گلکسی نوت ۸، اول شهریور رونمایی می‌شود

رسانه کلیک - بر اساس گزارشات منابع خبری، شرکت سامسونگ، ۲۳ آگوست برابر با یک شهریور و در شهر نیویورک از گوشی هوشمند گلکسی نوت ۸ رونمایی خواهد کرد.

گلکسی نوت ۸، اول شهریور رونمایی می‌شود

شرکت سامسونگ بصورت رسمی اعلام کرد که پرچمدار جدیدش یعنی گلکسی نوت ۸ (Galaxy Note 8) روز ۲۳ آگوست در شهر نیویورک معرفی خواهد شد. این بدین معنی است کمتر از یک ماه دیگر با قدرتمند‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ مواجه خواهیم شد و کمی بعد از روز معرفی، می‌توانیم این گوشی هوشمند را از بازار خریداری کنیم. اخیرا مدیر بخش گوشی‌های هوشمند شرکت سامسونگ طی مصاحبه خبری با روزنامه‌نگاران در کشور تایوان، اعلام کرد که با اینکه از گوشی هوشمند گلکسی نوت ۸ در ۲۳ آگوست رونمایی خواهد شد اما شرکت سامسونگ بسته به منطقه توزیع فروش گلکسی نوت ۸ را از ماه‌های سپتامبر و اکتبر آغاز خواهد کرد. ۲۳ آگوست یک رویداد بزرگ برای شرکت سامسونگ خواهد بود چرا که این شرکت در مدل قبلی سری گوشی‌های نوت یعنی گلکسی نوت ۷ با شکست سنگینی مواجه شد دلیل آن هم استفاده از باتری‌های نامساعد و ناسازگار با سخت‌افزار گوشی گلکسی نوت ۷ بود که باعث می‌شد گوشی منفجر شود. شرکت سامسونگ در دو نوبت اقدام به تعویض باتری‌های گوشی گلکسی نوت ۷ کرد اما باز هم در فروش این گوش موفق ظاهر نشد. بدین ترتیب سامسونگ پس از آن اتفاق تلخ باید یک رویداد خوش و خاطره‌انگیز را برگذار کند تا در طرفداران سری گوشی‌های نوت یک اشتیاق خاصی ایجاد شود و تمایل به خرید گوشی هوشمند گلکسی نوت ۸ را داشته باشند.

چرا سامسونگ مجددا سراغ گلکسی نوت رفته است؟

  • خط تولید سری گوشی‌های نوت برای شرکت سامسونگ از اهمیت به‌سزایی برخوردار است و سامسونگ این مدل گوشی‌ها را برای کاربرانی که به دنبال قدرت در گوشی‌های هوشمند هستند، طراحی و توسعه می‌کند.
  • این گوشی هوشمند همراه با یک قلم نوری و دیجیتال عرضه می‌شود بنابراین کسانی که عاشق طراحی هستند بدون شک از این گوشی لذت خواهند برد.
  • گوشی‌های گلکسی نوت جزو گرانقیمت‌ترین و پیشرفته‌ترین گوشی‌های هوشمندی هستند که شرکت سامسونگ هر ساله آن را به فروش می‌رساند.
  • ما انتظار داریم گوشی هوشمند گلکسی نوت ۸ با صفحه‌نمایش بزرگ‌تر از صفحه‌نمایش گوشی گلکسی اس ۸ پلاس (قیمت این گوشی در سایت آمازون ۷۰۹ دلار است) عرضه شود. به عنوان مثال صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی برای این گوشی هوشمند ایده‌آل است.

گوشی گلکسی نوت 8

اما چرا خرید گوشی هوشمند گلکسی نوت ۸ یک معامله بزرگ محسوب می‌شود؟ از این گوشی چه مشخصاتی تا به امروز ارائه شده است؟

به نظر می‌رسد گلکسی نوت ۸ قرار است با صفحه نمایش ۶٫۳ اینچی و لبه‌های خمیده در اختیار کاربران قرار بگیرد. در این صورت، فبلت جدید سامسونگ را می‌توان نسخه کشیده‌شده گلکسی اس ۸ در نظر گرفت. به واسطه استفاده سازندگان از نمایشگرهای "Infinity Display" نیز خبری از کلید فیزیکی هوم یا کلیدهای ناوبری در گوشی جدید سامسونگ نخواهد بود. اگر تاریخ باز هم تکرار شود، این احتمال وجود دارد که همانند پرچمداران قبلی از سری گلکسی S، نوت ۸ در دو نسخه مختلف با تراشه‌های اسنپدراگون ۸۳۵ و اگزینوس ۸۸۹۵ روانه بازار شود. هرچند، پیشتر شایعاتی مبنی بر احتمال تجهیز این گوشی به تراشه اسنپدراگون ۸۳۶ هم منتشر شده بود که می‌توانست تصمیمی عاقلانه باشد. ولی از آنجایی که در این رابطه اطلاعات چندانی در دست نیست، احتمال به وقوع پیوستن آن نیز بسیار ضعیف خواهد بود. اما در رابطه با حافظه رم، احتمالا گلکسی نوت ۸ اولین پرچمدار سامسونگ با ۶ گیگابایت رم باشد که بدون محدودیت، در سراسر جهان عرضه می‌شود. همانند گلکسی اس ۸، انتظار می‌رود محصول جدید کره‌ای‌ها با ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی و پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تولید شود. با این حال برخی منابع از احتمال عرضه نسخه ۱۲۸ گیگابایتی نسل جدید نوت خبر دارند که اگر صحت داشته باشد، احتمالا به بازار کره جنوبی محدود خواهد بود.

گوشی گلکسی نوت 8

به ادعای یکی از تحلیلگران، مشخصات دوربین دوگانه گلکسی نوت ۸ آشکار شده است. این دستگاه، اولین گوشی هوشمند شرکت سامسونگ است که با دوربین دوگانه معرفی خواهد شد. چیزی در حدود دو ماه قبل، یکی از خبرگزاری‌های کره‌ای پیکره بندی دوربین دوگانه گلکسی نوت ۸ را آشکار کرد. به گفته این منبع، هر دو دوربین گلکسی نوت ۸ از زوم اپتیکال ۳X پشتیبانی خواهد کرد. به تازگی مینگ چی کو، تحلیلگر معروف چینی، زوم نوری ۳X را تایید کرده و علاوه بر آن مشخصات دوربین گلکسی نوت ۸ را نیز اعلام کرد. بر اساس گفته‌های این تحلیلگر، دوربین دوگانه گلکسی نوت ۸ شامل لنزهای واید و لنزهای تله فوتو خواهد بود. اگر خاطرتان باشد، یکی از سنسورهای دوربین دوگانه در آیفون ۷ پلاس و وان پلاس ۵ نیز دارای لنزهای تله فوتو هستند. مینگ چی کو همچنین اضافه کرد که دوربین دوگانه گلکسی نوت ۸ دارای یک سنسور استاندارد ۱۳ مگاپیکسلی بوده و سنسور تله فوتو در آن، ۱۲ مگاپیکسلی خواهد بود. هر دو سنسور به زوم اپتیکال ۳X و لرزشگیر اپتیکال (OIS) مجهز خواهند شد. هنوز مشخص نیست که سامسونگ ترکیبی از لنزهای واید و تله فوتو را به کار خواهد گرفت یا نه. مینگ چی کو در پیش بینی دقیق محصولات اپل نیز نام شناخته شده‌‌ای است، بنابراین این احتمال وجود دارد که اطلاعات جدید منتشر شده توسط او نیز به حقیقت نزدیک باشد. این تحلیلگر هیچ اشاره‌ای به این موضوع نداشت که آیا فبلت سامسونگ گلکسی نوت ۸ با قابلیت پشتیبانی از واقعیت افزوده (AR) همراه خواهد بود یا خیر. شایعات زیادی وجود دارد که امسال سامسونگ چندین گوشی هوشمند با دوربین دوگانه را عرضه خواهد کرد. یکی از پیش بینی شده‌ترین این مدل‌ها، نسخه چینی گلکسی J7 مدل ۲۰۱۷ است. دو گوشی دیگر که احتمالا با این ویژگی رخ نشان می‌دهند، گلکسی سی ۱۰ و گلکسی سی ۷ مدل ۲۰۱۷ خواهند بود که به تازگی تاییدیه تنا را دریافت کرده‌اند.

گوشی گلکسی نوت 8

به دنبال اتفاقات گلکسی نوت ۷، بسیاری از کاربران نسبت به این خانواده از محصولات سامسونگ بدبین بوده و آینده خوبی را پیش روی آنها نمی‌بینند. استفاده از باتری معیوب در پرچمدار قبلی این شرکت باعث آتش گرفتن آن می‌شد. اما حالا مهندسان با بررسی ۸ مرحله ای باتری، به خریداران نسبت به عدم تکرار این اتفاق اطمینان داده‌اند. خوشبختانه تا به امروز هیچ گزارشی از آتش گرفتن گلکسی S8 یا گلکسی S8 پلاس منتشر نشده است. به علاوه، حالا گلکسی نوت FE نیز با یک باتری کوچکتر تولید خواهد شد. در این صورت هیچ دلیلی وجود ندارد که گلکسی نوت ۸ همانند نسل قبلی خود آتش بگیرد. بنابر اطلاعات موجود، گلکسی نوت بعدی با یک باتری ۳۳۰۰ میلی‌آمپر ساعتی (۲۰۰ میلی‌آمپر ساعت کمتر از گلکسی اس ۸ پلاس) روانه بازار می‌شود. در این صورت شاید برخی کاربران نسبت به طول عمر پایین این گوشی نگران باشند. چنین انتقادی نسبت به گلکسی اس ۸ نیز وجود داشت، اما بررسی اخیر ما عملکرد بسیار خوب آن را نشان می‌دهد. با این حال، سامسونگ با بهینه کردن سیستم نرم افزاری می‌تواند عملکرد باتری را بهبود بخشد.گوشی گلکسی نوت 8

به‌طور حتم در گلکسی نوت ۸ نیز باید در انتظار وجود قلم S Pen باشیم. یقینا سامسونگ در یک سال اخیر دانش فنی خود در رابطه با قابلیت‌ها و توانایی‌های S Pen افزایش داده است و از این‌رو باید شاهد بهبود قدرت لمس و دقت این قلم در پرچم‌دار جدید سامسونگ باشیم. ایوان بلس نیز به این نکته اشاره کرده است که سامسونگ قابلیت‌های جدیدی با قلم S Pen همراه خواهد کرد. از جمله‌ی ویژگی‌های جدید باید به اضافه شدن ترجمه به زبان‌های مختلف و همچنین امکان تبدیل واحدهای پولی اشاره کرد. Bixby (بیکسبی) را باید ویژگی جدید دیگری از گلکسی نوت ۸ خواند که البته همراه با گلکسی اس ۸ رونمایی شده است. با توجه به انتشار نسخه‌ی انگلیسی بیکسبی، انتظار می‌رود سامسونگ در جریان رونمایی از فبلت پرچم‌دارش، مانور بیشتری روی قابلیت‌های گلکسی نوت ۸ بدهد. باید دید آیا سامسونگ همچون گلکسی اس ۸ کلید فیزیکی مخصوصی برای بیکسبی تعبیه خواهد کرد یا خیر؟ علاوه بر سنسور اثر انگشتی که در پشت گوشی قرار گرفته است، انتظار می‌رود گلکسی نوت ۸ از توانایی‌های دیگری برای تشخیص هویت، نظیر اسکنر عنبیه استفاده کند. گلکسی نوت ۷ اولین گوشی هوشمند سامسونگ بود که از وجود اسکنر عنبیه بهره می‌برد. به‌طور حتم گلکسی نوت ۸ همچون سایر پرچم‌داران این کمپانی از هدست واقعیت مجازی گیر وی آر سامسونگ پشتیبانی خواهد کرد که هم‌اکنون از کنترلرهای لمسی بهره می‌برد.

گوشی گلکسی نوت 8

برای پیش‌بینی قیمت گلکسی نوت ۸ کمی زود است اما می‌توان با بررسی قیمت پرچمداران و فبلت‌های قبلی شرکت سامسونگ قیمت حدودی و تخمینی گوشی هوشمند گلکسی نوت ۸ را پیش‌بینی کرد. شرکت سامسونگ چند ماه پیش فبلت هوشمند گلکسی اس ۸ پلاس را با قیمت ۸۵۰ دلار به بازار‌های جهانی عرضه کرد. انتظار می‌رود قیمت گوشی گلکسی نوت ۸ کمی بالاتر از این رقم باشد چرا که امکانات و قابلیت‌های ویژه‌ای توسط این فبلت به کاربر ارائه می‌شود. با این وجود برخی از منابع خبری پیش‌بینی کرده‌اند که گلکسی نوت ۸ در قیمت حدودی ۹۰۰ دلا و یا کمی بیشتر به بازار‌های جهانی عرضه خواهد شد.

ارسال نظر