گوشی های وان پلاس در گذر تاریخ!

رسانه کلیک - به تازگی گوشی هوشمند وان پلاس 6 رونمایی شده است. به همین بهانه در این مطلب نگاهی به تاریخچه گوشی های وان پلاس خواهیم داشت.

گوشی های وان پلاس در گذر تاریخ!

وان پلاس نزدیک به 5 سال در بازار گوشی های هوشمند حضور دارد. در این مدت تعداد گوشی های هوشمند وان پلاس به 8 عدد رسیده است. در سال های اخیر این کمپانی چینی تصمیم گرفته علاوه بر نسخه های جدید گوشی خود، نمونه های بهبود یافته آن را نیز معرفی کند.

با معرفی وان پلاس 6 با جدیدترین پرچمدار این شرکت نیز آشنا شدیم. در این مطلب نگاهی به تمامی گوشی های وان پلاس خواهیم داشت، در ادامه با کلیک همراه باشید.

وان پلاس One

در سال 2014 اولین گوشی هوشمند وان پلاس با نام وان پلاس One معرفی شد. از این دستگاه به عنوان «قاتل پرچمداران» یاد می شد. این گوشی هوشمند دارای نمایشگر 5.5 اینچی با رزولوشن 1080p است. قدرت اولین گوشی هوشمند وان پلاس را پردازنده کوالکام اسنپدراگون 801 تامین می کرد.

وان پلاس One با قیمتی نزدیک به 300 دلار در اختیار کاربران قرار گرفت. در سال 2012 گوشی نکسوس 4 با قیمت 300 دلار از سوی گوگل معرفی شد. در سال های اولیه تاسیس وان پلاس این شرکت قادر به تولید انبوه محصولات خود نبود به همین دلیل گوشی های وان پلاس با ارسال دعوتنامه فروخته می شد.

یکی از دلایل محبوبیت این گوشی هوشمند شیانوژن مد بود با این حال قرارداد انحصاری سیانوژن با شرکت Micromax در کشور هند باعث ایجاد مشکل برای وان پلاس شد. این شرکت چینی به عنوان جایگزین تصمیم گرفت از Oxygen OS در محصولات خود استفاده کند.

اولین محصول وان پلاس توانست در بازار به فروش بیش از 1 میلیون واحد دست پیدا کند. از این تعداد نزدیک به 40 درصد در بازار آسیا، 30 درصد در بازار اروپا و 20 درصد در آمریکای شمالی فروخته شد. این دستگاه به علت استفاده از سیانوژن مد در مقایسه با بسیاری از پرچمداران عملکرد سریع تری داشت.

وان پلاس 2

در سال 2015 این کمپانی از دومین گوشی هوشمند خود رونمایی کرد. میزان تقاضا برای این گوشی هوشمند در مقایسه با نسخه قبلی بسیار بالاتر بود. تنها در 3 روز بیش از 1 میلیون رزرو برای این گوشی صورت گرفت و در کمتر از یک هفته این تعداد به بیش از 2 میلیون واحد افزایش یافت.

در این دستگاه وان پلاس بر روی کیفیت ساخت تمرکز ویژه ای داشت. این شرکت در ساخت گوشی هوشمند جدید خود از آلیاژ آلومینیوم - منیزیم استفاده کرد و همچنین آن را در نمونه های مختلف مجهز به پنل پشتی کولار و چوبی نیز عرضه کرد.

گوشی وان پلاس 2 به پردازنده اسنپدراگون 810 مجهز شده بود و برای کاهش دمای آن وان پلاس تصمیم گرفت که فرکانس هسته های آن را کاهش دهد. دوربین اصلی این دستگاه دارای سنسور 13 مگاپیکسلی است که از لرزشگیر اپتیکال بهره می برد.

یکی از مشکلات این اسمارت فون مربوط به نمایشگر آن بود. این مشکل باعث می شد که عملکرد صفحه نمایش با مشکل مواجه شود و به فرامین های کاربر واکنشی نشان ندهد.

وان پلاس X

در همان سال 2015 وان پلاس تصمیم گرفت از گوشی هوشمند کوچک تری رونمایی کند. نتیجه این تفکر معرفی وان پلاس X بود. این محصول نتوانست به موفقیت بزرگی در بازار دست پیدا کند با این حال از مشخصات مناسبی بهره می برد.

در این اسمارت فون برای اولین بار وان پلاس تصمیم گرفت از پنل AMOLED استفاده کند و پنل پشتی شیشه ای را مورد استفاده قرار دهد. این دستگاه به پردازنده اسنپدراگون 801 مجهز شد تا قیمت آن به 250 دلار کاهش پیدا کند.

در این محصول تغییرات زیادی نسبت به وان پلاس 2 ایجاد شده بود. دوربین فاقد لرزشگیر اپتیکال بود، وان پلاس سنسور اثر انگشت را از آن حذف کرد و پورت microUSB جایگزین USB-C شد. مشکل اصلی این گوشی هوشمند مربوط به مدت زمان بروزرسانی نرم افزاری آن بود. این دستگاه تنها یک نسخه جدید اندروید را دریافت کرد.

وان پلاس 3

وان پلاس 3 به صورت عمومی عرضه شد و کاربران برای خرید آن نیازی به دعوتنامه نداشتند. این گوشی هوشمند از بدنه فلزی بهره می برد و به پردازنده اسنپدراگون 820 و 6 گیگابایت رم مجهز شده است.

رابط کاربری این دستگاه در مقایسه با نسخه های قبلی عملکرد بسیار بهتری داشت. همراه با این گوشی هوشمند شرکت وان پلاس از فناوری شارژ سریع Dash Charge رونمایی کرد که یکی از سریع ترین تکنولوژی ها در این زمینه محسوب می شود. در این گوشی هوشمند از نمایشگر AMOLED استفاده شده است.

وان پلاس 3T

این گوشی هوشمند به عنوان نسخه بروزرسانی شده وان پلاس 3 معرفی شد. در این نسخه رنگ های جدیدی برای خریدار در نظر گرفته شده بود. وان پلاس 3T قدرت خود را توسط پردازنده اسنپدراگون 821 تامین می کند و دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی آن تصاویر کاربران را ثبت می کند.

در حالی که وان پلاس 3 به صورت انحصاری با 64 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می رسید، وان پلاس 3T در نسخه ای مجهز به 128 گیگابایت نیز در اختیار کاربران قرار گرفت. این دستگاه با سیستم عامل پیش فرض اندروید مارشمالو عرضه شد و تا اندروید اوریو بروزرسانی دریافت کرد.

وان پلاس 5

طراحی کلی این گوشی هوشمند در مقایسه با وان پلاس 3T تغییرات زیادی را تجربه نکرد. وان پلاس این محصول را به دوربین اصلی دوگانه مجهز کرد. این دوربین از سنسورهای 16 و 20 مگاپیکسلی بهره می برد. سنسو ر 20 مگاپیکسلی به عنوان دوربین تله فوتو انجام وظیفه می کند.

این محصول آخرین اسمارت فون وان پلاس مجهز به نمایشگر با نسبت تصویر 16:9 است. این دستگاه در بالاترین نسخه خود از 8 گیگابایت رم بهره می برد. در برخی نمونه ها صفحه نمایش این دستگاه دارای مشکل است.

وان پلاس 5T

در اواخر سال 2017 از وان پلاس 5T رونمایی شد. در این محصول از نمایشگر با نسبت تصویر 18:9 استفاده شده است. به علت کاهش حاشیه های اطراف نمایشگر وان پلاس سنسور اثر انگشت این محصول را به پنل پشتی منتقل کرده و آن را به قابلیت فیس آنلاک مجهز کرده است ( وان پلاس 5T معرفی شد؛ برخورداری از نمایشگری با نسبت ۱۸ به ۹ ).

در این گوشی هوشمند از دوربین اصلی دوگانه با سنسورهای 16 و 20 مگاپیکسلی استفاده شده است. توسط دوربین این دستگاه می توان تصاویر پرتره ثبت کرد ولی قابلیت زوم در اختیار کاربر قرار نمی گیرد ( گوشی وان پلاس 5T چه فرقی با OnePlus 5 دارد؟ ).

وان پلاس 6

از میان گوشی های وان پلاس، وان پلاس 6 جدیدترین آن ها محسوب می شود. در این محصول از نمایشگر 6.28 اینچی با نسبت تصویر 19:9 استفاده شده است و از برش صفحه نمایش بهره می برد ( گوشی وان پلاس 6 به صورت رسمی معرفی شد؛ نمایشگر 6.28 اینچی و دوربین دوگانه ).

دوربین اصلی این دستگاه دارای لرزشگیر اپتیکال است و می تواند ویدیو با رزولوشن 4K را به صورت 60 فریم بر ثانیه ضبط کند. در بالاترین نسخه وان پلاس 6 از 256 گیگابایت حافظه داخلی استفاده شده است.

گوشی های وان پلاس در 5 سال حضور خود در بازار پیشرفت های مناسبی را تجربه کرده اند و وان پلاس سعی کرده نسخه های جدید را با ویژگی های جذاب تری روانه بازار کند. انتظار می رود در آینده گوشی های وان پلاس با پیشرفت های بیشتری در اختیار کاربران قرار بگیرد.

گوشی های وان پلاس در ایران حضور چندانی ندارند با این حال برخی کاربران آن ها را مورد خریداری قرار داده اند. نظر شما در رابطه با گوشی های وان پلاس چیست؟ نظر خود را با ما و دیگر کاربران وب‌سایت در میان بگذارید.

ارسال نظر