گوشی های گیمینگ در آینده نزدیک فرمانروایی می کنند!

رسانه کلیک - شرکت های مختلف در حال توسعه گوشی های گیمینگ هستند. انتظار می رود گوشی های مخصوص بازی در آینده بخش مهمی از صنعت تلفن های هوشمند را تشکیل دهند.

گوشی های گیمینگ در آینده نزدیک فرمانروایی می کنند!

زمان زیادی از ورود گوشی های هوشمند به بازار می گذرد و این دستگاه ها تبدیل به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی انسان ها شده اند. با این وجود به تازگی شاهد معرفی گوشی های گیمینگ از سوی شرکت ها مختلفی هستیم. در حالی که هم اکنون این محصولات طرفداران زیادی در بازار ندارند، برندهای مختلف بر روی این بخش از بازار سرمایه گذاری می کنند.

شاید اصلی ترین دلیل سرمایه گذاری شرکت ها موفقیت یک محصول در بازار باشد. شرکت ریزر با معرفی گوشی مخصوص بازی ریزر فون توانست تبدیل به یک الگو برای این بخش از بازار شود ( ریزر فون معرفی شد؛ گوشی هوشمند ایده آل برای گیمرها ). اگرچه این اسمارت فون فروش بسیار بالایی را تجربه نمی کند و در بسیاری از بازارها برای فروش عرضه نشده با این وجود می توان آن را محصول موفقی در نظر گرفت.

ریزر فون

به تازگی کمپانی های شیائومی و ZTE از گوشی های گیمینگ خود رونمایی کرده اند ( زد تی ای از گوشی گیمینگ نوبیا Red Magic رونمایی کرد ). علاوه بر این دو برند مدیرعامل ایسوس نیز خبر از توسعه گوشی مخصوص بازی این کمپانی تایوانی می دهد ( ایسوس توسعه گوشی گیمینگ خود را تایید کرد؛ رقیب سرسخت بلک شارک ).

در حالی که اطلاعات زیادی در رابطه با گوشی گیمینگ ایسوس منتشر نشده، این کمپانی دارای برند ROG است و می تواند از دانش خود برای توسعه یک گوشی مخصوص بازی استفاده کند.

در ادامه به بیان علت هایی که می تواند گوشی های گمینگ را تبدیل به بخش مهمی از صنعت اسمارت فون ها کند، می پردازیم. با کلیک همراه باشید.

سخت افزار قدرتمند و طراحی تهاجمی

گوشی های گیمینگ از ابتدا طراحی متفاوتی در مقایسه با محصولات عادی داشتند. برای مثال گوشی نوکیا N-Gage در سال 2003 شبیه به کنترلر کنسول های بازی طراحی شده بود. علاوه بر این دستگاه در سال 2011 شاهد عرضه اکسپریا Play نیز بودیم که دارای دکمه هایی همانند کنترلر کنسول بازی پلی استیشن بود.

در حالی که گوشی های مخصوص بازی دارای ویژگی های مشترک زیادی هستند، هر یک از قابلیت های ویژه ای بهره می برند. محصولاتی که به تازگی معرفی شده اند برخلاف گذشته هیبریدی نیستند. شرکت ها در گذشته سعی می کردند که با استفاده از المان های مختلف دستگاه های متفاوتی را نسبت به گوشی های هوشمند طراحی کنند.

گوشی های گیمینگ جدید در حالی که از طراحی متفاوتی بهره می برند، یک اسمارت فون هستند و کاربران می توانند به راحتی با آن ها به انجام کارهای روزانه خود بپردازند.

یکی از تفاوت های اصلی میان گوشی های مخصوص بازی و اسمارت فون های عادی مشخصات سخت افزاری است. هر دو گوشی گیمینگ شیائومی و ZTE در نسخه پایه به 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده اند که البته در نسخه بالاتر از 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می برند. ریزر فون دارای 8 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی است.

شیائومی بلک شارک قدرت خود را توسط پردازنده اسنپدراگون 845 تامین می کند و به یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است ( بلک شارک، گوشی گیمینگ شیائومی از راه رسید ). گوشی های مخصوص بازی ریزر و ZTE از پردازنده اسنپدراگون 835 بهره می برند.

گوشی های مخصوص بازی شیائومی و نوبیا طراحی تهاجمی تری نسبت به ریزر فون دارند. شرکت های تولیدکننده محصولات گیمینگ سعی می کنند که دستگاه های خود را با طراحی جذاب و متفاوت روانه بازار کنند.

گوشی های مخصوص بازی برای دفع حرارت بالایی که قطعات آن ها تولید می کنند به سیستم خنک کننده مجهز می شوند. طراحی این محصولات باید به گونه ای باشد که علاوه بر قرارگیری سیستم خنک کننده در آن ها، هنگام استفاده نیز برای کاربر مشکلی ایجاد نکند.

گوشی های مخصوص بازی

در حالی که اکثر پرچمداران بازار از مشخصات فنی قدرتمندی بهره می برند، گوشی های مخصوص بازی دارای ویژگی های خاصی هستند. پرچمدارانی همانند گلکسی S9 و یا هواوی P20 پرو قادر به اجرای تمامی بازی های اندرویدی هستند ولی نمی توانند در برخی بخش ها با گوشی های گیمینگ رقابت کنند.

اسمارت فون های مخصوص بازی هر کدام از ویژگی های مخصوص به خود بهره می برند. برای مثال ریزر فون به نمایشگر 120 هرتزی مجهز شده و یا گوشی Red Magic از سیستم خنک کننده خاصی بهره می برد و دارای حالت «Gameboost» است.

افزایش کیفیت بازی های موبایل

یکی از دلایل افزایش محبوبیت گوشی های مخصوص بازی در آینده مربوط به افزایش کیفیت بازی های موبایل است. صنعت گیم گوشی های هوشمند در سال های اخیر پیشرفت های زیادی را تجربه کرده است.

در حالی که کنسول های بازی و گوشی های هوشمند دو پلتفرم جداگانه هستند، توسعه دهندگان سعی می کنند کیفیت بازی های موبایل را برای رقابت با کنسول ها افزایش دهند. برخی توسعه دهندگان بازی های خود را علاوه بر کنسول ها برای سیستم عامل های اندروید و iOS نیز عرضه می کنند.

اگرچه نمی توان انتظار عرضه بازی های گرافیکی کامپیوترها را برای گوشی های هوشمند داشت، ولی در سال های اخیر شاهد پورت شدن بازی های قدیمی کامیپوتر برای اسمارت فون ها بوده ایم.

برخی از توسعه دهندگان از بازی های موبایل درآمد بیشتری نسبت به بازی های مخصوص کنسول و یا کامپیوتر شخصی کسب می کنند. کاربر برای انجام بازی های کنسول مجبور به پرداخت هزینه اولیه است ولی بسیاری از بازی های موبایل به صورت رایگان در اختیار افراد قرار می گیرد.

بسیاری از توسعه دهندگان بازی های موبایل به دنبال کسب درآمد از پرداخت درون برنامه ای هستند. برای مثال کاربر برای دستیابی به یک سری امکانات خاص باید هزینه ای را پرداخت کند. این موضوع باعث می شود که کیفیت بازی های رایگان نیز افزایش پیدا کند و توسعه دهندگان سرمایه گذاری بیشتری در این بخش کنند.

افزایش کیفیت بازی ها باعث شده که شرکت های مختلف به دنبال توسعه گوشی های گیمینگ باشند تا کاربر بتواند با خیال راحت به اجرای بازی مورد علاقه خود بپردازد.

کدام کاربران گوشی های گیمینگ را خریداری می کنند؟

گوشی گیمینگ نوبیا Red Magic

مناسب ترین بازار برای گوشی های مخصوص بازی کشور چین است. دلیل این موضوع مربوط به تولیدکنندگان چینی نبوده بلکه بازی های موبایل در کشور چین از محبوبیت بالایی برخوردارند. در کشور چین افراد کمتری به کامپیوتر و کنسول های بازی دسترسی دارند به همین دلیل بسیاری از آن ها با تلفن های هوشمند خود به انجام بازی می پردازند.

اگر محبوبیت بازی های موبایل در آینده افزایش پیدا کند، بسیاری از افراد علاقه مند به دنیای گیم گوشی های مخصوص بازی را خریداری می کنند.

ریزر فون

در صورتی که کاربر بتواند بازی مورد علاقه خود را علاوه بر کنسول ها بر روی گوشی های هوشمند نیز اجرا کند، فروش گوشی های گیمینگ افزایش می یابد. برای مثال اگر گیمرها بتوانند بازی کنسول را بر روی موبایل خود ادامه دهند، بسیاری از آن ها به خرید این محصولات تمایل پیدا می کنند.

در نهایت باید گفت که گوشی های گیمینگ علاوه بر مشخصات فنی قدرتمند، از طراحی جذابی نیز بهره می برند و تمامی نیازهای کاربران همانند دوربین و نمایشگر باکیفیت را نیز رفع می کنند.

در انتهای این مطلب، آیا حاضر به خرید گوشی های گیمینگ هستید؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران وب‌سایت در میان بگذارید.

ارسال نظر