آنر 10 محصولی بی رقیب از نظر طراحی و عکاسی هوشمند!

رسانه کلیک - برند Honor قصد دارد تا از خود، شخصیتی خاص در ذهن کاربران بسازد. تولید تلفن هوشمند آنر 10 نیز گواه همین موضوع است.

آنر 10 محصولی بی رقیب از نظر طراحی و عکاسی هوشمند!

مدتی است که تلفن هوشمند آنر 10 با ویژگی های جذاب خود پا به دنیای تکنولوژی گذاشته است ( آنر 10 بصورت رسمی رونمایی شد ). برند Honor با طراحی و تولید این محصول ثابت کرد که توانایی ساخت گجتی را دارد که توجه بسیاری از علاقمندان به گوشی های هوشمند را به خود جلب کند. از دید متخصصان، این دستگاه از دو جنبه مورد توجه قرار گرفته است:

  • عکاسی هوشمند
  • طراحی فوق مدرن

در این مطلب می خواهیم این دو مورد را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار دهیم.

عکاسی هوشمند (به کمک استفاده از هوش مصنوعی)

با بهره گیری از تکنولوژی خلاقانه هوش مصنوعی، دوربین جلو و پشت تلفن هوشمند آنر 10 قادر به شکار تصاویر فوق العاده جذاب و هیجان انگیزی است.

در پشت بدنه، گوشی Honor 10 از دوربین دوگانه 24 و 16 مگاپیکسلی بهره می برد که به پردازنده کمکی NPU قرار گرفته در چیپست Kirin 970 نیز مجهز است. با بهره گیری از فناوری هوش مصنوعی، دوربین های یاد شده به صورت زنده، قادر به تشخیص 500 فضای مختلف هستند که در 22 دسته بندی جداگانه قرار می گیرد. به این ترتیب با شناسایی آسمان، گیاهان، افراد و حتی آبشارها، امکان تشخیص محل آنها بر روی نقشه نیز امکان پذیر شده است.

تلفن هوشمند آنر 10

این قابلیت با بهره گیری از تکنولوژی استارتاپ Semantic مهیا شده است و به کمک آن، تلفن هوشمند آنر 10 قادر خواهد بود تا المان های قرار گرفته در تصویر را به صورت کاملا سریع شناسایی کند. به کمک تشخیص اجزای تصویر به صورت کاملا زنده، امکان اعمال جذابیت بیشتر روی عکس های گرفته شده تا حد امکان بالا می رود. اینجاست که Honor 10 نسبت به رقبا در جایگاه بالاتری قرار می گیرد.

دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی این محصول نیز از هوش مصنوعی برای تشخیص حالات چهره استفاده کرده و به صورت پیش فرض، امکان شناسایی سه بعدی صورت کاربر را نیز داراست.

دوربین جلوی گوشی آنر 10 به امکان نورپردازی استودیویی در قالب چند حالت مختلف هم مجهز شده است. قابلیت تشخیص چهره هوشمند این دستگاه باعث می شود تا شناسایی سوژه در هنگام عکاسی به بهترین شکل ممکن انجام شده و حالت عکاسی پرتره (یا همان افکت Bokeh) حتی اگر چندین شخص در تصویر حضور داشته باشند، روی تصاویر اعمال می شود.

تلفن هوشمند آنر 10

طراحی فوق مدرن

طراحی این دستگاه به صورت کاملا چشم نواز صورت گرفته است. بدنه پشتی تلفن هوشمند آنر 10 از 15 لایه شیشه ای سه بعدی ساخته شده که از هر زاویه ای، شاهد یک سطح رنگارنگ خواهید بود. چنین عملیاتی با بهره گیری از تکنیک های طراحی صنعتی جهانی و پردازش مهندسی مواد امکان پذیر شده است.

افکت یاد شده توسط مرکز زیبایی شناسی قرار گرفته در شهر پاریس به صورت اختصاصی برای برند Honor طراحی شده که در دو رنگ مختلف با نام های فانتوم بلو (Phantom Blue) و فانتوم گرین (Phantom Green) در اختیار طراحان این شرکت قرار گرفته است. اگر این دو رنگ برای شما بسیار براق به نظر می رسد، بد نیست بدانید که محصول اشاره شده در دو رنگ Midnight Black و Phantom Grey نیز عرضه شده است. بهره گیری از دو رنگ جذاب فانتوم بلو و فانتوم گرین باعث شده تا به این موضوع پی ببریم که اهمیت دادن به موضوع طراحی، تا چه اندازه حائز اهمیت است.

تلفن هوشمند آنر 10

اگر دستگاه را برگردانده و به نمای جلویی آن نگاه بیاندازیم، با یک نمایشگر 5.84 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نسبت ابعاد تصویر 19:9 روبرو می شویم که 86 درصد از نمای جلویی گوشی را به خود اختصاص داده است. بد نیست بدانید که سنسور اثر انگشت تلفن هوشمند آنر 10 در زیر قسمت شیشه ای پایین نمایشگر قرار گرفته که در حالت عادی، تشخیص آن بسیار سخت است. صفحه نمایش تا کمی بالاتر از سنسور اثر انگشت ادامه یافته و سپس بدنه شیشه ای، تا لبه های گوشی کشیده شده است و به این ترتیب، شاهد یک طراحی مینیمال و جذاب هستیم.

گوشی Honor 10 از تاریخ 15 می به صورت جهانی عرضه شد که در کشور انگلستان، با قیمت 399 یورو در دسترسی خریداران قرار گرفته است ( فروش آنر 10 از مرز 1 میلیون دستگاه گذشت! ).

حال، نظر شما درباره گوشی آنر 10 چیست و آیا تمایلی برای خرید این محصول دارید؟

ارسال نظر