سامسونگ گلکسی نوت 9 به سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر مجهز نمی شود

رسانه کلیک - پس از معرفی رسمی گلکسی S9 و گلکسی S9 پلاس، اکنون نوبت به شایعات پیرامون سامسونگ گلکسی نوت 9 رسیده است. گزارشات اخیر به عدم استفاده از سنسور اثر انگشت تعبیه شده در نمایشگر گلکسی نوت 9 اشاره دارند.

سامسونگ گلکسی نوت 9 به سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر مجهز نمی شود

در مصاحبه ای که به تازگی در کنگره جهانی موبایل 2018 صورت گرفت دلیل عدم استفاده از سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس مشخص شد ( گلکسی اس 9 و اس 9 پلاس در کنفرانس جهانی موبایل رونمایی شدند ). بر اساس این موضوع انتظار می رود که از این فناوری در فبلت پرچمدار سامسونگ گلکسی نوت 9 نیز استفاده نشود.

بنابر نوشته ای که Ming-Chi Kuo منتشر کرده است، تحلیلگران بر این باورند که سامسونگ گلکسی نوت 9 به سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر خود مجهز نمی شود. Kuo در این رابطه نوشته است:

بر اساس شناختی که ما از فناوری های موجود در دنیای گوشی های هوشمند داریم، تکنولوژی سنسور اثر انگشت تعبیه شده در زیر نمایشگر برای ورود تجاری به بازار باید بر مشکلات زیادی غلبه کند. برای مثال می توان به محیط مورد استفاده از این قابلیت و میزان مصرف انرژی توسط آن اشاره کرد.

در حالی این یادداشت منتشر شده که برخی شرکت ها همانند ویوو موفق به معرفی محصولی تجاری مجهز به این ویژگی شده اند. لازم به ذکر است که سنسور اثر انگشت مورد استفاده در محصول ویوو نسبت به نمونه های سنتی عملکرد کندتری دارد ( ویوو X20 Plus UD اولین گوشی هوشمند مجهز به سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر سرانجام به بازار رسید ).

بر اساس اعلام سامسونگ ، این شرکت کره ای در حال کار بر روی توسعه این فناوری است. سامسونگ می خواهد قبل از استفاده تجاری از این تکنولوژی در محصولات خود، از عملکرد صحیح آن کاملا مطمئن شود. به همین علت این امکان وجود دارد که سامسونگ گلکسی نوت 9 به سنسور اثر انگشت در زیر نمایشگر خود مجهز نشود.

ارسال نظر