نگاهی به گوشی Galaxy Z Flip؛ تاشوی جذاب!

رسانه کلیک - گوشی Galaxy Z Flip یکی از جذاب‌ترین محصولات حال حاضر سامسونگ است. این گوشی دومین محصول سامسونگ است که در آن از صفحه نمایش تاشو استفاده شده است. با ما همراه باشید تا نگاهی به این گوشی جذاب از نظر عملکرد داشته باشیم:

نگاهی به گوشی Galaxy Z Flip؛ تاشوی جذاب!

اگر یادتان باشد نسل اول گوشی‌های همراه تاشو بودند. سامسونگ در Galaxy Z Flip سعی کرده تا یادآور همان گوشی‌های قدیمی باشد؛ با این تفاوت که دیگر مثل آن‌ها بزرگ نبوده و صفحه آن تماما نمایشگر لمسی باشد.

ابعاد Galaxy Z Flip در دو حالت تانشده ۱۶۷.۳*۷۳.۶*۷.۲ میلی‌متر و حالت تاشده ۸۷.۴*۷۳.۶*۱۷.۳ و با وزن ۱۸۳ گرم رونمایی شد. جنس بدنه این گوشی مانند دیگر گوشی‌های سامسونگ با فریم آلومینیومی و صفحه‌ شیشه‌ای در پشت طراحی شده است. یک لایه پلاستیکی در جلوی گوشی نیز وجود دارد که برای محافظت از آسیب دیدن دو نمایشگر در حالت تاشده کاربرد دارد.

نمایشگر مورد استفاده در این گوشی ۶.۷ اینچ با نسبت ۲۱.۹:۹ است که زمان باز شدن گوشی در دسترس شماست. البته در نمایشگر آن خبری از بریدگی نیست. نکته قابل توجه در Galaxy Z Flip نمایشگر کوچک کنار دوربین است که پیام‌ها و هشدارهای شما را برای‌تان نمایش می‌دهد. سامسونگ با این ایده که کاربر ممکن است برای دریافت اطلاعات کلی نیازی به بازکردن گوشی نداشته باشد، یک نمایشگر ۱.۶۰ اینچی را روی گوشی قرار داده‌اند. هر دو نمایشگر از نوع امولد هستند. رزولوشن نمایشگر درونی و بزرگ‌تر ۲۶۳۶ در ۱۰۸۰ پیکسل بوده و سایز نمایشگر بیرونی و کوچک‌تر ۳۰۰ در ۱۱۶ پیکسل است. دیگر قابلیت جذاب این نمایشگر کوچک، کاربرد آن به‌عنوان منظره‌یاب دوربین است تا بدون باز کردن گوشی قادر به ثبت تصاویر سلفی باشید.

یکی از مهم‌ترین بخش های Galaxy Z Flip لولای خاصی است که در آن از رشته‌های متعدد فیبری استفاده شده است. سامسونگ در Galaxy Z Flip از یک لولای سه مرحله‌ای استفاده کرده که قرار گرفتن گوشی در حالت ۹۰ درجه را نیز فراهم می‌کند. با استفاده از این قابلیت، می‌توانید گوشی را روی یک سطح صاف قرار دهید و عکسبرداری کنید. به بیان‌بهتر در این حالت Galaxy Z Flip همچون یک لپ‌تاپ روی سطح قرار می‌گیرد. به گفته سامسونگ در زمان رونمایی، لولای استفاده شده قادر است تا ۲۰۰ هزار بار در برابر باز و بسته شدن دوام آورده و به خوبی کار کند. سامسونگ این قابلیت را به عنوان نقطه قوت اصلی گوشی در نظر گرفته است.

در Galaxy Z Flip پردازنده اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس استفاده شده است که با حافظه‌ رم ۸ گیگابایتی و حافظه‌ ذخیره‌سازی ۲۵۶ گیگابایتی همراه شده است. دوربین دوگانه پشت گوشی نیز شامل یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی با لنز واید در کنار یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی دیگر با لنز اولترا واید است. همچنین از دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با دیافراگم F2.4 به‌عنوان دوربین سلفی استفاده شده است.

در Galaxy Z Flip از دو باتری با ظرفیت های متفاوت که در طرفین بدنه قرار گرفته‌اند استفاده شده است (این تصمیم به خاطر شرایط خاص و تاشو بودن گوشی گرفته شده است). باتری استفاده شده در این گوشی غیرقابل تعویض بوده و از جنس لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۳۳۰۰ میلی آمپر و قابلیت شارژ سریع باتری با ۱۵ وات شارژ بی‌سیم است.

سامسونگ با گوگل برای طراحی رابط کاربری Galaxy Z Flip همکاری کرده و حالتی با عنوان Flex Mode را توسعه‌ داده است که نمایشگر ۶/۷ اینچی را به دو نمایشگر ۴ اینچی تقسیم می‌کند. رابط کاربری در حالت Flex Mode برای تماشای ویدیوها در یوتیوب یا تصاویر بهینه شده است.

سامسونگ همچنین نسخه متفاوتی از این مدل را با طرحی جذاب در همکاری با شرکت مد نیویورکی Thome Browne به نمایش گذاشته که به جز رنگ‌آمیزی، تفاوتی با نسخه اصلی دستگاه ندارد و ظاهرا از ماه مارچ به صورت محدود با قیمت اعلام نشده‌ای به بازار ارائه خواهد شد.

قیمت گوشی سامسونگ گلکسی زد فلیپ ۱۳۸۰ دلار است و از ۱۴ فوریه با سه رنگ مشکی، طلایی و ارغوانی راهی بازار شد.

ارسال نظر