جعبه هک آیفون ظرف 11 ساعت، پسورد 6 رقمی گوشی را پیدا می کند!

رسانه کلیک - جعبه هک آیفون که توسط شرکتی به نام Grayshift تولید شده، قادر است پرچمداران جدید اپل را در زمان های مختلف هک کند!

جعبه هک آیفون ظرف 11 ساعت، پسورد 6 رقمی گوشی را پیدا می کند!

جعبه هک آیفون که به نام GrayKey Box شناخته می شود، توسط شرکت Grayshift به تولید رسیده و به عنوان یکی از خدمات جذاب آن، می توان به هک آیفون و حدس پسورد این گوشی در زمان های مختلف اشاره کرد.

این دستگاه که در اختیار نهاد های دولتی قرار می گیرد، با آیفون های جدید و سیستم عامل iOS 11 نیز هماهنگ شده و برای هک این محصولات، هیچ گونه مشکلی بر سر راه خود نمی بیند. پیش تر در خبر ها عنوان شده بود که جعبه هک آیفون برای حدس رمز عبور 6 رقمی چند روز زمان نیاز دارد. اما در بررسی های جدید که صورت گرفته، این زمان به صورت میانگین حدودا 11 ساعت تخمین زده شده است ( قفل گشایی آسان و بی دردسر آیفون ).

Matthew Green پروفسور موسسه امنیتی جان هاپکینز صبح امروز در توییتر خود اعلام کرد که پسورد 4 رقمی به صورت میانگین در 6.5 دقیقه و پسورد 6 رقمی آیفون نیز در 11 ساعت قابل هک است.

وی در ادامه اظهارات خود چنین عنوان کرد:

زمان مورد نیاز برای حدس رمز عبور توسط جعبه هک آیفون به صورت زیر است:

رمز 4 رقمی: در بدترین حالت 13 دقیقه و به صورت میانگین 6.5 دقیقه

رمز 6 رقمی: در بدترین حالت 22.2 ساعت و به صورت میانگین 11.1 ساعت

رمز 8 رقمی: در بدترین حالت 92.5 روز و به صورت میانگین 46 روز

رمز 10 رقمی: در بدترین حالت 9259 روز و به صورت میانگین 4629 روز

سیستم عامل آی او اس دارای قابلیتی است که در صورت اشتباه وارد کردن رمز عبور به تعداد 10 بار، کلیه اطلاعات داخل دستگاه را از بین می برد. همچنین در میان وارد کردن اشتباه رمز عبور نیز زمانی به عنوان تأخیر در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال اگر 3 بار پشت سر هم رمز گوشی را اشتباه وارد کنید، دستگاه به صورت خودکار 1 دقیقه قفل می شود و امکان وارد کردن پسورد وجود ندارد و این میزان در مرتبه بعدی به 5 دقیقه افزایش پیدا می کند.

بر اساس اعلام آقای گرین، تنها چند روز زمان برای هک کردن گوشی با رمز 6 رقمی توسط جعبه هک آیفون نیاز هست. در مقام مقایسه باید بگوییم که پسورد 8 رقمی کمی بیشتر از یک ماه و در صورت استفاده از رمز عبور 10 رقمی، حداقل بیش از 13 سال زمان برای هک شدن دستگاه زمان لازم است ( اف بی آی از افشای جزییات هک آیفون معاف شد ).

از زمان عرضه iOS 9 در سال 2015، اپل رمز عبور ۶ رقمی را جایگزین سیستم ۴ رقمی خود کرد تا امنیت کاربران را به این ترتیب بالا ببرد. اما اگر نگران دسترسی مقامات دولتی به اطلاعات خود هستید، باید بدانید که پسورد 6 رقمی نیز آنچنان که باید و شاید امن نیست.

بسیاری از متخصصان در زمینه امنیت به این موضوع اشاره کرده اند که کاربران در صورت نیاز به داشتن دستگاهی امن، باید از پسوردهایی که از ترکیب حروف، اعداد و علامت ها تشکیل شده، استفاده کنند.

برای تغییر حالت پسورد و تجهیز آن به حروف و علامت ها، باید مسیر زیر را طی کنید:

  1. وارد اپلیکیشن Settings شوید.
  2. روی Face ID & Passcode یا Touch ID & Passcode ضربه بزنید.
  3. رمز عبور خود را وارد کنید.
  4. صفحه را به پایین هدایت کرده و Change Passcode را انتخاب کنید.
  5. از شما درخواست می شود تا پسورد جدیدی را وارد کنید. در این صفحه روی Passcode Options ضربه زده و از منوی باز شده گزینه Custom Alphanumeric Code را انتخاب کنید.
  6. در صفحه جدید پسورد دلخواه که از ترکیب حروف، اعداد و علائم تشکیل شده را وارد کنید.

جعبه هک آیفون

به این ترتیب و در صورتی که گوشی از شما درخواست پسورد کند، دیگر اعداد به صورت تنها نمایش داده نشده و به جای آن، کیبورد کامل ظاهر می شود که باید رمز عبور را به این ترتیب وارد کنید.

بد نیست بدانید که میان سادگی و امنیت همواره جدال در میان بوده است. وارد کردن رمز 6 رقمی مسلما بسیار ساده تر از تایپ کردن اعداد، حروف و علائم است. اما امنیت آنها اصلا قابل مقایسه با یکدیگر نیست.

ارسال نظر