کاهش فروش گوشی های هوشمند برای اولین بار از سال 2004 میلادی

رسانه کلیک - از زمان معرفی گوشی های هوشمند، این بازار با رشد همراه بوده است. با این وجود به تازگی گزارشی از گارتنر منتشر شده که به کاهش فروش گوشی های هوشمند برای اولین بار در سه ماهه چهارم 2017 اشاره می کند.

کاهش فروش گوشی های هوشمند برای اولین بار از سال 2004 میلادی

بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی گارتنر ، فروش گوشی های هوشمند در سه ماهه پایانی سال 2017 به 408 میلیون دستگاه رسیده است. این میزان فروش در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال 2016 کاهش 5.6 درصدی داشته است. در سه ماهه چهارم سال 2016 میزان فروش گوشی های هوشمند برابر با 432 میلیون واحد بود.

گارتنر اعلام کرده که برای اولین بار از سال 2004 ، فروش گوشی های هوشمند روند نزولی در پیش گرفته است.

بر اساس گفته Anshul Gupta، دو عامل باعث سقوط فروش گوشی های هوشمند شده است. یکی از آن ها مربوط به عدم وجود دستگاه های پایین رده با کیفیت بوده که سرعت تغییر از فیچرفون ها به گوشی های هوشمند را کاهش داده است. دلیل دوم نیز خرید محصولات گران قیمت و عدم تعویض آن ها در بلندمدت است.

Gupta اعلام کرده است:

در حالی که تقاضا برای دستگاه های باکیفیت، شبکه ارتباطی 4G و دوربین های قدرتمند همچنان بالاست، افزایش انتظارات از این صنعت باعث کاهش فروش گوشی های هوشمند شده است.

در سه ماهه چهارم 2017 گلکسی S8 و گلکسی S8 پلاس فروش بالایی تجربه کردند و به علت قیمت بالا و نحوه عرضه نامناسب آیفون X، سامسونگ در این بازه زمانی توانست بالاتر از اپل قرار بگیرد ( میزان فروش آیفون X در سه ماهه اول 2018 کمتر از پیش بینی ها خواهد بود ). در این محدوده زمانی برندگان اصلی برندهای هواوی و شیائومی بوده اند.

در حالی که در سه ماهه چهارم 2017 شاهد کاهش فروش گوشی های هوشمند بودیم، در سال 2017 این صنعت 2.7 درصد رشد را تجربه کرد و میزان فروش این محصولات از 1495 میلیارد به 1536 میلیارد رسید. در این سال سامسونگ بیشترین سهم را از بازار تصاحب کرد و پس از آن اپل قرار گرفت.

ارسال نظر