نرم افزار Google Lens به مدل های قدیمی پیکسل اضافه شد

رسانه کلیک – ظاهراً قرار است یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های پیکسل ۲ به موبایل‌های قدیمی‌تر این خانواده راه پیدا کند تا امکان استفاده از نرم افزار گوگل لنز در پیکسل های قدیمی نیز فراهم شود.

نرم افزار Google Lens به مدل های قدیمی پیکسل اضافه شد

گوگل لنز (Google Lens) فقط مختص پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکی ال نیست. به گزارش کاربران وب‌سایت ردیت (Reddit) این نرم‌افزار تشخیص اشیا، در مدل قبلی تلفن‌های پیکسل هم دیده شده است.

کاربری به نام LaceratedCantaloupe در بخش r/Android وب‌سایت ردیت در پستی گفته که قابلیت گوگل لنز در برنامه Photos پیکسل ایکس‌ال ۲۰۱۶ او ظاهر شده است.

این کاربر با قرار دادن تصویری از ویژگی مذکور نوشت: «موبایلم را آپدیت نکرده‌ام. صبح چنین چیزی این جا نبود، ولی امروز بعد از ظهر اضافه شده است».

گوگل لنز در پیکسل

این نرم‌افزار که در کنفراس I/O گوگل همه ما را هیجان زده کرد، داخل اپلیکیشن دوربین خود گوشی قرار داده شده و از همان زمان انتظار می‌رفت که برای سایر موبایل‌های اندرویدی هم عرضه شود. این برنامه با استفاده از پایگاه داده جستجوی عظیم گوگل، اطلاعات مربوط به اشیایی که تصویرشان توسط دوربین موبایل گرفته شده را پیدا می‌کند. این قابلیت که توانایی شناسایی آرم های مختلف، حیوانات و آثار هنری را دارد، با اسکن کارت‌های ویزیت می‌تواند برای شما مخاطب جدید بسازد.

لین لا (Lynn La) از وب‌سایت CNET با بررسی گوگل لنز در پیکسل ۲ و پیکسل ۲ ایکس ال به این نتیجه رسید که این ویژگی خیلی دقیق است، ولی هنوز کامل نیست، چون گاهی اوقات چیزهایی مشابه آن چه در تصویر وجود دارد را پیدا می‌کند.

گوگل در بیانیه‌ای در این باره گفته است: «لنز از ابتدا هم برای هر دو نسخه پیکسل ۱ و ۲ طراحی شده بود. این برنامه در حال حاضر بر روی اپلیکیشن های Google Photos و Assistant کار می‌کند. کاربران پیکسل ۱ و ۲، ابتدا پیش‌نمایشی از این قابلیت را در Google Photos و Google Assistant خواهند داشت، سپس در طول هفته‌های آینده قابلیت مذکور به طور کامل در دسترس آن‌ها قرار می‌گیرد».

ارسال نظر