موادی قرار است در ساخت صفحات نمایش تاشو به کار گرفته شود، اما این را می دانیم که مواد از حالت کنونی مقاوم تر خواهند بود، که این موضوع به معنای خداحافظی با صفحات نمایش شکسته، تعمیرات گران قیمت و قاب های ضخیم گوشی های هوشمند است.

انتخابات بیشتر برای مصرف کننده

تنوع گوشی های هوشمند

آیا باید گوشی دارای صفحه نمایش 1080 پیکسلی را انتخاب کنیم یا صفحه نمایش 1440 پیکسلی؟ آیا نیاز به رم 3 گیگابایتی داریم یا 4 گیگابایتی؟ این ها تنها بخشی از سوالات متدوالی هستند که امروزه هنگام خرید گوشی به وجود می آید. اما در آینده نه چندان دور سوالات مهیج تری برایتان ایجاد خواهد شد: آیا صفحه نمایش تاشو می خواهم یا خیر؟

این یک فرصت خوشایند است؛ تجربه جدیدی از گوشی ها که برای ما امکانات و انتخابات جدیدی را فراهم می کند. تولیدکنندگان گوشی های هوشمند معمولا مدل های عادی را به طور کامل از رده خارج نمی کنند پس شما مجبور به انتخاب گوشی های دارای صفحات نمایش تاشو نخواهید بود.

گلکسی X، نخستین گوشی سامسونگ که شایعه تاشو بودن صفحه نمایش آن وجود دارد، همراه با گلکسی S10 و S10+ به بازار عرضه خواهد شد؛ همانطور که iPhone X همراه با iPhone 8 و +8 به بازار عرضه شد.

قدرت سرمایه گذاری سایر تولیدکنندگان روی نقاط ضعف گوشی های تاشو

این تکنولوژی جدید بدون شک به تولبد کنندگان نیز سود می رساند. در حال حاضر همه در حال تلاش برای بهتر فروخته شدن محصولات خود هستند. گوشی های تاشو علاوه بر آن که می توانند جایگاه تولید کنندگان خود را در بازار بهبود بخشند و پول بیشتری برای آن ها به همراه داشته باشند، می توانند به برندهای دیگر شانس تمرکز روی تولید گوشی های عادی را بدهند.

کمپانی هایی مانند OnePlus و HMD Global می توانند هواوی و سامسونگ را برای چند سال آینده نگران گوشی های تاشو کنند، بنابراین تولیدکنندگان دیگر ممکن است قادر به سرمابه گذاری روی نقاط ضعف گوشی های تاشو، مانند عمر باتری کم و بدنه های ضخیم باشند.

برخی از ایده های هوشمندانه گوشی های تاشو ممکن است به گوشی های عادی نیز سرایت کنند؛ به همین علت شرکت های سازنده می توانند ایده های مشابه را در دستگاه های ارزان قیمت ارائه دهند.

شرکت HDM Global گوشی های خوبی مانند Nokia 8 Sirocco (سمت چپ) و Nokia 7 Plus (سمت راست) تولید می کند

پایان مسیر تبلت ها

تبلت ها در حال تبدیل به پدیده های نایابی هستند. مدیر فروش Best Buy - هابرت جولی - در سال 2014 درباره تبلت ها گفت:

فکر نمی کنم محصولی در تاریخ تکنولوژی وجود داشته باشد که به این سرعت و عظمت پیشرفت کند.

بدون تردید خود او هم امروزه از گفته خود پشیمان است!

علت آن است که تبلت ها، لپ تاپ ها و گوشی های هوشمند در سال های اخیر، به نوعی با یکدیگر ادغام شده اند. محصولاتی مانند Chromebook ها (لپ تاپ های هیبریدی با صفحه نمایش لمسی در ابعاد کوچک) وجود دارند که امکان تجربه سیستم عامل اندروید در یک لپ تاپ را فراهم می کنند، همچنین گوشی های هوشمندی با صفحات نمایش بزرگ وجود دارند که کار کامپیوترها را انجام می دهند. گوشی های تاشو می توانند نیاز به تمامی این ابزارها را برطرف کنند!

Dex Pad سامسونگ گوشی شما را تبدیل به یک کامپیوتر قابل حمل می کند!

دو برابر شدن صفحه نمایش یک گوشی در حالی که تاشو نیز هست، به سادگی آن را تبدیل به یک تبلت می کند. در صورت یکی بودن سیستم های عامل این دستگاه ها می توانند یک جایگزین مناسب برای تبلت ها باشند. تنها نکته منفی که ممکن است وجود داشته باشد این است که گوشی های تاشو ممکن است در سال های اول عرضه به بازار، گران قیمت تر از تبلت ها باشند.

نظر شما درباره گوشی های دارای صفحات نمایش تاشو چیست؟ آیا آن ها می توانند در واقعیت جایگزین گوشی های عادی شوند یا صرفا محصولاتی زودگذر هستند؟

منبع: androidauthority

ارسال نظر